  • 11. Data: 2003-09-15 17:18:38
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy PLN - CHF?
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    >  Nie są, wystarczy przejrzeć posty..., ale proszę bardzo krótki pokaz
    >  względności argumentów tensora:
    > - od 15.09.1995 wzrost o 39,75%  (wg tensora 50%)
    > - od 15.09.1996 wzrost o 26,77%
    > - od 15.09.1997 wzrost o 20,63% (wg tensora 33%)
    > - od 15.09.1998 wzrost o 10,68%
    > - od 15.09.1999 wzrost o 6,15%  (wg tensora 17%)
    > - od 15.09.2000 wzrost o 12,32%
    > - od 15.09.2001 wzrost o 10,85% (wg tensora 15%)
    > - od 15.09.2002 wzrost o 2,52%   (wg tensora 20%)
    >
    > Opierałem się o dane z money.pl i każdy może to sobie sprawdzić.

    Po prostu nie mam słów. Albo nie przeczytałeś moich postów dokładnie albo ....

    Ja podawałem zawsze od
    **************************
    1 stycznia 1995, 1997 itd.
    **************************
    Co więcej mówiłem o dużej oscylacji.

    Tensor1

  • 12. Data: 2003-09-15 19:15:12
    Od: "Charczenko" <c...@N...gazeta.pl>

    <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    Tensor

    Czy mógłbyś podać wzór na podstawie którego wyliczasz część odsetkową raty
    kredytu? Chciałbym wykonać swoją symulację spłat:) Aktualnie zastanawiam się
    mocno nad PLN vs CHF i muszę przyznać że ostatnie wieści dochodzące z obozu
    BPH coraz mocniej przeważają szalę na korzyść CHF. Według stron BPH
    promocyjne oprocentowanie w CHF wynosi od 1,8% - według TOiP
    (http://www.bphpbk.pl/f.php?i=707&om=menu_main) oprocentowanie kredytu w CHF
    wynosi od 1,82%. Realnie rzecz biorąc przy normalnym 20% wkładzie własnym
    możliwe powinno być uzyskanie oprocentowania rzędu 2,5%.

    Pozdrowienia
    Charczenko

  • 13. Data: 2003-09-15 21:09:07
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 15 Sep 2003 13:41:34 +0200, "" <t...@p...onet.pl> wrote:

    z 10 stron (...)

    >****** Zapomnijmy o kredytach w CHF ********

    RATUNKU!!!
    Moj drogi!
    Gotow jestem publicznie przyznac, ze TYLKO ZLOTOWY KREDYT HPOTECZNY W
    KREDYT BANKU JEST GODNY UWAGI A WSZYSTKO INNE TO GOWNO pod warunkiem,
    ze obiecasz zamilknac na ten temat. To co, deal?

    PG

  • 14. Data: 2003-09-15 23:37:08
    Od: "WaSyL" <wasylek@remove_me.clubbing.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ponieważ w sobotę i niedziele były jakieś awarie powtarzam post wysłany w
    > piątek. Przepraszam wszytkich tych, którzy już go przeczytall

    teoria teoria a praktyka sobie. wzialem kredyt hipotezny. W PLN placilbym co
    _miesiac_ ponad 1000PLN, w CHF place mniej niz 700PLN.

  • 15. Data: 2003-09-16 08:01:02
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    "" <t...@p...onet.pl> napisal:

    >Po prostu nie mam słów. Albo nie przeczytałeś moich postów dokładnie albo ....

    Ty chyba mojego też, napisałem wyraźnie o względności argumentacji i
    świadomie ustaliłem inną datę - czyżby ta data nie mieściła się w twojej
    teorii? Tak naprawdę gdyby przyjąć jeszcze inną różnica byłaby dużo
    korzystniejsza dla CHF - ja wziąłem po prostu bieżącą.

    >Co więcej mówiłem o dużej oscylacji.

    A ja mówię o tendencji zbieżnej z inflacją i chyba jestem dużo bliższy
    prawdy, nieprawdaż?

    --
    Robert Kamiński

  • 16. Data: 2003-09-16 10:00:41
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Kolego gdybys czytal posty to doszedlbys do wniosku ze tak moze byc tylko do
    czasu.
    Oprocentowanie w PLN na pewno jeszcze troche spadnie a z kursami roznie to
    moze byc. Wiec ciesz sie poki mozesz.
    Przyszlosc pokaze.

  • 17. Data: 2003-09-16 11:37:50
    Od: "Iskierka" <i...@p...onet.pl>

    >teoria teoria a praktyka sobie. wzialem kredyt hipotezny. W PLN placilbym
    co >_miesiac_ ponad 1000PLN, w CHF place mniej niz 700PLN.

    Masz rację, ale niższa rata teraz, może się odbić wyższą w przyszłości.

