  • Data: 2002-01-15 10:14:20
    Temat: Re: Lokaty dyskontowe
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dave" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a20se4$knj$1@news.tpi.pl...
    > Interesuje mnie jak policzyc wysokosc odsetek od lokaty dyskontowej
    (takiej
    > dla ktorej odsetki sa wyplacone w dniu zawierania lokaty) zakladajac, ze
    > robie nastepujaca rzecz: biore odsetki i wplacam je na ta sama lokate
    > dyskontowa, od niej biore odsetki i tez wplacam na ta lokate i tak do
    > osiagniecia kwoty minimalnej lokaty. Ile tak naprawde bedzie tych odsetek
    > sumie ?

    Tak na zdrowy rozum to liczysz tak:
    np lokata dyskontowa roczna -oproc 10% i inwestujesz 1000zl to wyplacaja ci
    100zl czyli faktycznie zainwestowales tylko 900zl to daje to oproc normalnej
    lokaty=(100*100)/900=11,11%
    Im to oprocentowanie dyskontowe jest mniejsze tym roznica mniejsza np 7% w
    KB (lokata JUZ) daje 7,53%.