eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKrajowa Izba Gospodarcza (KIG) nt podpisów elektronicznych › Re: Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) nt podpisów elektronicznych
    From: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) nt podpisów elektronicznych
    Date: Mon, 31 Mar 2008 09:37:26 +0200

    Użytkownik "vis"
    > Konieczna jest szybka nowelizacja ustawy o podpisie elektronicznym
    > z następującymi zmianami:
    (......)
    > d. Rozważenie zakazu stosowania w określonych instytucjach czy
    > zastosowaniach różnego typu rozwiązań stosujących techniki
    > kryptograficzne zamiast klasycznego rozwiązania podpisu
    > elektronicznego - szczególnie w obrocie finansowym w bankach dla
    > transakcji elektronicznych.
    (..........)
    > Postulat d) odnosi się, według mnie, do tzw "zaufanych sieci". Zgodnie
    > z unijna dyrektywą dokumenty przesyłana taką siecią mogą być
    > traktowane tak jak podpisane elektronicznie.
    > Nie rozumiem co ten pomysł ma przynieść dobrego. Strony umawiają się
    > (prawo cywilne), że honorują takie dokumenty. Nie jest to sprzeczne z
    > prawem. Więc o co chodzi? Urzędy certyfikacyjne nie zarobią
    > wystarczająco?

    Też tak właśnie to zrozumiałem - jako wprowadzenie "nakazu" stosowania
    podpisu elektronicznego, podczas gdy nasze banku dochodza właśnie do
    odwrotnego wniosku i z już stosowanych rozwiązań z podpisem na gwałt się
    wycofują.
    Bardzo rozczarowałem się Fortisem - niby prekursor podpisu
    elektronicznego w bankach a odstąpił od certyfikatów elektronicznych i
    daje nagrody klientom którzy przejdą na autoryzację SMS-em.

    Banki nie pomagają podpisowi el. ale wprowadzenie go poprzez zakaz
    stosowania innych rozwiązań jest pomysłem zbyt radykalnym.
    *** blad ***