  • Data: 2022-11-26 13:56:09
    Temat: Re: Kredyt odnawialny walutowy
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Lizing to co inbego - jest to jednak wykorzystany kredyt.
    >
    > W sumie zawsze się zastanawiałem, jaki to koszt dla banku udzielić kredytu
    odnawialnego - czy to "w koncie" czy na KK.
    > KK oczywiście bez żadnych opłat, KO też są takie oferty (bez prowizji).
    > Samego udzielenia - bo to, ile odsetek na KK z kredytu wykorzystanego mi umarzają
    to mogę policzyć ;>
    > I przyjąć, że powiedzmy trochę mniej niż połowa to rzeczywisty koszt banku.

    W takim porównaniu tak,
    ale co im szkodzi postawić do dyspozycji -
    biorą jakieś pewne procenty za uruchomienie
    i dalej im zwisa. Podejrzewam, że wg wyliczeń analityków
    jest za duży koszt utrzymania kwoty w gotowości.
    A leasing jest z konkretnie wyliczaoną sumą, która się zrealizuje.
    Przy KO jak założą, że klient nie skorzysta, to koszt postawienia do
    dyspozycji
    jest zbyt duży, żeby zrekompensować to zarobkami w momencie gdy klient
    weźmie prawie całość. A jak się nie da wyliczyć ile będzie konkretnie, to
    nikt tego nie chce przyklepać i produkt jest martwy.
    KO złotówkowy dają, bo łatwiej o złotówki i procent wysoki, jak klient
    śladowo
    skorzysta to go łupią.