  • 41. Data: 2015-10-29 01:28:32
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > W tym, że muszę wyjąć portfel, z niego wyciągnąć zdrapkę, zdrapać,
    > przepisać. A wszystko to stojąc w tramwaju, trzymając się jedną ręką
    > rury, drugą trzymając syna, trzecią doładowując mobilet żeby rzeczony
    > bilet kupić, brakuje czwartej ręki na w/w wyciąganie portfela ...

    > E tam, bywa że nie jest trywialne, ale da się kciukiem to zrobić. Poza
    > tym kody są często na tyle krótkie że idzie je zapamiętać na kilka
    > sekund a i np. "płacę z mbankiem" czasem sam sobie je kopiuje z wiadomości.
    >
    > p. m.

    a po co musisz to robić w tramwaju?

  • 42. Data: 2015-10-29 01:32:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@k...pl wrote:

    > Czym autoryzujesz? Papierowymi listami?

    A muszę czymkolwiek autoryzować?
    Niczym.
    Nie mój cyrk nie moje małpy.
    W razie draki problem ma bank. Od tego ma ubezpieczenia jak mu coś
    ukradną. (na polsce i polskich bankach swiat sie nie konczy).

    Dyskusja na tamat odowiedzialności już była.
    Krótko. Skoro bank się zdecydował na udostępnienie usługi, w której w
    100% nie może być pewien kto wykonał transakcję to bank ponosi za to
    odpowiedzialność. Nie ja.

  • 43. Data: 2015-10-29 02:03:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" n0rp3d$s0q$...@d...me

    > a po co musisz to robić w tramwaju?

    Nie wiesz? Bo w tramwaju można doładować akumulator telefonu!!! To jasne. ;)

    http://www.wroclaw.pl/w-autobusach-its-michalczewski
    -tez-doladujesz-telefon

    Gdzieś prawnik uważa, że ładowanie telefonu w autobusie
    to kradzież -- a nieco dalej ktoś inny uważa, że trzeba
    dopłacić z pieniędzy wspólnych do ładowania?...

    http://metrocafe.pl/metrocafe/1,145523,18389980,czy-
    ladowanie-komorki-to-kradziez-pradu-sprawdzamy-gdzie
    -mozna.html
    45-letni Londyńczyk został zakuty w kajdanki za to, że próbował w pociągu
    naładować swoją komórkę. Oskarżono go o kradzież prądu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2015-10-29 11:23:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    r...@k...pl wrote:
> [...]

    >Krótko. Skoro bank się zdecydował na udostępnienie usługi, w której w
    >100% nie może być pewien kto wykonał transakcję to bank ponosi za to

    Zegnaj bankowosci internetowa.
    Bo jedyna pewnosc zapewnia wizyta w oddziale i staranne sprawdzenie
    DNA, choc odciskow palcow moze wystarczy.

    Co prawda jak piszesz - moze to nie przeszkoda, policzy sie wpadki,
    ubezpieczy, przerzuci oplate na klienta :-)

    W kazdym badz razie nie martw sie - bank tam pewnie zadbal, aby
    przerzucic odpowiedzialnosc na Ciebie.
    Zaraz sie okaze, ze tego czym tam autoryzujesz nie masz prawa
    ujawniac, a jak ujawnisz, to twoja wina :-)

    J.

  • 45. Data: 2015-10-29 12:31:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:n0rr9h$pgb$2@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > 45-letni Londyńczyk został zakuty w kajdanki za to, że próbował w
    > pociągu naładować swoją komórkę. Oskarżono go o kradzież prądu.

    W artykule mylące jest "0,30 groszy" bo można to zrozumieć jako 30 groszy,
    gdy chodzi o 0,30 grosza.
    P.G.

  • 46. Data: 2015-10-29 15:06:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > Zegnaj bankowosci internetowa.
    > Bo jedyna pewnosc zapewnia wizyta w oddziale i staranne sprawdzenie DNA,
    > choc odciskow palcow moze wystarczy.

    Jesli banki zdecydują, ze bankowość internetowa jest zbyt kosztowna dla
    nich to pewnie tak sie stanie.

    Narazie banki robią coś innego. Probują wprasować ci w mózg, że to twoja
    wina, że coś co udostępniają jako usługa jest dziurawe jak sito i każą
    ci za to płacić.

    To tak jakby projektant wybrał zły materiał do budowy i wmawiał ci, że
    dom się wali z twojej winy i masz za to mu zapłacić bo jego wizerunek
    podupadł.

    > Co prawda jak piszesz - moze to nie przeszkoda, policzy sie wpadki,
    > ubezpieczy, przerzuci oplate na klienta :-)

    Weź przykład z głośnej afery bank of america, gdzie próbowali klientowi
    dorobić opłatę za kartę.
    Tam gdzie banków jest dużo przerzucanie opłaty na klienta nie przejdzie
    bo się klienci wyniosą.

