  • Data: 2019-10-16 12:09:49
    Temat: Re: Lamanie tajniki liczb przekletych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:DxspF.509384$H...@f...ams1...
    On 2019-10-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Proporcjonalność środków do zagrożeń. Przecież i teraz wpuszczasz na
    >teren uczelni tysiące osób, dajesz im dostęp do sprzętu wartego
    >często
    >setki tysięcy zł, czy takiego, który się daje wynieść. Nie
    >zabezpieczasz
    >tego jakoś bardzo szczególnie bo nie ma takiej potrzeby.

    W Polsce moze nie ma potrzeby, ale w Anglii widzialem komputery
    przymocowane linka czy lancuchem do sciany.
    Telewizory, monitory.

    W Polsce tez sie zdarza, ze przychodzi ktos to biura, o cos tam pyta,
    wychodzi, a za chwile ... "gdzie jest moj telefon, gdzie jest moj
    portfel, gdzie moja torebka" ...

    >Tam MZ też jej wtedy nie było.

    I o to wlasnie chodzi - haszowanie z pomoca DES bylo uwazane za
    bezpieczne ... az przestalo byc.
    Coraz szybsze komputery, coraz wiecej, coraz lepsze scalaki ...

> [...]
    >za
    >maszyna, coś ze wszystkim zintegrowanym w jednej obudowie, ale sam
    >program to był jakiś basic. Mało nie skończyło się to dla mnie akcją
    >dyscyplinarną jak zademonstrowałem prowadzącym co z tym można w
    >kwestii
    >tych ocen zrobić.
    >Nikt nie myślał po prostu o takich rzeczach, i dwa, niewiele osób
    >znało
    >nawet taki basic. Historia uczy, że problemy na ogół rozwiązuje się w
    >miarę ich pojawiania bo co tu rozwiązywać jak problemu nie ma?

    Kiedy wlasnie problem jest, tylko na razie nikt go nie wykorzystal.
    Ty zademonstrowales, ktos inny byc moze wykorzystal ... a w banku moje
    pieniadze lezą :-)

    Na razie na szczescie srodek tych naszych systemow bankowych wyglada
    na bezpieczny - tzn nie ujawniono zadnego wlamania na poziomie
    systemowym.

    J.