    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy - opinie
    Date: 16 Feb 2003 14:50:15 +0100

    > Czyli jeśli WIBOR zmieniałby się co 3 mies. co 0,19, to teoretycznie
    > mogliby nie zmieniać oprocentowania nigdy?

    Powoduje
    PKOBP

    > Mam aktualnie kredyt w PKO - na starych warunkach (8,4% w EURO :((( ).
    > Rozumiem, ze jak zmienie bank, kwote lub przewalutuje to musze zabulic
    > ~1500 PLN za zmiane zapisu w hip. Ale jak pojde do nich o zmiane war.
    > umowy, to nie powienienem zaplacic wiecej niz 1,5% prowizji prawda?
    >
    > Pozdrowienia
    > Wiktor

    Twoje oprocentowanie wg. starych zasad 8,4% jest właśnie przykładem, że nie
    powinno się brać kredytów, ktorych oprocentowanie nie jest oparte o stawki
    rynku międzbankowego, w Twoim wypadku EURLIBOR. Niestety na tej grupie jest
    dużo zwolenników zasady starej, którą ja nazywam, oprocentowanie PREZESA. Moze
    na Twoim przykładzie wreszcie zrozumieją, że kredyty mieszkaniowe należy brać
    TYLKO w oparciu o stawko rynku międzybankowego.
    Proponuje negocjację, która powinna doprowadzić do oprocentowania w postaci
    EURLIBOR + marża.
    Przykładowo aktualnie w KB, EURLIBOR+2,10% = 4,92% (dla osób, których wkład
    jest większy niż 40% lub w celu spłaty kredytu mieszkanioweho w innym banku) ,
    dla pozostałych EURLIBOR+2,60% = 5,42% (takie oprocentowanie jest na ich
    stronie). Przy negocjacjach z PKOBP wykorzystaj te argumenty. Jeżeli się nie
    zgodzą rozważ przeniesienie. Tensor1.