  • 1. Data: 2004-05-05 10:34:33
    Temat: Limit wplat - info do nadzoru bankowego
    Od: "Danio" <n...@j...com>

    Witam,

    Podczas ostatniej dyskusji ze znajomymi o pieniadzach, polityce, korupcji
    malej i duzej itd. padl argument, ze pieniadze dawane pod stolem sie nie
    ukryja, bo jakby "biorca" chcial je potem wplacic na swoje konto, to bank ma
    obowiazek od pewnego progu kwotowego poinformowac o tym nadzor bankowy.

    Czy mozecie mi powiedziec jaki nadzor? I jaki jest ten limit? Bo wydaje mi
    sie ze moj rozmowca raczej mowil co wiedzial niz wiedzial co mowil.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomek

    danioATyarisDOTorg

  • 2. Data: 2004-05-05 10:43:53
    Temat: Re: Limit wplat - info do nadzoru bankowego
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Czy mozecie mi powiedziec jaki nadzor? I jaki jest ten limit? Bo wydaje mi
    > sie ze moj rozmowca raczej mowil co wiedzial niz wiedzial co mowil.

    Kiedyś było powyżej 10 000 EUR lub równowartość w innych walutach.

    MaciejK

  • 3. Data: 2004-05-05 10:44:31
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Danio" <n...@j...com> napisał w wiadomości

> [...]
    ma
    > obowiazek od pewnego progu kwotowego poinformowac o tym nadzor bankowy.

    AFAIR 10 K Euro lub rownowartosc.

    Tylko kto pieniadze z lapowki bedzie wplacal do banku
    i to do tego w Polsce? Mniejsze kwoty pojda do kieszeni
    a jakby cos wiekszego to mozna np. wystawic
    fakturke za "doradztwo" przez firme z jakichs cieplejszych wysp..

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-05 10:45:57
    Od: "Jacek P." <p...@p...pl>

> [...]
    mi
    > sie ze moj rozmowca raczej mowil co wiedzial niz wiedzial co mowil.

    Instytucja to GIIF - Generalny Inspektor Informacji Finansowej (albo coś
    koło tego) a limit to chyba 10 tys. EUR.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 5. Data: 2004-05-05 10:46:39
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Czy mozecie mi powiedziec jaki nadzor? I jaki jest ten limit? Bo wydaje mi
    > sie ze moj rozmowca raczej mowil co wiedzial niz wiedzial co mowil.

    AFAIK wpłaty > 15k EUR powinny być zgłaszane GIIF, żeby przeciwdziałać
    praniu pieniędzy.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2004-05-05 11:29:51
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Jacek P. wrote:

    > Instytucja to GIIF - Generalny Inspektor Informacji Finansowej (albo coś
    > koło tego) a limit to chyba 10 tys. EUR.

    Dokładnie. Poniżej 10000 euro bank też może zgłosić jeśli ma
    podejrzenia, że pieniądze te pochodzą z nielegalnego źródła lub są próbą
    "wyprowadzenia nieopodatkowanego zysku".

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2004-05-05 11:30:30
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Glenn wrote:

    > AFAIK wpłaty > 15k EUR powinny być zgłaszane GIIF, żeby przeciwdziałać
    > praniu pieniędzy.

    10000 EUR

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 8. Data: 2004-05-05 21:45:06
    Od: "Jaca" <j...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 10000 EUR

    Tak naprawde to kto to sprawdza .... :))

    Jaca

  • 9. Data: 2004-05-06 08:47:09
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Czy mozecie mi powiedziec jaki nadzor?

    MF i GIIF

    art. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu wprowadzaniu
    do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub
    nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu

    > I jaki jest ten limit?

    15 000 euro. art. 8 ust. 1 tej samej ustawy

    zrodlo: http://tinyurl.com/24cxz

    pozdr.
    marcin