  • 1. Data: 2002-04-25 20:29:36
    Temat: Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    http://wiadomosci.tvp.com.pl//warszawa/k_kryminalne/
    rok2002/4/25/karta_19/ka
    rta_19.asp

    Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto

    Ponad 600 tysięcy złotych - jest to kwota, którą ukradli z kont klientów
    banków dwaj przestępcy podrabiający magnetyczne karty bankomatowe. Zostali
    zatrzymani przez dolnośląską policję w czwartek. Okradali konta instalując
    minikamery w czytnikach.

    Na każdej karcie flamastrem wpisywali odpowiadający jej kod PIN

    Zatrzymani są bezrobotnymi mieszkańcami Wałbrzycha: 27-letni Arkadiusz P. i
    23-letni Michał C. Jeden z nich był już wcześniej notowany za podrabianie
    kart telefonicznych.

    "Policjanci przeszukali osiem wynajmowanych przez tych mężczyzn mieszkań.
    Znaleziono tam kilkadziesiąt białych, plastikowych kart bankomatowych i plik
    banknotów - ok. 14 tys. zł, które miały kolejne numery. Prawdopodobnie były
    kolejno wypłacone z bankomatów"- powiedziała w czwartek Beata Tobiasz z
    wrocławskiej policji.

    Policjanci znaleźli też walizkę zamykaną na zamek szyfrowy zawierającą
    komplet urządzeń do pozyskiwania danych z bankomatów.

    Przestępcy montowali przy bankomacie urządzenie, które odczytywało zapis
    magnetyczny z karty bankomatowej. Zapis był następnie przekazywany drogą
    radiową do odbiornika w samochodzie, w którym siedzieli mężczyźni. Zaraz po
    dokonaniu operacji przestępcy wymontowywali urządzenie z bankomatu.

    Potem, już w mieszkaniu, po obróbce komputerowej przy pomocy nagrywarki do
    kart magnetycznych zdobyte dane były nanoszone na fałszywe karty. Mężczyźni
    na każdej karcie wpisywali markerem odpowiadający jej kod PIN.
    Funkcjonariusze ustalili, że w ten sposób ukradli około 600 tysięcy złotych.
    Działali na terenie całej Polski.

    W jednym z mieszkań zatrzymanych mężczyzn policja znalazła kasetę z nagraną
    informacją nadawaną przez media o zatrzymaniu przestępców działających w
    podobny sposób. Najprawdopodobniej mężczyźni próbowali ustalić, gdzie tamci
    popełniali błędy.

    Dolnośląska policja nie wyklucza, że zatrzymani są powiązani z grupą rozbitą
    we Wrocławiu w marcu 2001 r. Wtedy na gorącym uczynku przy bankomacie
    zatrzymano dwóch mężczyzn, którzy mieli przy sobie 11 fałszywych kart
    płatniczych i pobraną właśnie gotówkę. Policjanci znaleźli też
    specjalistyczny sprzęt służący do podrabiania kart. Była to minikamera z
    nadajnikiem i odbiornikiem ukryta w obudowie bankomatu. Przestępcy skradli
    około 300 tysięcy złotych.

  • 2. Data: 2002-04-25 20:43:56
    Temat: Re: Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Za transakcje z uzyciem PINu bank nie odpowiada, wiec chyba wiadomo kto
    musial pokryc te straty... A czyja wina, ze bankomaty nie byly
    zabezpieczone? Klienta czy wlasciciela ich tj. banku? Swoja droga przeciez
    karta to tez wlasnosc banku, wiec powinien o poziom jej zabezpieczenia dbac.

    pzdr

  • 3. Data: 2002-04-26 05:23:56
    Od: c...@i...pl

    On Thu, 25 Apr 2002 22:43:56 +0200, "Szymon" <w...@p...com> wrote:

> [...]
    >karta to tez wlasnosc banku, wiec powinien o poziom jej zabezpieczenia dbac.

    Zamiast pinu odczyt z siatkówki oka i po sprawie :)

  • 4. Data: 2002-04-26 05:41:43
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > Zamiast pinu odczyt z siatkówki oka i po sprawie :)

    To znaczy po wzroku.

    Badanie siatkowki jest metodą inwazyjną i uszkadza wzrok.
    Gdyby metody biometryczne były takie dobre/tanie/proste to juz dawno bylyby
    wszedzie stosowane. Na razie korzysta sie z nich jako z metod
    uzupelniajacych.
    Rozwiazanie na teraz to karty chipowe. TPSA z nich korzysta wlasnie ze
    wzgledu na superlatwe mozliwosci podrabiania kart magnetycznych.

