  • 1. Data: 2006-11-09 20:05:29
    Temat: Lot na wyspy - Mastercard? Visa?
    Od: "Jotka" <j...@o...pl>

    Czeka mnie lot i kulkudniowy pobyt w tej pochmurnej części świata, pod
    Londynem. Funty obowiązują a z tego co pamietam to Visa przelicza na
    złotówki wg dolara, Mastercard wg euro.
    Nie jestem biegły w tych przewalutowaniach a chciałbym uniknąć frycowego.
    Pewnie będę część rzeczy opłacał kartą i stąd pytanie, którą kartę zabrać? I
    dodatkowo czy musi być kredytowa (wypukła) czy debetowa (płaska) wystarczy?

    Pozdrawiam,
    J.

  • 2. Data: 2006-11-09 21:52:34
    Temat: Re: Lot na wyspy - Mastercard? Visa?
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Maestro z banku spoldzielczego w Jelesni wystarczy. Wszedzie mozesz placic
    karta.
    Cos pamietam, ze mi inteligo najpierw przeliczylo na dolary, potem
    rozliczylo transakcje... Ale to bylo dawno..

  • 3. Data: 2006-11-09 21:53:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <hants@CUT_ITvp.pl> napisal(a):
> [...]
    > Cos pamietam, ze mi inteligo najpierw przeliczylo na dolary, potem
    > rozliczylo transakcje... Ale to bylo dawno..

    nadal tak jest ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-11-09 22:01:48
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    > nadal tak jest ;-)
    > --
    > Samotnik
    > http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

    Bez znaczenia jaką kartą zaplacisz, wszędzie cię mocno skroją, czy przez
    dolce, czy przez euro. Najtaniej jeszcze chyba wychodzi w takim wypadku
    amex...
    Arek

  • 5. Data: 2006-11-09 22:02:27
    Od: "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl>

    Lepiej powiedz, czy masz te karty zaczipowane ;) Bo ja ostatnio miałem
    niespodziankę tego rodzaju w pewnym sklepie. Na drzwiach naklejki VISA,
    MasterCard, AmEx. Wyciągam kartę VISA Multibanku, a sprzedawca mi mówi, że
    takich na podpis nie akceptują, bo "od wczoraj" tylko chip & pin. Tłumaczę,
    że u nas chip & pin nie jest taki powszechny i karta jest bez chipa. Ale on
    "nie bo nie". Rzut oka na drzwi i wyciagam AmEx'a, a te chyba wersji z
    chipem nie występują. Jednak dało autoryzować podpisem ;)
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 6. Data: 2006-11-10 08:10:53
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    ja ostatnio kupowalem kilka biletow z rozliczeniem w bankach w macau,
    tajlandi i malezji, wyszlo mi za kazdym razem tak jakbym zadnych prowizji i
    przewalutowan nie mial - bylem mocno zdziwiony ze kurs w moim przeliczeniu
    do zlotowki nie roznil sie bardziej niz 2% w stosunku do oficjalnego.

  • 7. Data: 2006-11-10 13:47:35
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Wszystkie karty wydane przez brytyjskie banki mam z chip&pin. Wydaje mi sie
    jednak, ze mogles sie upierac przy swoim i zaplacic swoja karta - to
    terminal zadecyduje czy puscic transakcje, czy nie..
    Aha - placilem electronem z inteligo jakis rok temu.

    Pozdro,

  • 8. Data: 2006-11-10 16:51:09
    Od: "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl>

    > Wszystkie karty wydane przez brytyjskie banki mam z chip&pin. Wydaje mi
    > sie
    To to ja wiem.

    > jednak, ze mogles sie upierac przy swoim i zaplacic swoja karta - to
    > terminal zadecyduje czy puscic transakcje, czy nie..
    Moglem, ale szkoda mi bylo czasu i zachowu.

    > Aha - placilem electronem z inteligo jakis rok temu.
    No ja regularnie place polskimi kartami i tylko raz mi sie zdarzyla taka
    niespodzianka. No i czasem bywa, ze niektóre sklepy nie przyjmuja kart
    kredytowych.
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 9. Data: 2006-11-13 00:07:30
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Jotka wrote on 2006-11-09 21:05:
    > Czeka mnie lot i kulkudniowy pobyt w tej pochmurnej części świata, pod
    > Londynem. Funty obowiązują a z tego co pamietam to Visa przelicza na
    > złotówki wg dolara, Mastercard wg euro.
    To bardzo generalna zasada, która powoli przestaje obowiązywać. Od
    pewnego czasu sporo banków wydaje Visy przeliczane również przez Euro.

> [...]
    > frycowego. Pewnie będę część rzeczy opłacał kartą i stąd pytanie, którą
    > kartę zabrać? I dodatkowo czy musi być kredytowa (wypukła) czy debetowa
    Dużo więcej zależy od banku i jego kursów. Z moich porównań BZWBK i BPH
    (tyle że obie KK i MC) ciut tańsza jest BZWBK (korzystniejsze kursy).

    Zabierz te karty które masz, tak na wszelki wypadek.

    Michał M

  • 10. Data: 2006-11-17 23:48:46
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Jotka" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie, którą kartę zabrać? I dodatkowo czy musi być kredytowa
    > (wypukła) czy debetowa (płaska) wystarczy?

    Do tego celu idealnie nada się jakakolwiek karta ING, albo Amex z
    Mille.

    marekz