  • 1. Data: 2003-05-22 23:19:54
    Temat: Lukas, MultiBank, Inteligo, Integrum czy coś innego?
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Witam! (Chyba po raz pierwszy)

    Tak czytam grupę oraz jej archiwum od kilku dni i sam już nie wiem...

    Chcę zmienić swoje "tradycyjne" konto w banku, z którego wszyscy
    uciekają ;) na inne z dostępem przez WWW (i może WAP). Na początku byłem
    zdecydowany na Lukasa, przyjrzałem się jednak serwisowi internetowemu
    tego banku i - hm, wydaje mi się mało profesjonalny. Poczytałem również
    skargi na niekompetencje pracowników. Odstrasza mnie też nieco opłata za
    sprawdzenie salda w bankomacie oraz konieczność aktualizacji stanu konta
    wyświetlanego w przeglądarce (to trochę trwa, prawda?).

    Później przyjrzałem się ofercie MultiBanku. Trochę mniej bankomatów
    (-BZWBK), brak tokena - tylko te nieszczęsne kody jednorazowe. Ale poza
    tym dość ciekawa oferta. Jednak i temu bankowi troszkę "dostało się" od
    obecnych na tej grupie klientów.

    Inteligo zachęca ogromną ilością bankomatów, odstrasza natomiast
    opłatami za przelew oraz - wiadomo, kto jest właścicielem: jak się to ma
    do kompetencji pracowników?

    Integrum BGŻ - może wszystko byłoby w porządku, ale nie miałem nawet
    możliwości sprawdzić części transakcyjnej serwisu, przeglądarka Mozilla
    twierdzi, iż nie da się potwierdzić autentyczności certyfikatu (a na
    pewno został zainstalowany).

    Podsumowując, potrzebuję konta, które spełnia jak najwięcej z poniższych
    warunków:

    - mógłbym w pełni i bezpiecznie obsłużyć przez Internet za pomocą
    Mozilli pod Linuksem
    - ilość gotówki dałoby się wypłacić w kasie w marmurach,
    - najlepiej, by transakcje zabezpieczone były tokenem, a nie hasłami
    jednorazowymi,
    - darmowe przelewy,
    - możliwość wpłaty gotówkowej na konto - najlepiej bez opłat,
    - w miarę kompetentni pracownicy,
    - darmowe wypłaty z bankomatu oraz transakcje bezgotówkowe (to chyba
    oczywiste? :)
    - dostęp przez WAP mile widziany (z telefonu Siemens ;-),
    - w miarę niedroga karta kredytowa (ewentualnie obciążeniowa, czy też
    wypukła debetowa, którą można zapłacić w Internecie lub zlecić jej
    obciążanie) - raczej używana sporadycznie w sytuacjach awaryjnych, więc
    oprocentowanie kredytu ma mniejsze znaczenie, niż opłata za użytkowanie
    - linia kredytowa w koncie,
    - przejrzysty i sprawnie działający interfejs przez www - najlepiej w
    pełni onlajnowy ;)
    - opłata za prowadzenie konta - poniżej 10zł/miesiąc
    - ilość bankomatów wystarczająca do normalnego funkcjonowania w mieście

    Istnieje coś zbliżonego do tego ideału? Co jest najbardziej mu bliskie?
    Co ciekawe, wiele z tych warunków spełnia Eurokonto WWW :-)

    Pomóżcie, proszę...

    Marek

  • 2. Data: 2003-05-23 06:04:48
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Nie istnieje
    ale tez nie istnieje obowiazek poddawania sie
    "owczemu pedowi"
    jesli bank nie zaszedl Ci za skore to czy jest sens go
    zmieniac tylko dlatego ze ktos tez tak uczynil ?

