    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas Bank chce mnie naciągnąć...?
    Date: Fri, 10 Oct 2003 07:32:49 +0200

    On Thu, 09 Oct 2003 21:41:17 +0200, "carlos" <o...@g...pl> wrote:

    >Od lipca mam kartę kredytową z Lukas Banku. Jest to moja pierwsza karta.
    >Przyszedł pierwszy wyciąg, zapłaciłem całą kwotę w wyznaczonym terminie, tj.
    >do 30.08.
    >Około 20.09. zaniepokojony brakiem kolejnego wyciągu zadzwoniłem pod nr tel.
    >podany na karcie i dowiedziałem się od miłej pani, że wszystko jest O.K. i że
    >kolejny wyciąg zostanie "wygenerowany" po 09.10.
    >A tu nagle wczoraj dzwoni do mnie równie miły pan z pytaniem czemu nie
    >wpłynęła nawet minimalna kwota !!! Aż mnie zatkało. Całą płatę wykonałem
> [...]
    Poczytaj regulamin karty, na pewno jest tam zawarty paragraf, że jeśli
    nie dostaniesz wyciągu to i tak musisz spłacic przynajmniej minimalną
    kwotę. Jest to obowiązek klienta, i nawet brak wyciągu nie zwalnia z
    terminowej zapłaty. Pewnie odsetki będziesz musiał zapłacic, chyba ze
    napiszesz reklamację i jakimś sposobem ją uznają.
    Tyle, że jak piszesz w błąd wprowadziła Cie infolinia, więc masz IMHO
    większą szanse na pozytywne rozpatrzenie reklamacji (choć z
    doświadczenia wiem, że infolinie mogą kłamać i w Idei kosztowało mnie
    to 50 zł ... reklamacji nie uznali).

    Banki nie wysyłają takich przesyłek jako polecone bo miałyby za duże
    koszty. Umowa na skredytowane zwykłe przesyłki to dla banku duże
    oszczędności w porównaniu z poleconymi.

    pzdr,
    Dentarg

    --