    From: "valet" <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Maestro i znaczek EC
    Date: Fri, 2 Apr 2004 15:19:55 +0200

    > Jako, że niedługo wybywam na kilka dni do naszych zachodnich sąsiadów, tak
    > się głośno zastanawiam. Maestro wydane przez ING Bank Śląski w formie
    karty
    > debetowej do rachunku bieżącego ma z tyłu logo EC - electronic cash. Z
    kolei
    > karta przedpłacona - już nie posiada tego logo. Stąd moje wątpliwości, czy
    > jest to jedyna różnica i akceptowalność obu kart jest identyczna, czy
    > faktycznie ma to jakieś znaczenie powodujące że jedna karta w danym
    miejscu
    > zostanie zaakceptowana, a inna nie.

    Znaczki znajdujace się na rewersach kart płatniczych są oznaczeniem systemów
    obsługujących TYLKO I WYŁĄCZNIE transakcje gotówkowe (wypłaty z
    bankomatów). Ten znaczek EC dawniej zawierał w sobie również ludzika z
    klawiaturką, np. rewers karty Maestro z LG. 'Stare' karty Maestro Pekaosa
    miały dodatkowo na awersie znaczek EC widniejący obok Maestro i służyło toto
    jako gwarancja do Euroczeków. Istnieje jeszcze kilka innych systemów
    'cashowych' skoligaconych z globalnymi organizacjami płatniczymi np. Cirrus,
    podobnie zresztą jak rzeczone EC - z MasterCardem, czy Plus - występująca na
    życzenie banku wydawcy na rewersach kart VISA np. 'stara' VE mBanku lub
    obecna VE VW Banku. Tendencja jest jednak taka, że globalne marki typu MC,
    VISA zjadają i ten kawałek tortu.

    > Czy kartą Maestro z tym znaczkiem można zapłacić w miejscach, które
    > przyjmują jedynie karty EC [w Niemczech dużo jest takich 'przypadków'].

    Nie, kartą Maestro ze znaczkiem EC umieszczonym na rewersie nie zapłacisz
    bezgotówkowo, no chyba że akceptują także markę Maestro.

    Pozdrawiam
    Piotrek