  • Data: 2003-06-03 00:33:56
    Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Napisalem ze malo kto zwraca na to uwage. I w tej kwestii przyznalem Ci
    racje.
    Nie ma znaczenia dla "statystycznego" kontrahenta.

    Zaden z tych plusow o ktorych wspomnialem w watku, nie ma strategicznego
    znaczenia dla dzialalnosci banku. Istotne jest, ze wszystkie wystepujące
    naraz już są warte uwagi.

    [...]

    A ja sądzę, że wydanie >1 oryginału potwierdzenia przelewu, z których
    każdy wystarczyłby osobno jest problemem. Małe są szanse na skorzystanie
    z tej "luki" ale bank powinien miec to na uwadze.
    Prawdopodobnie Cię nie przekonam, pozostańmy zatem przy swoim zdaniu.

    Nie tylko dlatego.
    Przede wszystkim potwierdzenie transakcji nie oznaczonej co do "sztuki"
    (na druku ZBP) jest równorzędnym dokumentem do druku kasowego
    standardowo wydawanego klientowi.
    Natomiast każde potwierdzenie jest już osobnym dokumentem, który
    powinien być zatytułowany (np. kopia zlecenia lub potwierdzenie
    wykonania) i zawierać dane konkretnej sztuki operacji.

    Oryginał to wydruk kasowy z pieczątką lub zielony odcinek druku ZBP z
    pieczątką.
    Kopia to drugi odcinek wydruku kasowego (który zostawia sobie kasjer)
    lub odbitka któregokolwiek druku.

    Nie każdy to robi w tej chwili, a jednak mają klientów na swoje usługi.
    To jest istotny czynnik, ale nie decydujący przy wyborze banku.

    Oczywiście że nie, ale po pierwsze dane z "mojej" formatki można byłoby
    porównać ze swoimi namiarami na bank bez możliwości omyłki kasjera przy
    wprowadzaniu zlecenia; poza tym odpada podejrzenie sfałszowania druku.
    No i nie trzeba go wysyłać ani faksować, wystarczy wysłać maila albo
    zadzwonić i każdy chętny może sprawdzić.

    Po pierwsze, to co proponuję to nie jest praktycznie żaden koszt. Po
    drugie, są też inne aspekty poza tym, o którym wspomniałeś. Ja wolę
    korzystać z banków, które swoje transakcje jednoznacznie oznaczają - są
    IMHO bardziej bezpieczne i sprawne.

    Ale w przypadku który opisałem, kontrahent dostałby numer od razu z
    hasłem. Może zanotować i wstukać, można wysłać SMS-em lub mailem. Poza
    tym dotyczyłby on wówczas specyficznego przypadku i innej usługi, a nie
    standardowej operacji na rachunku.

    Ale te dane byłyby właściwie bezużyteczne dla postronnej osoby i nie
    wiązałyby się z żadnym ryzykiem finansowym, tylko z ujawnieniem poufnych
    danych.

    No to się czegoś dowiedziałem :)

    A dlaczego w internecie nie można? Wystarczy automat który będzie
    pilnował czy nie ma prób włamania.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl