eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska › Re: Kredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska
  • Data: 2006-10-17 16:46:29
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości
    news:eh0oof$89j$1@news.onet.pl...

    > Ty chyba musisz pracować dla rządu skoro masz takie trafne porady.

    Ekonomia i kursy walut to nie matematyka. A co uwazasz, ze PLN to sie tylko
    moze umacniac? Polska nie jest druga Japonia ani zadnym "mocarstwem".
    Kapital swiatowy z roznych funduszy moze wzmocnic, jak i oslabic PLN w
    bardzo krotkim czasie. Nasz rynek walutowy jest bardzo plytki, a waluta nie
    ma wymienialnosci zewnetrznej. Rezerwy FED ani ECB nie sa na tyle duze, zeby
    przeciwdzialac trendom na rynku, a co dopiero mowic o NBP. Na razie USD jest
    waluta rezerwowa i jeszcze przez pare lat pozostanie. Czy jego miejsce
    zajmie EUR tego nie wiem, ale bardziej prawdopobobny jest jakis nowy
    pieniadz azjatycki, cos na ksztalt azjatyckiego euro. Za jakis czas
    obstawialbym wzmocnienie USD na swiecie, gdy tylko rynek upewni sie, ze
    zakonczyl sie cykl podwyzek stop i rozpoczna sie obnizki, kapital bedzie
    plynal szerokim strumieniem do USA, zeby kupowac obligacje, na ktory bedzie
    mozna sporo zarobic, gdy stopy zaczna spadac. Co bedzie potem, to trudno
    przewidziec.
    Kazdy moze miec swoje zdanie, jezeli uwazasz ze PLN sie bedzie tylko
    umacnial to napisz dlaczego. To jest w koncu grupa dyskusyjna i kazdy moze
    wyglaszac tu swoje poglady.