  • 1. Data: 2009-02-25 20:22:02
    Temat: Kredyt w PLN a przejście na EURO
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    Witam. Szukam rozwiązania takiego oto równania:
    biorę kredyt w PLN i za 2 lata wchodzi waluta EURO. Jak jest wtedy
    przeliczony kredyt na EURO ?? Ile na tym stracę (albo zyskam?) A moze
    wezmę w CHF i wtedy zyskam więcej ????

    Czy jest ktoś mocny, kto by to wyliczył ? Która waluta lepsza po
    przejściu na EURO ?
    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 2. Data: 2009-02-25 20:37:08
    Temat: Re: Kredyt w PLN a przejście na EURO
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > biorę kredyt w PLN i za 2 lata wchodzi waluta EURO. Jak jest wtedy
    > przeliczony kredyt na EURO ?? Ile na tym stracę (albo zyskam?) A moze
    > wezmę w CHF i wtedy zyskam więcej ????

    Zarabiasz 5000 zł, masz 200.000 zł kredytu, przechodzimy na euro, 1 euro
    = 4 zł i

    zarabiasz 1250 euro, a do spłaty masz 50.000 euro...co się dla Ciebie
    zmieniło?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-02-25 20:46:06
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Falisty" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > wezmę w CHF i wtedy zyskam więcej ????
    >
    > Czy jest ktoś mocny, kto by to wyliczył ? Która waluta lepsza po przejściu

    O EUR w 2012 zapomnij, to medialny show Tuska. W dalszej blizej
    nieokreslonej przyszlosci pewnie przejdziemy na te 'kolchozowa' walute,
    jezeli Unia walutowa przetrwa do tego czasu. Kredyt w CHF nie zostanie na
    nic przeliczony, natomiast z PLN przeliczony po kursie wymiany na EUR.
    Trudno stawiac wrozby na czym wiecej zyskasz w dlugiej perspektywie. Na
    dzisiaj, jezeli PLN bedzie dalej sie oslabial to szybciej bedzie to
    postepowalo na CHF niz na EUR. Dla PLN po przejsciu na nowa walute zniknie
    Wibor, bedziesz mial Euribor + marza.
    Biorac kredyt w walucie wystawiasz sie na ryzyko, ktore trudno okreslic,
    jezeli dochody masz w PLN, zyskasz lub stracisz w zaleznosci jaki bedzie
    kurs wymiany PLN na EUR, ale na razie trudno gdybac, jak rozwinie sie
    kryzys.
    Jezeli uwazasz, ze jestesmy w punkcie max. oslabienia PLN to bierz kredyt w
    EUR a nie w CHF. Moim zdaniem w perspektywie kilku miesiecy przekroczymy te
    magiczna bariere 5zl za EUR, gdyz rezerwy NBP oraz srodki z Unii sa zbyt
    mizerne, zeby walczyc z rynkiem, oczywiscie to jest tylko moja opinia.

  • 4. Data: 2009-02-25 21:12:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > wezmę w CHF i wtedy zyskam więcej ????
    >
    > Czy jest ktoś mocny, kto by to wyliczył ? Która waluta lepsza po przejściu

    tu nie ma żadnego równiania żeby można było "coś" wyliczyc..
    Idź do kantoru i pograj sobie na walucie...

  • 5. Data: 2009-02-25 21:17:14
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Falisty wrote:
    > Witam. Szukam rozwiązania takiego oto równania:
    > biorę kredyt w PLN i za 2 lata wchodzi waluta EURO. Jak jest wtedy
    > przeliczony kredyt na EURO ??

    Tak samo jak wszystko inne.

    > Ile na tym stracę (albo zyskam?)

    Nic.

    > A moze
    > wezmę w CHF i wtedy zyskam więcej ????
    > Czy jest ktoś mocny, kto by to wyliczył ? Która waluta lepsza po
    > przejściu na EURO ?

    Szklana kula się zepsuła... :-(

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2009-02-25 21:21:06
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 25-02-2009 o 21:37:08 RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > zarabiasz 1250 euro, a do spłaty masz 50.000 euro...co się dla Ciebie
    > zmieniło?

    err może oprocentowanie ??? Przecietnie nasz WIBOR jest jednak wyzszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.