  • 1. Data: 2022-11-25 22:05:10
    Temat: Kredyt odnawialny walutowy
    Od: cef <c...@i...pl>

    Dostaję często propozycje kredytu czy limitu odnawialnego
    w rachunku firmowym w PLN - z jakąś prowizją jednorazową i potem
    odsetki od rzeczywistego zadłużenia wibor plus coś tam.
    Ponieważ zarabiam w euro, to torpeduję te produkty,
    ale ostatnio próbowałem dowiedzieć się czy możliwy jest kredyt
    taki odnawialny do rachunku w euro i że interesowało by mnie
    oprocentowanie wg Euribor1M.
    I nikt nie odmawia, tylko rozmówcy milkną, a nawet jak próbuję
    się czegoś dowiedzieć, to nie odpowiadają na maile/sms i nie odbierają
    telefonów.
    Czy taki produkt i rozmowa o tym zabija? Czy nie ma tego nikt w ofercie
    i głupio sie przyznać?

  • 2. Data: 2022-11-25 22:17:45
    Temat: Re: Kredyt odnawialny walutowy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63812e05$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

> [...]
    > odbierają telefonów.
    > Czy taki produkt i rozmowa o tym zabija? Czy nie ma tego nikt w

    to oni mają złupić klienta a nie klient ich.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 3. Data: 2022-11-26 08:40:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-25 o 22:17, PiteR pisze:
    > in <news:63812e05$0$472$65785112@news.neostrada.pl>

    > to oni mają złupić klienta a nie klient ich.

    Akurat tego nie rozumiem dlaczego mieli by nie zrobić.
    Zgarną prowizję nawet jak nic nie wezmę z tej kwoty postawionej do
    dyspozycji.
    Gdybym coś wziął, to zarobią powyżej stawki euribor1M.
    Czyżby koszt pozyskania i postawienia do dyspozycji
    waluty był jednak znacznie wyższy?
    Czy bardziej - produkt z nikłym zainteresowaniem ze strony klienta
    i dlatego go nie oferują. A jakoś bez problemu mogę wziąć laesing
    wg euribor1M.

  • 4. Data: 2022-11-26 09:55:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 listopada 2022 o 08:40:09 UTC+1 cef napisał(a):

> [...]
    > Czy bardziej - produkt z nikłym zainteresowaniem ze strony klienta
    > i dlatego go nie oferują. A jakoś bez problemu mogę wziąć laesing

    Lizing to co inbego - jest to jednak wykorzystany kredyt.

    W sumie zawsze się zastanawiałem, jaki to koszt dla banku udzielić kredytu
    odnawialnego - czy to "w koncie" czy na KK.
    KK oczywiście bez żadnych opłat, KO też są takie oferty (bez prowizji).
    Samego udzielenia - bo to, ile odsetek na KK z kredytu wykorzystanego mi umarzają to
    mogę policzyć ;>
    I przyjąć, że powiedzmy trochę mniej niż połowa to rzeczywisty koszt banku.

  • 5. Data: 2022-11-26 10:00:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 listopada 2022 o 22:17:17 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:63812e05$0$472$6578...@news.neostrada.pl>
    > to oni mają złupić klienta a nie klient ich.

    Ja tam już 3 razy złupiłem citka na kredycie - raz kosztował mnie 82,67zł, a dwa razy
    2,67zł - a za każdym razem dostałem 500zł - a nadal dzwonią z propozycjami kredytów
    bez prowizji - a ja im twardo, że jest to warunek konieczny (raz rozważałem wzięcie z
    prowizją, ale to był jednak za duży hazard, choć mają obowiązek zwrócić przy
    wcześnjejszej spłacie - więc spłata na maksymalne 5 lat brana - ale trzeba by
    zaryzykować chyba 8k żeby dostać 500zł), jednak wystarczający będzie, jak wróci
    promo, wtedy bardzo chętnie ;>

  • 6. Data: 2022-11-26 10:02:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 listopada 2022 o 22:05:13 UTC+1 cef napisał(a):
> [...]
    > telefonów.
    > Czy taki produkt i rozmowa o tym zabija? Czy nie ma tego nikt w ofercie

    Pytałeś w N26?
    Choć nie wiem, czy mają kredyty.
    Właściwie to na czym zarabiają?

