    From: "Maurycy" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt w KB - jak to jest z transzami
    Date: Thu, 15 May 2003 09:32:15 +0200

    > Trafiłeś na wyjątkowo niekompetentną i bezczelną pracownicę. To nie Ty
    musisz
    > prosić o harmonogram, to Bank jest zobowiązany Ci go dostarczyć. Jest on
    > drukowany bezpośrednio z systemu bankowego a nie wyliczany ręcznie.

    Wielkie dzieki Tensor:)
    Jakbys znalazl jeszcze chwilke i rozwial jeszcze kilka moich watpliwosci,
    bylbym naprawde wdzieczny:)

    Stwierdzilem, ze moze faktycznie zrobie sobie spacerek do banku, jako ze
    obliczona przeze mnie kwota rozni sie od tej podanej przez pania. Na
    poczatek postanowilem odwiedzic p. dyrektor, a nie od razu Region. Wiec
    wczytalem sie w umowe, zeby moc sie podeprzec odpowiednim paragrafem. Dla
    przypomnienia kredyt mam w dwoch transzach, uruchomiona jest na razie
    pierwsza (wedlug tej niekometentnej pani, to jest jej zrodlem klopotow z
    obliczniem harmonogramu, bo to ponoc rzadko spotykana sytuacji, choc nie
    specjalnie chce mi sie w to wierzyc).

    W kazdym razie w umowie sa takie zapisy:

    &7
    1) W okresie wykorzystania kredytu, karencji w splacie kredytu
    Kredytobiorca splaca nalezne Bankowi odsetki.
    (...)
    4) Kredytobiorca zobowiazuje sie do splaty odsetek do dnia 16
    kazdego miesiaca.
    5) W okresie wykorzystania kredytu, karencji w spłacie kredytu
    Bank bedzie zawiadamial Kredytobiorce o wysokosci naleznych
    odsetek w terminie do 16 kazdego miesiaca.
    (...)

    &8
    1) (...) Harmonogram zostanie przekazany Kredytobiorcy w celu
    parafowania kazdej strony w ciagu 7 dni od calkowitego
    wykorzystania kredytu.

    No i tu mialbym kilka pytan, do bardziej obeznanych osob.
    Czy to znaczy, ze w tym okresie zwanych przez nich "wykorzystanie kredytu,
    karencja w splacie kredytu" nie maja obowiazku dostarczyc mi harmonogramu, a
    jedynie w dniu splaty odsetek poinformawac mnie o ich wysokosci? A
    harmonogram dostane dopiero w momencie calkowitego wykorzystania kredytu?
    W pierwszym miesiacu, ktory byl nie pelny odsetki powinny byc obliczone
    wedlug wzoru: 7,61%/360 * ilosc_dni * wysokosc_kwoty? A w pozniejszych
    7,61%/12 * wysokosc_kwoty?

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Maurycy