    I dokładnie tak jak piszesz banki robią. Przeliczają czy się im wpadki
    opłacają. I ciągle się opłacają mimo że fraudy na kartach są już dobrze
    powyżej 2 miliardów dolarów rocznie.
    Jak sie uda przerzucic czesc tej kwoty na klienta to jeszcze lepiej.
    To jest biznes a nie wolontariat.

    > W kazdym badz razie nie martw sie - bank tam pewnie zadbal, aby
    > przerzucic odpowiedzialnosc na Ciebie.
    > Zaraz sie okaze, ze tego czym tam autoryzujesz nie masz prawa ujawniac,
    > a jak ujawnisz, to twoja wina :-)

    Widzisz, tam gdzie mam kartę mam wyraźnie napisane dużymi literami.
    Nie odpowiadam za transakcje, ktore nie zostały zrobione przez ze mnie
    lub przez osobę przeze mnie upoważnioną.
    Zresztą miałem okazję się przekonać o tym juz wiecej niz 10 razy.
    Czasami bank był nawet szybszy ode mnie informując mnie, ze juz wysyłają
    nową kartę zanim sam się zorientowałem że coś jest nie tak.
    W pozostałych przypadkach kwota reklamowanej transakcji była uznawana
    przez bank jeszcze w trakcie rozmowy telefonicznej.
    Podstawa to używać kart kredytowych a nie debetowych. Wowczas obracasz
    bankowymi pieniędzmi, a nie swoimi własnymi.

  • 47. Data: 2015-10-29 15:14:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    -mozna.html

    > W artykule mylące jest "0,30 groszy" bo można to zrozumieć jako 30

    i dopiero w środku tekstu napisali, że przy gniazdku był napis, że
    tylko dla serwisu sprzątającego, a nie gniazdko ogólnodostępne.

    W krajach anglosaskich jest tak, ze nie trzeba czegoś zamykać na kłódkę,
    żeby fizycznie się nie dało z tego korzystać.
    Wystarczy to napisać.

    Fakt faktem, że policja się wygłupiła. Normalnie po prostu proszą o
    niekorzystanie. Dopiero drugie przyłapanie kończy się wyjazdem w
    taksówce na sygnale.
    Jak było naprawdę niewiadomo..

    Ale Anglia już dawno zeszła na psy. Brak konsekwencji robi swoje. Coraz
    więcej ludzi policję olewa.

  • 48. Data: 2015-10-29 16:26:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >W krajach anglosaskich jest tak, ze nie trzeba czegoś zamykać na
    >kłódkę, żeby fizycznie się nie dało z tego korzystać.

    Chyba nawet nie trzeba, lapanie tych co korzystali z
    niezabezpieczonych wifi tez bylo.

    >Fakt faktem, że policja się wygłupiła. Normalnie po prostu proszą o
    >niekorzystanie. Dopiero drugie przyłapanie kończy się wyjazdem w
    >taksówce na sygnale.
    >Jak było naprawdę niewiadomo..

    Nie wiadomo tez co bylo napisane, i jak to rozumiec - moze chodzic np
    o to, zeby mechanik spawarki nie podlaczal, albo ze wydajnosc 50W :-)

    Ale zebyscie nie narzekalii na Anglikow
    http://www.tvp.info/6442265/ladowal-akumulator-z-uli
    cznej-latarni

    "Podczas siarczystego mrozu kierowca z Częstochowy znalazł sposób, aby
    jego samochód bez problemu zapalił. Podłączył akumulator do
    prostownika, a ten - do ulicznej latarni. Za kradzież prądu grozi mu
    do 5 lat więzienia. Może też odpowiadać za stworzenie zagrożenia"

    40Ah * 12V = ~0.5kWh = ~20 gr
    W latarniowej taryfie moze nawet 10gr, pod warunkiem dlugiego
    ladowania - samochod daje sie odpalic po kilkudziesieciu minutach, za
    jakis 1 gr, moze nawet 0.5 gr, o ile w ogole licznik drgnie.

    No ale my tu mamy kradziez z wlamaniem :-)

    J.

  • 49. Data: 2015-10-29 17:18:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.10.2015 o 01:28, witek pisze:

    > a po co musisz to robić w tramwaju?

    Po to żeby doładować konto w mobilet bądź w skycashu, żeby kupić tam
    bilet. Od kiedy przesiadłem się z mbanku do inteligo, w/w operacja stała
    się trudniejsza.

    p. m.

  • 50. Data: 2015-10-29 17:55:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Po to żeby doładować konto w mobilet bądź w skycashu, żeby kupić tam
    > bilet. Od kiedy przesiadłem się z mbanku do inteligo, w/w operacja stała
    > się trudniejsza.
    >
    > p. m.

    nie mogłeś tego zrobić wcześniej?