    PiotR

  • 3. Data: 2003-05-23 07:34:21
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w
    wiadomości news:bajljn$cr5$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> [...]
    > uciekają ;) na inne z dostępem przez WWW (i może WAP). Na początku byłem
    > zdecydowany na Lukasa, przyjrzałem się jednak serwisowi internetowemu
    Wydaje się, że szukasz banku idealnego - a takiego nie ma. Skoro uciekasz
    skad wszyscy uciekaja, to moze warto zastanowic sie nad poczekanie na
    pekao24? Nie wiem oczywiscie kiedy bedzie w Twoim oddziale, (jezeli dobrze
    przypuszczam co do banku) , nie wiem tez jak sie ma sprawa mozzili i tokena,
    bo w moim tez tego jeszcze nie ma.
    Wychodzi na to, ze z czegos bedziesz musial zrezygnowac - sam musisz ocenic
    z czego najlatwiej.
    Sprawdz moze jeszcze VWdirect i napisz co wybrales.

    Michal M

  • 4. Data: 2003-05-23 08:13:39
    Temat: Re: Lukas, MultiBank, Inteligo, Integrum czy coś
    Od: "Jaimar" <j...@N...gazeta.pl>

    Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl> napisał(a):

    > Witam! (Chyba po raz pierwszy)
    >
    > Tak czytam grupę oraz jej archiwum od kilku dni i sam już nie wiem...
    >
    > Chcę zmienić swoje "tradycyjne" konto w banku, z którego wszyscy
    > uciekają ;)

    Prawdopodobnie jest to ten sam bank z którego sam ponad rok temu uciekłem -
    moje doświadczenia wskazują że nawet jeżeli jeszcze Ci nie dopiekli to lepiej
    zwiać . Możesz mieć natomiast problem ze znalezieniem banku spełniającego
    wszystkie Twoje chciejstwa. Spróbuj może kombinacji internetowy (darmowy z
    darmowymi przelewami, kompetencje pracownków nieistotne) + marmur (z
    kompetentnymi pracownikami i jasnymi zasadami, chociaż jest to możliwe chyba
    jedynie w przypadku kont lub banków "burżujskich"), która świetnie się
    sprawdza w moim przypadku - nie będę Ci jej proponował, bo mam chyba całkiem
    inne wymagania (eKonto i eMax jako portmonetka i skarbonka + srebrny pakiet
    Fortis na starych zasadach jako główne konto z linią kredytową)

    Pozdrawiam
    Jaimar

  • 5. Data: 2003-05-23 08:37:08
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    PiotR wrote:

> [...]
    > "owczemu pedowi"
    > jesli bank nie zaszedl Ci za skore to czy jest sens go
    > zmieniac tylko dlatego ze ktos tez tak uczynil ?

    Bynajmniej. Chcę zmienić bank ze względu na to, że chcę mieć dostęp do
    konta z Internetu, a Pekao na razie tego nie oferuje. Widziałem
    natomiast jak działa Eurokonto WWW "w szczycie" - między 10-15, i nie
    chcę tyle oczekiwać na pojawienie się dowolnej strony.

    Marek

  • 6. Data: 2003-05-23 08:52:50
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    > sprawdzenie salda w bankomacie oraz konieczność aktualizacji stanu konta
    > wyświetlanego w przeglądarce (to trochę trwa, prawda?).

    Eee tam, aktualizacja e-banku to pikuś w porównaniu z odświeżanym raz na
    jakiś czas saldem na karcie VE... Pisałem o tym niedawno. Wpłać pieniądze w
    piątek, karta zobaczy je w poniedziałek...

    > Inteligo zachęca ogromną ilością bankomatów, odstrasza natomiast
    > opłatami za przelew oraz - wiadomo, kto jest właścicielem: jak się to ma
    > do kompetencji pracowników?

    Akurat kompetencja pracowników inteligo jest w porządku! Mnie tam trzyma
    głównie jakość obsługi, która mogłaby być wzorem dla innych banków i nie
    tylko. A placówki... w placówkach tylko wpłacasz...

    > mógłbym w pełni i bezpiecznie obsłużyć przez Internet za pomocą
    > Mozilli pod Linuksem

    Inteligo?

