  • 1. Data: 2005-03-14 18:19:30
    Temat: LUKAS karta kredytowa z chipem
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Piszę, bo nie zauważyłem, żeby ktoś zakomunikował :-)

    lukas.pl

    CHIP, CHIP, HURRAAA!!!
    Jeżeli chcesz żeby Twoja karta kredytowa była BEZPIECZNIEJSZA i
    NOWOCZEŚNIEJSZA, to nowa VISA Classic z CHIP-em jest właśnie dla Ciebie.
    CHIP to najnowocześniejsza światowa technologia w rozwoju kart
    kredytowych. Bądź jednym z pierwszych w Polsce, który tego doświadczy i
    jak najszybciej złóż wniosek o swoją kartę. Twoje zakupy też będą
    bardziej bezpieczne, bo częściej będziesz je akceptował PIN-em zamiast
    podpisem.

    A zatem CHIP, CHIP, HURRAAA!!!!
    2005-03-14

  • 2. Data: 2005-03-14 18:42:14
    Temat: Re: LUKAS karta kredytowa z chipem
    Od: "CB" <v...@w...pf.pl>

    > Piszę, bo nie zauważyłem, żeby ktoś zakomunikował :-)

    Mówiłem w innym wątki, od kilku dni na kartyonline.pl, ale i tak się przyda.
    Są już szczęśliwcy, którzy nawet mają to cuś w rękach :-)

    > CHIP, CHIP, HURRAAA!!!
    Twoje zakupy też będą
    > bardziej bezpieczne, bo częściej będziesz je akceptował PIN-em zamiast
    > podpisem.

    No właśnie ja nie jestem optymistą w tej materii. Jak wiadomo banki rzadko
    uznają reklamację z użyciem PINu i w zasadzie jest to opcja o wiele lepsza,
    ale dla banku. Pasek magnetyczny nie znikł i pewnie okres przejściowy, że
    tak powiem będzie trwał jeszcze sporo... lat(?). Tym samym zagrożenia
    wynikające z paska pozostały. Gdyby był chip i podpis - byłbym w 7 niebie.

  • 3. Data: 2005-03-14 19:29:58
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

> [...]
    > tak powiem będzie trwał jeszcze sporo... lat(?). Tym samym zagrożenia
    > wynikające z paska pozostały. Gdyby był chip i podpis - byłbym w 7 niebie.

    W terminalach , które nie mają "chipa" wszystko zostanie po staremu ...
    Im szybciej w Polsce zrobi się środowisko do CHIP-a tym szybciej Banki
    zrezygnują z paska .... choć zawsze zostanie problem przy wyjeździe z kraju
    :(

    Tomasz

  • 4. Data: 2005-03-15 09:19:15
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Tomasz napisał(a):

    [ciach]

    > W terminalach , które nie mają "chipa" wszystko zostanie po staremu

    W terminalach, które mają "chip" kasjerki często nie wiedzą co robić :P.
    Niekiedy dają się poinstruować, ale np. w kasie w lubelskim saloonie
    Idei usłyszałem "takich kart nie obsługujemy" :P.

    > Im szybciej w Polsce zrobi się środowisko do CHIP-a tym szybciej
    > Banki zrezygnują z paska .... choć zawsze zostanie problem przy
    > wyjeździe z kraju :(
    Jeżeli uchipowienie będzie wymuszone przez organizacje kartowe, to za
    granicą też się zmieni ;-).

    Przemek

  • 5. Data: 2005-03-15 14:18:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Jeżeli uchipowienie będzie wymuszone przez organizacje kartowe, to za
    > granicą też się zmieni ;-).

    Prawdopodobnie nigdy nie bedzie. Tak samo jak caly czas mozna placic
    np. w zelazku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-03-15 16:39:24
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.pl>

    > Prawdopodobnie nigdy nie bedzie. Tak samo jak caly czas mozna placic
    > np. w zelazku.

    Zobacz co się dzieje podczas awarii w hipermarketach. Nie da sie zaplacic
    karta, bo zelazek nie uznaja.

    MichalL

  • 7. Data: 2005-03-15 16:51:26
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    przemyślenia swoje:

    > Zobacz co się dzieje podczas awarii w hipermarketach. Nie da sie zaplacic
    > karta, bo zelazek nie uznaja.

    To oznacza tylko, że żelazka nie są obowiązkowe. Ale:
    - w wielu miejscach mają żelazka na wypadek awarii;
    - wciąż (choć coraz rzadziej) zdarzają się sytuacje, w których żelazko
    jest *jedyną* możliwą formą użycia karty.
    Jak do mnie przychodzi pani z Warty coś ubezpieczyć, a przychodzi od
    sześciu lat co najmniej trzy razy na rok, to zawsze sumiennie wyciąga
    żelazko, a następnie autoryzuje transakcję przez telefon. Ma to
    dodatkową zaletę, bowiem Warta przesyła informację o transakcjach
    ostatniego dnia miesiąca, co znacząco opóźnia rzeczywistą płatność :-)

    --
    **** ****
    **** yayco (yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com) ****

  • 8. Data: 2005-03-15 18:00:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> writes:

> [...]
    > dodatkową zaletę, bowiem Warta przesyła informację o transakcjach
    > ostatniego dnia miesiąca, co znacząco opóźnia rzeczywistą płatność :-)

    Trzeba takze zaznaczyc ze wciaz sa miejsca, w ktorych nie przeprowadza
    sie _zadnej_ autoryzacji. Mozna zaplacic karta offlinowa, czesto
    np. AmExami, JCB itd, uzywane jest zelazko, czasem moze zostac
    skonsultowana stoplista (w formie papierowej) a czesciej chyba nie,
    i czesto jest ograniczenie kwoty transakcji pojedyncza karta do
    np. $1000.

    Zeby juz nie wyciagac od razu krajow np. srodkowej Afryki (gdzie do
    najblizszego punktu z prądem jest 40 km drogami dla samochodow 4WD,
    a woda ogrzewana jest przez slonce, z zupelnie dobrym skutkiem zreszta),
    wystarczy podac przyklad transakcji na pokladzie np. samolotow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-03-15 19:14:37
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Prawdopodobnie nigdy nie bedzie. Tak samo jak caly czas mozna placic
    > np. w zelazku.

    A to ktoś tego jeszcze używa? :))

    Aż mi stanęła przed oczami ze starych "dobrych" czasów blacklista Polcardu,
    gdzie trzeba było sprawdzać czy karta się nie na niej nie znajduje :)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 10. Data: 2005-03-15 21:11:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Markus Sprungk <z...@c...cy> writes:

    > A to ktoś tego jeszcze używa? :))

    Naturalnie. I chyba przez dluzszy czas sie to nie zmieni.
    --
    Krzysztof Halasa