  • 11. Data: 2002-10-31 08:19:34
    Temat: Re: Leasing - jak policzyc oprocentowanie?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > żle

    > Tylko co to znaczy "ostatnia rata" dla kalkkulatora, a co dla autora
    > pytania?
    > 23-cia jest ostania czy 23x1295,32 plus ostatnia?

    Myślę, że zdanie autora pytania jest najmniej ważne. Lisingodawca
    ostatnią, 24 ratę, nazwał "wykupem". Więc mamy w sumie 24 rat, z tym,
    że:
    23 rat (co miesiac) po 1.295,32
    ostatnia, 24 rata - 7.600

    Wg kalkulatora ze strony wychodzi 20,82% tyle co podał kol. Tensor1

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2002-10-31 08:21:46
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prosba
    > >

    > Moze tylko na moim IE dobrze dziala ;)

    BTW, to jest fajne: wchodząc na Twoją stronę widzę kwoty wprowadzone
    przez ostatniego korzystającego z kalkulatora uzytkownika (???) :-))).

    BaLab

  • 13. Data: 2002-10-31 09:18:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Myślę, że zdanie autora pytania jest najmniej ważne. Lisingodawca
    > ostatnią, 24 ratę, nazwał "wykupem". Więc mamy w sumie 24 rat, z tym,

    W kwestii formalnej:
    1. Zdanie autora pytania jest _najwazniejsze_ bo to on ma placic te odsetki.
    2. Nie jestes tym lizingodawca, wiec skad wiesz jakie byly warunki TEJ
    umowy?

    > Wg kalkulatora ze strony wychodzi 20,82% tyle co podał kol. Tensor1

    Przy takich zalozeniach jak podales rzeczywiscie tyle wychodzi.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 14. Data: 2002-10-31 09:24:51
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > W kwestii formalnej:
    > 1. Zdanie autora pytania jest _najwazniejsze_ bo to on ma placic te
    odsetki.

    Najważniejsze jest zdanie lisingodawcy, bo to on ustala warunki :-).
    Przy takim RSP to chyba się nie zdecyduję :-/.

    > 2. Nie jestes tym lizingodawca, wiec skad wiesz jakie byly warunki TEJ
    > umowy?

    Standardowo leasing operacyjny wygląda tak, że ostatnia rata jest tzw.
    "wykupem". Do czasu wykupu przedmiot umowy stanowi własność
    leasingodawcy, co pozwala korzystnie rozliczać raty leasingowe (a
    właściwie "czynsz" a nie "raty"). Prawo własności przenosi się wraz z
    ostatnią "ratą", która nazywana jest "wykupem". Terminologia ta ma o
    tyle znaczenie, że leasing to pochodna dzierżawy, najmu, a nie kredytu.
    Oczywiście umowa może okazać się niestandardowa, ale sądzę, że bedzie
    zupełnie standardowa.

    > Przy takich zalozeniach jak podales rzeczywiscie tyle wychodzi.

    Wysoko :-(.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 15. Data: 2002-10-31 11:01:34
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > odsetki.
    >
    > Najważniejsze jest zdanie lisingodawcy, bo to on ustala warunki :-).

    Ehmm, z pewnym opozniniem zauwazylem, ze piszesz o sobie w trzeciej
    osobie...;-)
    Warunki, wbrew pozorom, ustalaj obe strony zawieranej umowy.

    > Przy takim RSP to chyba się nie zdecyduję :-/.

    No wlasnie.
    Jest to jeden ze sposobow ustalania warunkow - nie godzic sie na
    niekorzystne.

    Juz wiem, skad wiesz ;-)

    > Wysoko :-(.

    Zapewne lizingodawca uwzglednil cos jeszcze - pomniejsz sobie wyskosc rat
    wpisywanych do kalkulatora o oszczednosci jakie uzyskasz na podatkach i taka
    pomniejszona rate wpisz.
    Mozesz zapodac wynik?
    Tych oszczednosci ne mialbys kupujac na zwykly kredyt "samochodowy".
    Ty to wiesz i on to wie, dlatego tak kalkuluje swoja oferte.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 16. Data: 2002-10-31 14:50:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ehmm, z pewnym opozniniem zauwazylem, ze piszesz o sobie w trzeciej
    > osobie...;-)

    Heh, dzisiaj ja, jutro ty, zawsze leasingobiorca, czyli "on" :-))).

