    From: "Wilczek" <w...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mały problem z MasterCard'em
    Date: Tue, 14 Sep 2004 14:13:04 +0200

    > Czy istnieje jakis sens fizyczny (i czy jest wogole mozliwe) przyjmowanie
    > tylko VISY i MasterCarda - tylko embosowanych - majac terminal
    > elektroniczny ?

    Z ciekawostek spotkalo mnie to w tym roku kilkukrotnie w Wielkiej Brytanii,
    a w zasadzie nie mnie bo tylko wypuklymi placilem ale znajomych, ktorzy
    probowali czesto placic VE/ME i czesto mimo, tego iz:
    1. byly naklejki informujace o mozliwosci placenia plaszczakami
    2. terminal byly elektroniczny
    3. autoryzowal karte

    Po dluzszej analizie samego slipa i zestawienia operacji doszedlem do
    wnisoku, ze autoryzacja w punktach gdzie pojawily sie takie problemy
    byla jednak taka "fakowa" jak sie to nieraz zdarza w posach BZWBK
    czy jak to sie teraz zwie Cardpointu. Po prostu autoryzacja polegala
    na uznaniu karty jako wlasciwego typu + pewnie waznosci i moze
    sprawdzeniu offline z terminala jakiejs stop-listy. Mysle, ze dla
    niektorych brytyjskich plaszczakow to przechodzilo ale dla polskich
    kart juz nie.

    W ogole musze sie zebrac i napisac raport :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl