  • Data: 2003-05-15 20:30:44
    Temat: Re: Kredyt w KB - jak to jest z transzami
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > odsetek w terminie do 16 kazdego miesiaca.
    > (...)
    >
    > &8
    > 1) (...) Harmonogram zostanie przekazany Kredytobiorcy w celu
    > parafowania kazdej strony w ciagu 7 dni od calkowitego
    > wykorzystania kredytu.
    >
    > No i tu mialbym kilka pytan, do bardziej obeznanych osob.
    > Czy to znaczy, ze w tym okresie zwanych przez nich "wykorzystanie kredytu,
    > karencja w splacie kredytu" nie maja obowiazku dostarczyc mi harmonogramu, a
    > jedynie w dniu splaty odsetek poinformawac mnie o ich wysokosci?

    Niestety dokładnie tak ale te odsetki możesz sobie prosto policzyć. Poza tym
    nie wyobrażam sobie sytuacji abyś z ODPOWIEDNIM wyprzedzeniem nie został
    poinformowany o ich wysokości przez bank.

    > harmonogram dostane dopiero w momencie calkowitego wykorzystania kredytu?
    > W pierwszym miesiacu, ktory byl nie pelny odsetki powinny byc obliczone
    > wedlug wzoru: 7,61%/360 * ilosc_dni * wysokosc_kwoty? A w pozniejszych
    > 7,61%/12 * wysokosc_kwoty?
    > Dziekuje i pozdrawiam,
    > Maurycy

    Odsetki wg. kalendarza 30/360 za t dni maja są liczone następująco:

    K*0,0761*30*t/(31*360).
    Zauważ, że przy t=31 (cały maj) odsetki wyniosą K*0,0761/12, czyli dokładnie
    1/12 odsetek rocznych. Z kolei w czerwcu liczbę 31 w mianowniku trzeba zastąpić
    liczbą 30 a w lutym liczbą 28 (chyba, że rok przestępny to 29). Po trzech
    miesiącach od wzięcia I raty oprocentowanie znacznie Ci spadnie. Aktualnie
    WIBOR3M=5,50%, czyli będziesz miał 7% lub nawet mniej.

    Pozdrowienia Tensor1