    > Warunki, wbrew pozorom, ustalaj obe strony zawieranej umowy.

    Taka interpretacja pozwala mi poczuć się lepiej ;-).

> [...]
    rat
    > wpisywanych do kalkulatora o oszczednosci jakie uzyskasz na podatkach

    Jedyne oszczednosci to chyba z tytulu szybszej amortyazacji. Normalnie
    samochód odliczasz przez 60 miesiacy (1/60 wartosci auta co miesiac), a
    tak mozna juz przez 2 lata (ok. 1/24 miesiecznie). Jesli jednak kupujesz
    "ciezarowke", to tracisz, bo nie mozesz calego VAT-u odzyskac w krotkim
    czasie, tylko tez co miesiac ok. 1/24.

    Tyle sie nauczyłem przez ostatnie 2 dni :-). Czy ktos moze potwierdzić /
    zaprzeczyc moim informacjom?

    > Tych oszczednosci ne mialbys kupujac na zwykly kredyt "samochodowy".
    > Ty to wiesz i on to wie, dlatego tak kalkuluje swoja oferte.

    Fakt. Wolny rynek, wiec im wolno.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 17. Data: 2002-10-31 20:50:27
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Tyle sie nauczyłem przez ostatnie 2 dni :-). Czy ktos moze potwierdzić /
    > zaprzeczyc moim informacjom?

    A prowadzisz pełna księgowość? Wykazujesz dochód i płacisz CIT ?
    Bo jeśli nie, to leasing nie jest dla Ciebie.
    Po prostu wielu małym dochodowym firmom się nie opłaca, ale niektórzy płaczą dopiero
    na koniec.

  • 18. Data: 2002-11-01 10:29:33
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

    > A prowadzisz pełna księgowość? Wykazujesz dochód i płacisz CIT ?
    > Bo jeśli nie, to leasing nie jest dla Ciebie.
    > Po prostu wielu małym dochodowym firmom się nie opłaca, ale
    niektórzy płaczą dopiero na koniec.

    Dlaczego leasing mialby sie oplacac tylko firmom placacym CIT.
    W koncu stopa opodatkowania PIT moze byc nawet 40%, wiec "oszczednosc"
    na podatku w PIT moze byc nawet wieksza niz w CIT.
    Ale oczywiscie firma/dzialalnosc musi byc dochodowa, zeby oszczednosc
    w podatku faktycznie sie pojawila.

    Pirxx

  • 19. Data: 2002-11-01 10:39:02
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

> [...]
    kupujesz
    > "ciezarowke", to tracisz, bo nie mozesz calego VAT-u odzyskac w

    Zapomniales, ze kupujac za gotowke / w kredycie najpierw musisz
    wylozyc kase na VAT, a za 3 miesiace, jak US bedzie laskaw, to
    odzyskasz ten VAT jednorazowo. Krotko mowiac finansujesz Kolodke przez
    3 miesiace...

    Natomiast w leasingu w ogole nie musisz placic jednorazowo VAT od
    zakupu. Placisz go tylko od poszczegolnych czynszow. Poniewaz sa to
    kwoty niezbyt duze, jest szansa, ze "wystarczy" Ci podatku naleznego i
    w ten sposob odzyskujesz VAT jeszcze w tym samym miesiacu, w ktorym go
    zaplaciles (bo nie musisz odprowadzac podatku naleznego do US).

    > Wysoko :-(.

    Jest wolny rynek i wiele firm leasingowych, mozna poszukac lepszej
    oferty.

    Pirxx

  • 20. Data: 2002-11-02 16:33:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> writes:

> [...]
    > tak mozna juz przez 2 lata (ok. 1/24 miesiecznie). Jesli jednak kupujesz
    > "ciezarowke", to tracisz, bo nie mozesz calego VAT-u odzyskac w krotkim

    Jest jeszcze oszczednosc ze wzgledu na brak limitu 10 keuro (limit
    amortyzacji bedacej kosztami u.p.) w osobowych.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator