    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt w PLN a przejście na EURO
    Date: Wed, 25 Feb 2009 21:46:06 +0100

    "Falisty" <f...@w...pl> wrote in message
    news:go474e$3ua$1@news.vectranet.pl...
    > Witam. Szukam rozwiązania takiego oto równania:
    > biorę kredyt w PLN i za 2 lata wchodzi waluta EURO. Jak jest wtedy
    > przeliczony kredyt na EURO ?? Ile na tym stracę (albo zyskam?) A moze
    > wezmę w CHF i wtedy zyskam więcej ????
    >
    > Czy jest ktoś mocny, kto by to wyliczył ? Która waluta lepsza po przejściu
    > na EURO ?
    > --
    > Pozdrawiam, Krzysiek
    > Ps.Adres bez podkreślnika

    O EUR w 2012 zapomnij, to medialny show Tuska. W dalszej blizej
    nieokreslonej przyszlosci pewnie przejdziemy na te 'kolchozowa' walute,
    jezeli Unia walutowa przetrwa do tego czasu. Kredyt w CHF nie zostanie na
    nic przeliczony, natomiast z PLN przeliczony po kursie wymiany na EUR.
    Trudno stawiac wrozby na czym wiecej zyskasz w dlugiej perspektywie. Na
    dzisiaj, jezeli PLN bedzie dalej sie oslabial to szybciej bedzie to
    postepowalo na CHF niz na EUR. Dla PLN po przejsciu na nowa walute zniknie
    Wibor, bedziesz mial Euribor + marza.
    Biorac kredyt w walucie wystawiasz sie na ryzyko, ktore trudno okreslic,
    jezeli dochody masz w PLN, zyskasz lub stracisz w zaleznosci jaki bedzie
    kurs wymiany PLN na EUR, ale na razie trudno gdybac, jak rozwinie sie
    kryzys.
    Jezeli uwazasz, ze jestesmy w punkcie max. oslabienia PLN to bierz kredyt w
    EUR a nie w CHF. Moim zdaniem w perspektywie kilku miesiecy przekroczymy te
    magiczna bariere 5zl za EUR, gdyz rezerwy NBP oraz srodki z Unii sa zbyt
    mizerne, zeby walczyc z rynkiem, oczywiscie to jest tylko moja opinia.