    > - ilość gotówki dałoby się wypłacić w kasie w marmurach,

    Hmmm... W inteligo jest Ci to nipotrzebne - wystarczy opcja bez limitów na
    karcie i bankomat PKO BP.
    Poza tym wypłata w POSach jest zwykle bardzo droga...

    > - najlepiej, by transakcje zabezpieczone były tokenem, a nie hasłami
    > jednorazowymi,

    nie inteligo :)

    > - darmowe przelewy,

    nie inteligo :)

    > - możliwość wpłaty gotówkowej na konto - najlepiej bez opłat,

    zdecydowanie inteligo :)

    > - w miarę kompetentni pracownicy,

    zdecydowanie inteligo :)

    > - darmowe wypłaty z bankomatu oraz transakcje bezgotówkowe (to chyba
    > oczywiste? :)

    zdecydowanie inteligo :)

    > - dostęp przez WAP mile widziany (z telefonu Siemens ;-),

    znowu inteligo :)

> [...]
    > obciążanie) - raczej używana sporadycznie w sytuacjach awaryjnych, więc
    > oprocentowanie kredytu ma mniejsze znaczenie, niż opłata za użytkowanie

    na razie nie inteligo, choć ciągle zapowiadają...

    > - przejrzysty i sprawnie działający interfejs przez www - najlepiej w
    > pełni onlajnowy ;)

    inteligo

    > - opłata za prowadzenie konta - poniżej 10zł/miesiąc

    inteligo

    > - ilość bankomatów wystarczająca do normalnego funkcjonowania w mieście

    inteligo, euronet może być tylko siecią 'dodatkową', nigdy nie skorzystam z
    usług banku, który Euronety traktuje jak podstawowe...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 7. Data: 2003-05-23 09:03:24
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > euronet może być tylko siecią 'dodatkową', nigdy nie skorzystam z
    > usług banku, który Euronety traktuje jak podstawowe...

    Czemu? Mam VE z PKO BP i mBanku i korzystam
    z obydwu sieci. Poza wieksza liczba bankomatow z PKO BP
    to nie widze roznnicy w sposobie wyplaty gotowki.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 8. Data: 2003-05-23 09:21:37
    Temat: Re: MultiBank + Inteligo ;)
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał:

    > Później przyjrzałem się ofercie MultiBanku.

    IMHO Multi (jako podstawowe; + RO) + Inteligo (bankomaty, ew. wpłaty) będzie OK.
    Jeśli chcesz koniecznie token, to może Nordea.
    Jeżeli chodzi o KK, to może być KK Multi (ew. dod. MC citi), bo jest wygodna
    spłata automatyczna.

  • 9. Data: 2003-05-23 09:22:31
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    > sprawdzenie salda w bankomacie oraz konieczność aktualizacji stanu konta
    > wyświetlanego w przeglądarce (to trochę trwa, prawda?).

    Jeśli chodzi o Lukasa, to jestem bardzo zadowolony. Nie zpalacilem im
    jeszcze ani grosza. Miła obsługa, (Wrocław Swidnicka). Saldo nie jest
    problemem bo wybierasz 10 zł i już masz saldo za darmo.

    Możesz też poczekać jak ruszy Eurobank. Powinno być jeszcze lepiej niż w
    Lukasie.

    Piotrek

  • 10. Data: 2003-05-23 09:57:10
    Od: e...@p...onet.pl

    > Możesz też poczekać jak ruszy Eurobank. Powinno być jeszcze lepiej niż w
    > Lukasie.

    Tez na to licze. Powinno, skoro deklaruja ze ma byc dla VIPow i badania
    psychologiczne w zakresie potrzeb klienta robili.
    Tylko kiedy ruszy??? odgrazali sie, ze po wakacjach, ale przed wakacjami maja
    byc jakies pierwsze produkty dostepne. A tu chyba wakacje tuz tuz...
    Nie wiem czy wytrzymam / bedzie chcialo mi sie czekac jeszcze pare miesiecy -
    juz od jakiegos czasu dojrzalem zeby zmienic bank :(