  • Data: 2015-11-30 21:52:55
    Temat: Re: Krótki raport z upadku SK
    Od: Szymon <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-30 o 20:05, J.F. pisze:

    > Ci, to od lat powinni wiedziec, ze to trzeba miedzy rozne banki rozlozyc.
    > Gorzej, jak przegapia komunikat o polaczeniu :-)

    Rzecz w tym, iż jeśli ktoś chce wysoki procent to w zasadzie wybór jest
    tak mały, iż prawie żaden. Przychodzi mi na myśl Idea Bank z
    oprocentowaniem - czasami - pow. 3%. Limit 100.000 euro to w mojej
    opinii niewiele, nawet jak na warunki polskie. Wystarczy sprzedać
    mieszkanie w większym mieście, czy dom, i już jest klops. Swego czasu
    banki konkurowały oprocentowaniem i było z czego wybierać, ale teraz...
    Albo ryzyko i 3%, albo zabezpieczenie BFG i powiedzmy 1,5-2% (chyba dość
    optymistycznie i brutto).

    Zastanawiam się też nad lokatą rentierską... Z definicji rentierem
    nazywam osobę żyjącą z odsetek. Powiedzmy, że chciałaby mieć 2500zł
    netto na miesiąc, czyli średnią krajową. 30.000zł rocznie przy 2,5%
    netto. Trzeba byłoby wrzucić na lokatę 1,2 mln, czyli trzykrotność
    gwarancji BFG. W obliczu coraz większych kłopotów banków/SKOK-ów i
    częstego sięgania do BFG, ciekawe kto zaryzykuje...

    --
    Pozdrawiam