  • 1. Data: 2004-04-02 06:36:34
    Temat: Maestro i znaczek EC
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Witajcie,

    Jako, że niedługo wybywam na kilka dni do naszych zachodnich sąsiadów, tak
    się głośno zastanawiam. Maestro wydane przez ING Bank Śląski w formie karty
    debetowej do rachunku bieżącego ma z tyłu logo EC - electronic cash. Z kolei
    karta przedpłacona - już nie posiada tego logo. Stąd moje wątpliwości, czy
    jest to jedyna różnica i akceptowalność obu kart jest identyczna, czy
    faktycznie ma to jakieś znaczenie powodujące że jedna karta w danym miejscu
    zostanie zaakceptowana, a inna nie.

    Czy kartą Maestro z tym znaczkiem można zapłacić w miejscach, które
    przyjmują jedynie karty EC [w Niemczech dużo jest takich 'przypadków'].

    To, że Visę Electron w Niemczech mogę sobie włożyć do... portfela :) to
    wiem... :-/

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 2. Data: 2004-04-02 07:57:25
    Temat: Re: Maestro i znaczek EC
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> napisał w
    wiadomości news:c4j1ld$9rp$1@news.onet.pl...

    > Czy kartą Maestro z tym znaczkiem można zapłacić w miejscach, które
    > przyjmują jedynie karty EC [w Niemczech dużo jest takich 'przypadków'].

    No i problem sam się rozwiązał. Nowe karty ING Maestro nie mają już znaczka
    EC - nawet te wydane do kont osobistych.

    Teraz pytanie jest inne: czy cokolwiek w Polsce jest wydawane ze znakiem EC
    i czy będzie 'tolerowane' w punktach w których jedynie EC jest akceptowane ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 3. Data: 2004-04-02 08:19:14
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    karty
    > debetowej do rachunku bieżącego ma z tyłu logo EC - electronic cash.

    Nie wiem, czy znaczek EC nie oznaczał również, że karta służyła jako
    gwarancyjna do euroczeków (na rewersie należało wpisać numer karty). Miałem
    tak w Pekao S.A. i karta nie działała tam, gdzie było tylko Electronic Cash
    (musiało być jeszcze Maestro, żeby transakcja przeszła). Za to przy płaceniu
    euroczekami byłem zawsze o kartę proszony.

    MaciejK

  • 4. Data: 2004-04-02 08:36:20
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    płaceniu
    > euroczekami byłem zawsze o kartę proszony.

    A jak wygląda _obecnie_ akceptowalność Maestro w Niemczech ? Jakieś
    sklepy/stacje benzynowe. Bo na Visę Electron się nie nastawiam... Czy
    akceptowalność Maestro jest faktycznie większa od akceptowalności Visy
    Electron ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 5. Data: 2004-04-02 08:55:03
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sklepy/stacje benzynowe. Bo na Visę Electron się nie nastawiam... Czy
    > akceptowalność Maestro jest faktycznie większa od akceptowalności Visy

    W miejscach, gdzie ja płaciłem (duże miasta + stacje benzynowe) były karty
    obydwu systemów - Visa i MC. Jak do płacenia używałem najczęściej wypukłej
    Visy i nigdy nie było problemów.

    Raz na stacji miałem problem z kartami, bo moje Maestro z Pekao (ze
    znaczkiem EC) nie przeszło, VE (PKO BP) żony też nie, honor uratowała mi
    Visa z Citi.

    MaciejK

  • 6. Data: 2004-04-02 10:29:40
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> napisał:
    > Czy kartą Maestro z tym znaczkiem można zapłacić w miejscach, które
    > przyjmują jedynie karty EC [w Niemczech dużo jest takich 'przypadków'].

