  • 1. Data: 2005-05-08 09:13:19
    Temat: Lichwa.pl - odsetki lichwiarskie - jak z nimi walczyć?!
    Od: "LICHWA.pl - odsetki lichwiarskie twój wróg!" <w...@l...pl>

    Witam,
    wszystkich, którzy padli ofiarą oszustw finansowych (lichwiarskie odsetki,
    nieuczciwe zapisy w umowach), zapraszamy na stronę:
    www.lichwa.pl
    Strona ma służyć wymianie doświadczeń, jak walczyć z nieuczciwością w
    umowach.
    Przede wszystkim jak walczyć z zawyżonymi odsetkami czyli lichwą.

    pozdrawiam
    D.P.

  • 2. Data: 2005-05-08 10:07:08
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    LICHWA.pl - odsetki lichwiarskie twój wróg! napisał(a):

    > Przede wszystkim jak walczyć z zawyżonymi odsetkami czyli lichwą.

    Nie brać?

    Piotr Hołda

  • 3. Data: 2005-05-08 11:05:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 8 May 2005 11:13:19 +0200, LICHWA.pl - odsetki lichwiarskie twój
    wróg! naskrobał(a):

> [...]
    > www.lichwa.pl
    > Strona ma służyć wymianie doświadczeń, jak walczyć z nieuczciwością w

    Pomijając kwiciste wypowiedzi polityków w roku wyborczym to w każdym
    wykazanym przypadku pojawia się dokładnie ten sam problem - klienci bez
    sensowej zdolności kredytowej poszkują pieniędzy i uzyskują pożyczkę ( nie
    mylić z kredytem) od instytucji parabankowych lub osób prywatnych na
    astronomiczny procent. Pożyczki rzecz jasna nie spłacają (bo i jakim cudem)
    i zostają w ogromnym długiem.

    Czy naprawdę sądzisz, że:
    1. Klienci są rozsądni?
    2. Po wprowadzeniu sztywnych ograniczeń odsetek nagle banki zmienią zdanie
    i zaczną ich kredytować?

    > Przede wszystkim jak walczyć z zawyżonymi odsetkami czyli lichwą.

    Zamiast ograniczać odsetki, ograniczyć ustawowo kwotę dowolnych pożyczek do
    2000 zł - powyżej dać monopol tylko bankom/skok-om (wiem że to zwiększa
    monopol ale niestety tylko te instytucje po prostu nie pozwolą zadłużać się
    osobom bez umiaru - a niestety w tym jest problem).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-05-08 11:09:19
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    LICHWA.pl - odsetki lichwiarskie twój wróg! wrote:

    > Strona ma służyć wymianie doświadczeń, jak walczyć z nieuczciwością w
    > umowach.
    > Przede wszystkim jak walczyć z zawyżonymi odsetkami czyli lichwą.

    Obawiam się, że jeżeli udało by się przewalczyc ustawowe ograniczenia w tym
    zakresie to skutek byłby podobny do skutku prohibicji w USA w 1920-tych -
    żaden problem nie został rozwiązany a wręcz przybyły nowe

    trainer

  • 5. Data: 2005-05-08 11:22:26
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 8 May 2005 13:05:58 +0200, Sebol naskrobał(a):

> [...]
    > monopol ale niestety tylko te instytucje po prostu nie pozwolą zadłużać się
    > osobom bez umiaru - a niestety w tym jest problem).

    Aha, no i rzecz jasna wprowadzić w końcu upadłość konsumencką która wymusi
    także na pożyczkodawcy odrobinę wyobraźni.

  • 6. Data: 2005-05-08 13:05:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> writes:

    > Zamiast ograniczać odsetki, ograniczyć ustawowo kwotę dowolnych pożyczek do
    > 2000 zł - powyżej dać monopol tylko bankom/skok-om

    Taaak, to niby corka nie bedzie mogla od ojca pozyczyc bez odsetek
    100 tys. zl na zakup dzialki, bo jest limit do 2000 zl, tylko bedzie
    musiala pojsc do SKOKu i zaplacic XX %?

    Ludzi glupich nie da sie skutecznie ochronic, bylo to juz przerabiane
    wielokrotnie - nie wiem jednak po co szkodzic nieglupim?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2005-05-08 15:48:16
    Od: Artur Karazniewicz <artur.karazniewicz[N0SPAM]@nospam-aster.pl>

    trainer wrote:

    > Obawiam się, że jeżeli udało by się przewalczyc ustawowe ograniczenia w
    > tym zakresie to skutek byłby podobny do skutku prohibicji w USA w
    > 1920-tych - żaden problem nie został rozwiązany a wręcz przybyły nowe

    Bez przesady. Podobne ustawy istnieją - np. we Francji. Niestety, u nas
    wmawia się ludziom, że wystarczy taka ustawa a odsetki pójdą w dół i firmy
    lichwiarskie przestaną istnieć. Nic bardziej mylącego. Firmy typu
    "ogłoszenie na słupie" dalej będą działały. Banki, w które uderzy ta ustawa
    po, prostu nie będą dawały pieniędzy ludziom. Ryzyko będzie za wysokie.

    Artur

    --
    ,,Wine, jako emulator Windows...'' -- WO, pcoa
    ,,As Wine's name says: "Wine Is Not an Emulator"'' -- WineHQ, FAQ

  • 8. Data: 2005-05-08 16:27:53
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > po, prostu nie będą dawały pieniędzy ludziom. Ryzyko będzie za wysokie.

    Właśnie o to chodzi,
    banki nie będą pożyczały, więc znajdą się inni,
    gotowi zaspokoić ten popyt, bo rynek nie lubi białych plam,
    tyle, że nie da się już wtedy legalnie/oficjalnie ...

  • 9. Data: 2005-05-08 17:01:32
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie o to chodzi,
    > banki nie będą pożyczały, więc znajdą się inni,
    > gotowi zaspokoić ten popyt, bo rynek nie lubi białych plam,
    > tyle, że nie da się już wtedy legalnie/oficjalnie ...

    A przeciwko nichwie nielegalnej i nieoficjalnej sa wystarczajace narzedzia
    (Kodeks Karny) - wystarczylo bedzie tylko stosowac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2005-05-08 17:17:51
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    SDD wrote:

    > A przeciwko nichwie nielegalnej i nieoficjalnej sa wystarczajace narzedzia
    > (Kodeks Karny) - wystarczylo bedzie tylko stosowac.

    aha jakie to proste - ludzie zastanawiają się od tysięcy lat jak wyplenić
    zło, a wystarczy tylko stosować kodeks karny.

    trainer