    Limit trzymanej kasy to było 50k euro, ciekawe czy teraz zwiększą, citek znosi opłaty
    za trzymanie ponad 10k euro.

  • 7. Data: 2022-11-26 13:43:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Pytałeś w N26?
    > Choć nie wiem, czy mają kredyty.
    > Właściwie to na czym zarabiają?

    Nie pytałem. Nawet nie wiem czy prowadzą jakieś rachunki dla
    działalności z Polski.

  • 8. Data: 2022-11-26 13:56:09
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    to mogę policzyć ;>
    > I przyjąć, że powiedzmy trochę mniej niż połowa to rzeczywisty koszt banku.

    W takim porównaniu tak,
    ale co im szkodzi postawić do dyspozycji -
    biorą jakieś pewne procenty za uruchomienie
    i dalej im zwisa. Podejrzewam, że wg wyliczeń analityków
    jest za duży koszt utrzymania kwoty w gotowości.
    A leasing jest z konkretnie wyliczaoną sumą, która się zrealizuje.
    Przy KO jak założą, że klient nie skorzysta, to koszt postawienia do
    dyspozycji
    jest zbyt duży, żeby zrekompensować to zarobkami w momencie gdy klient
    weźmie prawie całość. A jak się nie da wyliczyć ile będzie konkretnie, to
    nikt tego nie chce przyklepać i produkt jest martwy.
    KO złotówkowy dają, bo łatwiej o złotówki i procent wysoki, jak klient
    śladowo
    skorzysta to go łupią.

  • 9. Data: 2022-11-26 17:05:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 listopada 2022 o 13:43:25 UTC+1 cef napisał(a):

    > Nie pytałem. Nawet nie wiem czy prowadzą jakieś rachunki dla
    > działalności z Polski.

    Kolega z forum pisał że ma komplet - zresztą on tak zawsze.
    Myślałem, że Ty też masz "firmowe".
    Tam na debetówce był chyba 1% moneyback.
    Ale nie wiem, czy firmowe bezpłatne bezwarunkowo.
    Zresztą fizolskie też już nie - bezpłatny tylko "wirtualny" plastik, "fizyczny" 10
    euro, na szczęście tylko wydanie.

  • 10. Data: 2022-11-26 18:52:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Kolega z forum pisał że ma komplet - zresztą on tak zawsze.
    > Myślałem, że Ty też masz "firmowe".

    Nie mam, ale zajrzałem.
    W materiałach online nic o odnawialnym nie widzę.
    Bezpłatne dla freelancerów, nie wiem jak to weryfikują.
    Normalne firmowe za 4,9 euro/mc ale nie da się wyklikać procedury do
    końca bo po podaniu danych osobowych wyskakuje komunikat, że jest
    problem z tymi danymi
    i żeby kontaktować się z pomocą (pewnie widzą, że już ktoś ma konto na
    te dane osobowe :-)))
    W sumie mogę zapytać tego bota z normalnego konta - ale jak kiedyś
    chciałem zmienić
    nazwę przelewu zdefiniowanego - bo wyświetla się w telefonie tylko
    poczatek i myliło mi się z innym przelewem - to bot powiedział, że ich
    niezwykła funkcjonalność nie pozwala
    na edycję nazwy przelewu i trzeba usunać i wpisać to samo z inną nazwą
    więc w sumie jak zechcę założyć firmowe, to mam obawy, że trzeba będzie
    usunąć to co mam :-)

    > Tam na debetówce był chyba 1% moneyback.

    Jest 0,1%