    Nie można. Jeśli przyjmują TYLKO EC, to raczej nie zapłacisz żadną karta
    zagraniczna. EC to jest taka ichnia _lokalna_ karta, coś jak nasz PolCard
    (czesto nie wymaga autoryzacji). Z tego co pamietam to prowizja jest niższa
    dlatego sprzedawcy wola EC.
    Jedynym wyjściem jest założyć sobie konto w niemczech w banku gdzie wydaja EC...

  • 7. Data: 2004-04-02 10:30:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> wrote:
> [...]
    > sklepy/stacje benzynowe. Bo na Visę Electron się nie nastawiam... Czy
    > akceptowalność Maestro jest faktycznie większa od akceptowalności Visy

    Ja mam odmienne doswiadczenie. Maestro z BZ WBK moglem wykorzystac tylko w
    bankomacie - za to VE byla calkiem dobrze akceptowana, chociaz w niektorych
    miejscach tylko VC lub MC mozna bylo uzyc.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 8. Data: 2004-04-02 10:32:09
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > chociaz w niektorych
    > miejscach tylko VC lub MC mozna bylo uzyc.

    To prawda. Jeśli sie ma MC i VC, to raczej w wiekszosci miejsc bedzie mozna
    placic*
    *poza tymi gdzie tylko przyjmuja ichnią EC.

  • 9. Data: 2004-04-02 13:19:55
    Od: "valet" <v...@w...pl>

> [...]
    > jest to jedyna różnica i akceptowalność obu kart jest identyczna, czy
    > faktycznie ma to jakieś znaczenie powodujące że jedna karta w danym

    Znaczki znajdujace się na rewersach kart płatniczych są oznaczeniem systemów
    obsługujących TYLKO I WYŁĄCZNIE transakcje gotówkowe (wypłaty z
    bankomatów). Ten znaczek EC dawniej zawierał w sobie również ludzika z
    klawiaturką, np. rewers karty Maestro z LG. 'Stare' karty Maestro Pekaosa
    miały dodatkowo na awersie znaczek EC widniejący obok Maestro i służyło toto
    jako gwarancja do Euroczeków. Istnieje jeszcze kilka innych systemów
    'cashowych' skoligaconych z globalnymi organizacjami płatniczymi np. Cirrus,
    podobnie zresztą jak rzeczone EC - z MasterCardem, czy Plus - występująca na
    życzenie banku wydawcy na rewersach kart VISA np. 'stara' VE mBanku lub
    obecna VE VW Banku. Tendencja jest jednak taka, że globalne marki typu MC,
    VISA zjadają i ten kawałek tortu.

    > Czy kartą Maestro z tym znaczkiem można zapłacić w miejscach, które
    > przyjmują jedynie karty EC [w Niemczech dużo jest takich 'przypadków'].

    Nie, kartą Maestro ze znaczkiem EC umieszczonym na rewersie nie zapłacisz
    bezgotówkowo, no chyba że akceptują także markę Maestro.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 10. Data: 2004-04-06 11:58:03
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Fri, 2 Apr 2004 09:57:25 +0200, na pl.biznes.banki, Wojciech Nawara w
    wiadomości <news:c4j6cq$jca$1@news.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > i czy będzie 'tolerowane' w punktach w których jedynie EC jest akceptowane ?

    Weź pod uwagę prowadzoną w EUR MasterCard z BZ-WBK. Jej koszt to 10 EUR na
    rok, prowizja przy wypłacie z bankomatu za granicą: 2,5EUR.
    Co prawda nie używałem jej w Niemczech lecz w Austrii, lecz chyba nie
    powinno to stanowic większej różnicy.
    Np. w kasach kolejki na Hintertuxer Gletscher jedyną akceptowaną kartą
    płatniczą była właśnie MasterCard, w spożywczym markecie w Mayrhofen też
    bez żadnych kłopotów zapłaciłem tą kartą.
    Brak jakichkolwiek prowizji i przeliczeń walutowych przy transakcjach
    bezgotówkowych czyni tę kartę bardzo korzystną.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj