  • 11. Data: 2006-02-24 08:15:30
    Temat: Re: Kredyt w spadku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    SDD wrote:

    > Wydaje mi sie, ze skoro przyjales z dobrodziejstwem inwentarza, to
    > raczej sciaganie z zasilku nie bedzie wchodzilo w gre. Po prostu
    > zlicytuja mieszkanie, potraca z niego kwote kredytu i oplaty - i to,
    > co zostanie, dadza Tobie.

    Niekoniecznie. To komornnik decyduje co zajmuje. Może się zdarzyć, ze
    przy określaniu wartości spadku mieszkanie wyceniono np na 100 tys.,
    komornik zlicytuje je za 50 tys. i pozostałe 50 tys. będzie ściągał np
    z zasiłku lub innych źródeł.

  • 12. Data: 2006-02-24 09:32:37
    Od: Cyb <c...@p...niespam.onet.niespam.pl_niespamuj>

    On Thu, 23 Feb 2006 15:33:48 +0100, badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote:

    >Proste wyjscie - nie przyjmowac spadku.

    jesli masz maloletnie dzieci to nie takie proste:
    odrzucenie spadku to tak "jakbys nie zyl", twoja czesc dziedzicza twoi
    spadkobiercy - jak sa dorosli to tez moga odrzucic, ale jak sa
    maloletni to zaczyna sie problem ...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 13. Data: 2006-02-24 10:52:48
    Od: PKos <p...@p...onet.pl>

    MichalL wrote:

    > Przejdź sie do banku i ponegocjuj. Może znajdziecie sensowne
    > rozwiązanie.

    Dzieki bardzo za wszystkie posty z odpowiedziami, w mojej sytuacji bede
    musial negocjowac z bankiem. Wiem, ze nie bedzie latwo bo jest to PKO BP.
    Wczesniej bylem im rzekomo winiem za prowadzenie rachunku (ktory
    zamkanalem ale niestety gdzies zgubilem wniosek, zreszta mial prawo sie
    zgubic po 3 latach :) ) ok 20-30 zl i nie popuscili.

    Pozdrawiam i dziekuje
    PK

  • 14. Data: 2006-02-24 15:16:50
    Od: moris234 <m...@w...pl>

    Cyb napisał(a):

> [...]
    > odrzucenie spadku to tak "jakbys nie zyl", twoja czesc dziedzicza twoi
    > spadkobiercy - jak sa dorosli to tez moga odrzucic, ale jak sa

    Nie jest aż taki problem, bo dzieci (małoletni) z mocy ustawy dziedziczą
    z dobrodziejstwem inwentarza.

    Pzdr.