  • 1. Data: 2008-09-28 17:42:10
    Temat: Kredyt na budowę domu - dość złożone
    Od: sza <p...@v...pl>

    Witam,

    Proszę o oponię na temat możliwości i sensowności takiego przedsięwzięcia:

    Jest taka sytuacja:

    Na działce w bardzo dobrej, spokojnej i dość prestiżowej lokalizacji jest
    plan wybudowania domu pod wynajem - ok. 100-120m2. Kredyt na dom ma się
    składać z mojej zdolności kredytowej, zdolności rodzicieli i pożyczki
    hipotecznej pod działkę - CHF na 30 lat lub więcej. Po wybudowaniu dom
    idzie natychmiast "do ludzi" i z ceny wynajmu jest spłacany kredyt + coś
    zostaje dla nas. Czy w jakimś banku dostanę taki produkt? Czy da się tak
    łączyć zdolności? Czy moja "obecność" w kredycie wystarczy aby rodziace po
    50 dostali kredyt na 30+lat? Czy ma to sens? Czy może jest całkowice głupie
    i można z tej działki czerpać profity w jakiś inny sposób?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-28 18:23:32
    Temat: Re: Kredyt na budowę domu - dość złożone
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "sza" <p...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > głupie
    > i można z tej działki czerpać profity w jakiś inny sposób?

    jak najbardziej ma sens, aczkolwiek ciezko bedzie Ci znalezc bank ktory
    udzieli kredytu osobom w odpowiednim wieku. zazwyczaj w momencie splaty
    najstarszy kredytobiorca nie powiniem miec wiecej niz 75 lat (czasami 70
    czasami 80).
    chyba nie pozyczki hipotecznej pod dzialke, tylko bedzie to po prostu kredyt
    hipoteczny ("pożyczka hipotecznea pod działkę" nie ma wplywu na zdolnosc).

    pzdr.,
    uC

  • 3. Data: 2008-09-28 22:07:55
    Od: "M.Tosza" <p...@v...pl>

    uC napisał(a):
> [...]
    > udzieli kredytu osobom w odpowiednim wieku. zazwyczaj w momencie splaty
    > najstarszy kredytobiorca nie powiniem miec wiecej niz 75 lat (czasami 70

    Dlatego wymyśliłem, żę ja (pod 30) muszę wejść w ten kredyt, żeby "zanizyć
    wiek. Tylko czy moja obecnośc wystarczy?

    > chyba nie pozyczki hipotecznej pod dzialke, tylko bedzie to po prostu kredyt
    > hipoteczny ("pożyczka hipotecznea pod działkę" nie ma wplywu na zdolnosc).

    No tak, ale zastawem jest działka. Gdzieś mi dzwoni, że taki kredyt "pod
    działkę" jest możliwy właśnie tylko jeśli jego rpzeznaczeniem jest budowa
    domu na tej działce.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-09-28 23:05:24
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    sza napisal(a):

    > i można z tej działki czerpać profity w jakiś inny sposób?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie i pozdrawiam

    jeśli masz zdolność kredytową - to w większości banków. Może być ciężko,
    jeśli dziś chcesz oprzeć swoją zdolność kredytową na podstawie
    przyszłych dochodów z wynajmu, to co chcesz robić z chatą po wybudowaniu
    raczej nie ma znaczenia dla banku.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 5. Data: 2008-09-29 05:25:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "M.Tosza" <p...@v...pl> writes:

    > Dlatego wymyśliłem, żę ja (pod 30) muszę wejść w ten kredyt, żeby "zanizyć
    > wiek. Tylko czy moja obecnośc wystarczy?

    To raczej odwrotnie działa.
    Banki patrzą na najstarszego kredytobiorcę, a nie najmłodszego.
    KJ

  • 6. Data: 2008-09-29 05:53:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-09-29 07:25, Kamil Jońca stwierdził, że:

    > To raczej odwrotnie działa.
    > Banki patrzą na najstarszego kredytobiorcę, a nie najmłodszego.

    W większości owszem, ale są takie, które biorą pod uwagę wiek "głównego"
    (czyli tego z najwyższym dochodem) kredytobiorcy.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 7. Data: 2008-09-29 12:39:22
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    sza pisze:
> [...]
    > 50 dostali kredyt na 30+lat? Czy ma to sens? Czy może jest całkowice głupie
    > i można z tej działki czerpać profity w jakiś inny sposób?
    kto ma większe dochody?

    i nie pożyczka hipoteczna (bo ta jest na dowolny cel) lecz kredyt
    hipoteczny na budowę domu