    W wielu punktach zgadzam się z tensorem, oprócz jednego. Tensor opiera się
    na całkowitym koszcie kredytu liczonym tylko jako suma zapłaconych odsetek
    przez cały okres, a nie bierze pod uwagę kiedy te odsetki są płacone.

    Podejście tensora jest podobne do stwierdzenia, że mając 2 kredyty
    (krótkoterminowe)
    opisane niżej korzystniejszy jest ten pierwszy. A oto kredyty:

    chcemy kupić przedmiot o wartości 1000 zł

    kredyt pierwszy:
    spłata: 1 miesiąc 100 PLN - dostajemy kupowany przedmiot
    3 miesiąc 100 PLN
    4 miesiąc 100 PLN
    5 miesiąc 100 PLN
    6 miesiąc 100 PLN
    7 miesiąc 100 PLN
    8 miesiąc 100 PLN
    9 miesiąc 100 PLN
    10 miesiąc 100 PLN
    11 miesiąc 100 PLN
    ogółem: spłacony kapitał: 1000 PLN odsetki100 PLN

    kredyt drugi:
    spłata: 1 miesiąc 46 PLN - dostajemy kupowany przedmiot
    2 miesiąc 56 PLN
    3 miesiąc 66 PLN
    4 miesiąc 76 PLN
    5 miesiąc 86 PLN
    6 miesiąc 100 PLN
    7 miesiąc 116 PLN
    8 miesiąc 126 PLN
    9 miesiąc 136 PLN
    10 miesiąc 146 PLN
    11 miesiąc 156 PLN
    ogółem: spłacony kapitał: 1000 PLN, odsetki 110 PLN

    Dla lepszego zobrazowania można wziąć pod uwagę jeszcze trzeci kredyt:

    kupowany przedmiot dostajemy jak w poprzednich przypadkach na początku,
    przez pierwsze 10 miesiący nie płacimy nic
    w 11 miesiącu płacimy 1150 PLN;

    Jeżeli ktokolwiek uważa, że kredyt pierwszy jest najkorzystniejszy to się
    grubo myli. W rzeczywistości kredyt 1 ma rzeczywistą roczną stopę
    oprocentowania ok. 19,5%, kredyt drugi ok 18%, a kredyt ostatni niespełna
    15%.

    Wiem, że proporcje są inne, i wcale nie uważam, że kredyt w frankach jest
    korzystniejszy, ale radziłabym tensorowi uwzględnić w jego obliczeniach,
    również to, że ze względu na wzrost ceny franka tak naprawdę raty spłacane w
    złotówkach są rosnące (przy ratach równych w frankach), a to nieco zmienia
    obraz sytuacji i powoduje, że wyliczenie ogólnego poziomu odsetek to nie
    wszystko.

    Serdecznie pozdrawiam

    Iwona

    PS. Wyniki moich wyliczeń postaram się przedstawić w kolejnej wiadomości.

  • 18. Data: 2003-09-16 12:14:45
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Darek" <g...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > czasu.
    > Oprocentowanie w PLN na pewno jeszcze troche spadnie a z kursami roznie to

    I wlasnie to robie. Nie zyje za 10 lat tylko teraz. a 30% roznica w racie to
    sporo.

    > Przyszlosc pokaze.

    Jak pokaze to zmienie walute kredytu bezprowizyjnie.

  • 19. Data: 2003-09-16 12:54:27
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jak sie zorientujesz ze trzeba przewalutowac to juz bedzie musztarda po
    obiedzie. A z ta 30% roznica w racie to przesadziles. Do jakiego
    oprocentowania w PLN ty porownujesz?

  • 20. Data: 2003-09-16 13:32:14
    Od: "Grzegorz Chlodzinski" <g...@N...pl>

    "Darek" <g...@p...fm> wrote in message
    > Jak sie zorientujesz ze trzeba przewalutowac to juz bedzie musztarda po
    > obiedzie. A z ta 30% roznica w racie to przesadziles. Do jakiego
    > oprocentowania w PLN ty porownujesz?

    Np. dla nastepujacych parametrow:
    Kredyt 120 tys zl, rata odsetkowa dla 6% w PLN to 600 zl/m, dla 3% CHF 300
    zl/m.
    Latwo dobrac taki okres kredytowania, zeby cos takiego podobnego wyszlo (25
    lat).
    Ja rowniez mam kredyt w CHF i rowniez jestem bardzo zadowolony.
    Jedyna moja obawa, to grozba kryzysu walutowego w perspektywie najblizszych
    2-3 lat.
    Ale w takim przypadku to nawet kredyt z zlotowkach nie uchroni przed
    duzymi stratami.

    Pozdrowienia,
    Grzegorz Chlodzinski