  • Data: 2002-11-27 21:02:41
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy PKO BP - promocja
    Od: "stach" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Różnica w oprocentowaniu jest wystarczająco duża, aby zaryzykować - zależy
    > mi też na jak najmniejszych ratach w początkowym okresie spłaty (wiadomo,
    > każda złotówka idzie w dom na tym etapie). A potem - w razie załamania
    > złotówki po prostu przewalutuję, im później by to nastąpiło, tym mniej za
    > zapłacę. Jeżeli planowo wejdziemy do UE i strefy euro, to ryzyko kursowe
    > zniknie samo - a nawet, gdyby waaadza zechciała tuż przed tym ostro
    > zdewaluować złotówkę, to "po pierwsze primo" musi jej się to udać, a "po
    > drugie primo" - przewalutuję kredyt. Poza tym, kiedy już zamieszkam, to
> [...]

    Ja mam obecnie w PKO BP 9,69%, a od stycznia będzie to ok. 8% albo i mniej.
    Czyli w porównaniu z Tobą to mała różnica i nie ma strachu, a jest szansa na
    dalsze obniżki. W Twoim przypadku obniżek raczej nie będzie bo EURIBOR stoi
    a marży ci nie obniżą (ja mam marżę 1,5%). Co do przewalutowienia, to się
    nie odbywa z dnia na dzień tylko trwa klikanaście dni i trzeba za to płacić
    ok. 1% + za zmianę w hipotece. Znam to z własnych doświadczeń. Na załamanie
    nie zdążysz zareagować.

    Ja wziąłem kredyt w EURO w październiku 2000r. przy kursie 3,98zł
    (oprocentowanie w EURO było 9,5%, a w PLN ok. 20%) i przewalutowiłem w
    styczniu 2002r po kursie 3,62zł (w chwili składania wniosku było 3,49zł, ale
    decyzja przyszła po 2 tyg. a kurs wzrósł). Po opłacie prowizji zarobiłem na
    tym kilka tys. zł i jestem teraz bardzo zadowolony bo po ostatnich obniżkach
    oprocentowania, kredyt w PLN od stycznia będzie niższy niż ten w EURO w
    poprzednim banku. Poza tym w tamtym banku płaciłem oprocentowanie + 2% do
    czasu wpisu hipoteki a w tym tylko +0,79%.

    A wpisu dalej nie mam :-(

    Jakub

    Ps. Wziąłem kredyt w EURO bo bralem na 100% inwestycji i tylko ten bank mi
    dał całą sumę, ale potem nie był już tak atrakcyjny.