  • 1. Data: 2007-03-13 20:12:19
    Temat: Kredyt gotówkowy (wiem, nudne;)
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Witam,

    Chciałbym uzyskać kredyt gotówkowy w wysokości 13500PLN netto na 24m-ce,
    w moim "super banku" w którym prowadzę konto (z powodów historycznych),
    czyli pko bp zaproponowano mi 4,75% prowizji oraz 11% oprocentowanie.
    (koszt kredytu 14100, to ok. 2250PLN).

    Dlatego pytanie dla osób "w temacie", czy znacie, najlepiej z autopsji,
    jakieś lepsze oferty. Oczywiście, jeżeli są tutaj przedtawiciele banków,
    parający się kredytami gotówkowymi i mogący przygotować lepszą od
    powyższej ofertę, proszę o kontakt (mailowy).

    PS. Wprawdzie banki udostępniają informacje o oprocentowaniu i kredytach
    na stronach, ale po 3-godzinnej sesji z nimi (stronami;) trochę mina mi
    zrzedła, na niektórych trzeba mieć licencję poszukiwacza zaginionych
    tabel opłat i prowizji by się czegoś owiedzieć, zaś kalkulatory rat
    kredytowych (uzględniających wszystkie aspekty związane z kredytem) są
    dostępne na zaledwie kilku (trzech?) bankowych stronach.

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net

  • 2. Data: 2007-03-14 07:04:35
    Temat: Re: Kredyt gotówkowy (wiem, nudne;)
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Robert Święcki wrote:

    > PS. Wprawdzie banki udostępniają informacje o oprocentowaniu i kredytach
    > na stronach, ale po 3-godzinnej sesji z nimi (stronami;) trochę mina mi
    > zrzedła, (...)

    No niestety pozostaje ci wizyta osobiście w banku lub załatwianie tego
    przez expander/open finance lub kilka razy na grupie przewinęło się
    smartbank z dobrymi raczej opiniami. Acha może też tutaj popatrz -
    www.noblebank.pl.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 3. Data: 2007-03-14 10:49:32
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Najpierw spróbuj poprawić kodowanie czy co, a potem zastanów się nad
    pożyczką hipoteczną (jeśli masz jakąś nieobciążoną nieruchomość) - tutaj
    odsetki są znacznie przyjemniejsze

    T.

  • 4. Data: 2007-03-14 16:37:57
    Od: d...@g...com

    On 13 Mar, 21:12, Robert Święcki <r...@s...net> wrote:
> [...]
    > w moim "super banku" w którym prowadzę konto (z powodów historycznych),
    > czyli pko bp zaproponowano mi 4,75% prowizji oraz 11% oprocentowanie.

    Jak na pożyczkę bez zabezpieczenia to całkiem niezłe warunki.
    Lepsze byłyby chyba tylko gdyby zabezpieczeniem była nieruchomość,
    ale to przy takiej kwocie to za dużo hałasu o nic.

    Pozdr
    DD

  • 5. Data: 2007-03-14 16:49:13
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    Lepsze byłyby chyba tylko gdyby zabezpieczeniem była nieruchomość,
    ale to przy takiej kwocie to za dużo hałasu o nic.

    Prowizja 4,75% to mają być dobre warunki ??? Oprocentowanie bardzo
    dobre, ale ta prowizja... Sumaryczny koszt chyba bez rewelacji.

    marekz

  • 6. Data: 2007-03-14 21:10:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert Święcki" <r...@s...net> wrote in message

> [...]
    > w moim "super banku" w którym prowadzę konto (z powodów historycznych),
    > czyli pko bp zaproponowano mi 4,75% prowizji oraz 11% oprocentowanie.

    Suma nominalna odsetek i prowizji to raczej ok 3030, bo skoro 13500 ma byc
    netto, to odsetki beda liczone od 13500 + prowizja (a prowizja, 4,75%,
    bedzie naliczona od kwoty brutto, tj. 14 173pln).
    Najlepszym rozwiazaniem moze byc overdraft, oprocentowanie zwykle wyzsze od
    kredytu gotowkowego, ale prowizja nizsza i czesto mozna trafic na promocje.

    MK

  • 7. Data: 2007-03-14 21:31:03
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    MK wrote:

    > Suma nominalna odsetek i prowizji to raczej ok 3030, bo skoro 13500 ma byc
    > netto, to odsetki beda liczone od 13500 + prowizja (a prowizja, 4,75%,
    > bedzie naliczona od kwoty brutto, tj. 14 173pln).

    Dokładniej zaprononowano mi dwie opcje oprocentowania 11% Lub 10.5% plus
    ubezpieczenie.

    W drugiej opcji (z ubezpieczeniem), dla kredytu 14100, suma odsetek to
    1570, więc koszt to 1570 + (4.75% * 14100) = 2239 PLN. Ta pierwsza (bez
    ubezpieczenia) jest sumarycznie 80 PLN droższa.

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net

  • 8. Data: 2007-03-14 21:36:53
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > pożyczką hipoteczną (jeśli masz jakąś nieobciążoną nieruchomość) - tutaj
    > odsetki są znacznie przyjemniejsze

    Nieruchomośc jest, tyle, że czuje się nieswojo, gdyby przez jakikolwiek
    błąd w płatności dla relatywnie niewielkiej kwoty (płacić zamierzam, ale
    znam różne przypadki, np. mojego znajomego:
    http://www.frasunek.com/ing.pdf ), miałbym mieć problemy z
    nieruchomością o wielokrotnie większej wartości.

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net

  • 9. Data: 2007-03-14 21:50:54
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    MK wrote:

> [...]

    ubezpieczenie.

    W drugiej opcji (z ubezpieczeniem), dla kredytu 14100, suma odsetek to
    1601, więc koszt to 1601 + (4.75% * 14100) = 2270 PLN. Ta pierwsza (bez
    ubezpieczenia) jest sumarycznie 80 PLN droższa (w sumie to dosyć
    niespodziewane;)

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net

  • 10. Data: 2007-03-14 22:27:00
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    MarekZ wrote:

    > Prowizja 4,75% to mają być dobre warunki ??? Oprocentowanie bardzo
    > dobre, ale ta prowizja... Sumaryczny koszt chyba bez rewelacji.

    Tak, btw normalna prowizja to 5%, te -0.25% dostałem chyba za ROR.

    Acha, i jeszcze jedna kwestia, czy oprocentowanie tego typu i w tej
    kwocie kredytów może być negocjowalne. Chodzi mi o to, czy pracownicy w
    typowych oddziałów banków mają możliwość zmniejszenia
    prowizji/oprocentowania w zależności od czegośtam (dobrej historii
    kredytowej) lub w drodze delikatnej perswazji ("bo jak nie to przeniosę
    karty kredytowe do innego banku") czy też raczej są skutecznie
    ograniczeni wytycznymi centrali?

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net