    MichalL

  • 5. Data: 2002-04-26 07:27:12
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "MichalL" <m...@n...isn.pl> napisał w wiadomości
    > Rozwiazanie na teraz to karty chipowe. TPSA z nich korzysta wlasnie ze
    > wzgledu na superlatwe mozliwosci podrabiania kart magnetycznych.

    Na allegro (www.allegro.pl) pelno jest ofert sprzedazy czytnikow kart
    chipowych. Nie wiem jak to dziala, ale jesli mozna je czytac, a chyba i
    zapisywac, to moze okazac sie, ze za pare lat, gdy wejda powszechnie do
    obiegu, zlodzieje juz beda od dawna na to przygotowani.

    pzdr

  • 6. Data: 2002-04-26 07:39:58
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Z mojego doswiadczenia wynika, ze reklamacje transakcji z uzyciem PIN nie sa z
    gory odrzucane przez banki. Za kazdym razem dokladnie sa analizowane zarowno
    reklamowane transakcje jak i generalnie cale zachowanie klienta oraz
    koincydencja roznych reklamacji - jezeli karty na które były robione
    reklamowane transakcje "spotykaly" sie w krotkim czasie w jednym miejscu -
    bankomacie lub sklepie - to reklamacja ma duze szanse na uznanie. Ale jezeli
    klient zgłasza - ukradzino mi karte a w krotkim czasie przed tym zgloszeniem
    dokonano transakcji z urzyciem PIN to tylko naiwny moze sądzic że bank bedzie
    dobrym wujkiem i odda pieniadze.

    (dawniej ilat, ale konto aktualnie nieczynne)

  • 7. Data: 2002-04-26 07:44:00
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Bezpieczenstwo uzywania karty chip polega na tym, ze moze ona miec pamiec
    chroniona, ktorej nie da sie odczytac - brak jest takiej funkcji w urzadzeniu -
    jaki jest mikrokomputer karty. Z zewnątrz mozna ja tylko zapisac a uzywac moze
    jej tylko procesor karty i to wylacznie do obliczen wewnatrz karty. Konstrukcja
    czytnika nie ma tu nic do rzeczy.

  • 8. Data: 2002-04-26 08:31:08
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    moze
    > jej tylko procesor karty i to wylacznie do obliczen wewnatrz karty.

    OK, ale wiesz... kiedys wydawalo sie, iz zwykla karta jest nie do
    podrobienia, bo np. skad wziac urzadzenia? A jednak sie da. W niektorych
    bankach (Handlobank kiedys), wrecz sami na miejscu robili karte. W Lukasie
    tez maja czytnik, ktory potrafi zapisac PIN, bowiem ich karty do obslugi
    kasowej - choc chipowe - to jednak od razu sa wydawane. W Inteligo PIN
    ustalalem telefonicznie... I tak sobie mysle, ze chip nic nie pomoze, bo
    pani w lukasie widzi jaki PIN klepie i ja widze jaki ona klepie do szuflady
    z kasa (sa odwrocone w strone klienta). Lukas wydaje chipowe kredytowki do
    hipermarketow. Tyle, ze kazdy kto zna PIN moze nia kupowac, bo tylko taka
    jest weryfikacja, a jak wiadomo stojac w kolejce PIN na pewno poznaja 2-3
    osoby za mna, a i Pani w kasie moze dyskretnie rzucic okiem. Wydaje mi sie
    wiec, iz bank powinien uznawac reklamacje z uzyciem PIN tak samo jak podpisu
    (te same zasady), bowiem "tajnosc" tego PINu od dawna jest juz fikcja.

    pzdr

  • 9. Data: 2002-04-26 08:53:09
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Przepraszam za nadmierny skrot myslowy. Piszac karta chip mam namysli karte z
    PROCESOREM a nie karte czysta pamieciowa. Karta z procesorem jest oczywiscie
    drozsza, ale dopiero od niej zaczyna sie prawdziwe bezpieczenstwo danych
    zapisanych w pamieci elektronicznej.
    Jezeli idzie idzie o bezpieczenstwo to praktycznie karta chip pamieciowa =
    karta z paskiem magnetycznym bowiem w tym wypadku bezpieczenstwo zapewnia
    aplikacja obslugujaca czytnik a wiec jezeli mam w reku karte to moge z niej
    wszystko odczytac i wpisac nowa zawartosc.
    W takim wypadku karta jest bezpieczniejsza tylko o tyle ze podsluchanie
    bankomatu czy POS nic nie daje, ale juz podstawienie wlasnego urzadzenia
    calkowicie lamie zabezpieczenie karty.

  • 10. Data: 2002-04-26 08:57:35
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości

    W niektorych
    > bankach (Handlobank kiedys), wrecz sami na miejscu robili karte.

    Citek zostawil te urzadzonka i wciaz wydaja karty "od reki"

    --
    JaKi