  • Data: 2003-05-31 18:02:37
    Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Chyba masz rację, mało kto zwraca na to uwagę.

    O ile ofiara będzie wiedziała, co to jest numer referencyjny - to
    zmienią. Na pewno nie zaszkodzi wyraźnie podać.

    Rozmawialiśmy o procedurze realizacji zlecenia na druku ZBP-owskim.
    Napisałem:
    > A więc kasjer powinien wydać wyłącznie
    > druk zielony.
    A Ty na to:
    "Z tym sie oczywiscie zgadzam, ale tylko dlatego, ze wydawanie >1
    potwierdzenia jest po prostu zbedne, klient tego nie chcial."
    Dla mnie to jest jednoznaczne.

    Zwróć uwagę, że potwierdzenie kasowe to nie to samo, co potwierdzenie
    lub duplikat operacji wydane na żądanie klienta.
    Jeśli natomiast klient chce po prostu kopię potwierdzenia kasowego, to
    na ksero z tym i nie ma problemu.

    Procedury powinny _zabraniać_ kasjerowi wydania kilku oryginałów druków
    kasowych na jedną operację.

    Nie spieram się, bo nie wiem.

    Nie każdy bank obsługuje wszystkie sesje. Nie każdy księguje przelewy
    otrzymane ostatnią sesją w tym samym dniu. A czas leci.
    Poza tym nie kłopot zabronić anulowania zlecenia, od strony banku który
    taką usługę świadczy i powiedzieć o tym wszystkim. AFAIK przepisy nie
    precyzują, czy bank jest obowiązany anulować zlecenie jeśli jest to
    możliwe.

    OK.

    Przyznam, że nie rozumiem.

    Tu też masz dwa poziomy weryfikacji - numer operacji i hasło.

    Zgoda, wygodne to by nie było. Ale czy z punktu widzenia włamu na "brute
    force" ma znaczenie poziom skomplikowania hasła?

    Nie, odetnie takiemu użytkownikowi dostęp i powiadomi policję.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl