  • Data: 2002-10-09 13:45:29
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - prośba
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz" <f...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ao1062$7s0$4@news.onet.pl...
    > Ale przecież istnieje możliwość przewalutowania kredytu. W niektórych
    > bankach za zupełną darmochę.
    > Pozatym o ile zauważyłem najniższe oprocentowanie kredytów obecnie jest w
    $,
    > dlaczego nikt z was o tym nie wspomniał?
    > Czy nie lepiej wziąść kredyt w $ i za jakies kilka lat po dokładnym
    > przeliczeniu przewalutować na PLN, bądź na euro, jeśli zmienią się nasze
    > pln-y na własnie tą walutę.

    a czy kolega liczył ile przewalutowanie kosztuje ? szczególnie kiedy ma się
    kredyt w walucie w innym banku niż GE (bo ten przelicza wg kursu NBP)
    w PKO BP już w pierwszym dniu się traci bo obliczają kwotę kredytu wg
    średniego kursu NBP, wypłacają wg kursu kupna, a spłacasz wg kursu sprzedaży

    do tego dodajmy, że przewalutowanie trwa 2 tygodnie ,albo i więcej jeśli
    mają problem z ponownym sprawdzeniem Twojej zdolności kredytowej
    musisz donieść ponownie świstki o zatrudnieniu itp...

    a w ciągu 2 tygodni sytuacja może się na tyle rozwinąć, że po 10 latach
    spłacania i przewalutowaniu będziesz miał do spłacenia więcej niż na
    początku ...

    dodam, że ja mam kredyt w EUR ... ale tylko z powodu kompletnej ignorancji
    PKO BP - zirytowała mnie biurokracja i sposób traktowania długoletniego
    klienta

    pozdrawiam
    Piotr