  • Data: 2003-06-04 00:53:21
    Temat: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Przede wszystkim potwierdzenie transakcji nie oznaczonej co do "sztuki"
    > (na druku ZBP) jest równorzędnym dokumentem do druku kasowego
    > standardowo wydawanego klientowi.
    > Natomiast każde potwierdzenie jest już osobnym dokumentem, który
    > powinien być zatytułowany (np. kopia zlecenia lub potwierdzenie
    > wykonania) i zawierać dane konkretnej sztuki operacji.

    Wszystkie sa zatytulowane i wszystkie zawieraja te dane. To, ze nie
    musza zawierac informacji niezdefiniowanych z punktu widzenia klienta
    to inna sprawa.

    > Oryginał to wydruk kasowy z pieczątką lub zielony odcinek druku ZBP z
    > pieczątką.
    > Kopia to drugi odcinek wydruku kasowego (który zostawia sobie kasjer)
    > lub odbitka któregokolwiek druku.

    A zrodlem tych definicji jest?

    Co bedzie, jesli np. uzyje 2 blankietow do jednego przelewu i 2 (bedach
    kompletem tamtych dwoch) do drugiego? Bede mial jeden oryginal,
    jedna kopie i dwie kopie? Takie cos jest normalna praktyka przy
    Eliksirze.

    Bez przesady.

    > Nie każdy to robi w tej chwili, a jednak mają klientów na swoje usługi.
    > To jest istotny czynnik, ale nie decydujący przy wyborze banku.

    Wiec jesli bank kontrahenta nawet nie potrafi w sensownym czasie
    zaksiegowac przelewu, to moj bank ma wprowadzac jaka - szczerze mowiac
    naprawde dziwna - usluge jako (bardzo czesciowe) obejscie problemu?

    > Ale te dane byłyby właściwie bezużyteczne dla postronnej osoby i nie
    > wiązałyby się z żadnym ryzykiem finansowym, tylko z ujawnieniem poufnych
    > danych.

    ... o wielu, np. wszystkich operacjach. Wyglada fatalnie.

    > A dlaczego w internecie nie można? Wystarczy automat który będzie
    > pilnował czy nie ma prób włamania.

    Bo w Internecie jest duzo trudniej odroznic atak brute force od
    normalnego uzycia systemu. Bo w Internecie np. jestem w stanie
    wykonac jednoczesnie setki polaczen, kazde z innego adresu IP,
    a to raczej byloby trudne z bankomatem. Bo w Internecie sa serwery
    proxy, i bez zadnego ataku takie proxy moze jednoczesnie posredniczyc
    w wielu operacjach.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator