    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kradziez przez zgadywanie numeru karty
    Date: Wed, 11 Mar 2020 21:49:49 +0100

    W dniu 11.03.2020 o 09:03, Marek pisze:

    > Od 50 lat w USA obciążenie karty nigdy nie było problemem bo system
    > reklamacji/chargeback był/jest zawsze bezdyskusyjny a nie warunkowy,
    > ergo nie ma problemu z niechcianym obciązeniem i nikt w ogóle takich
    > polskich dylematów nie rozstrząsa.

    wystarczy że wyjmiesz kartę w sklepie, dasz na chwilę kasjerowi, tak aby
    kamera zobaczyła numer, datę i cvv - możesz zostać okradziony. np za pół
    roku od wizyty w sklepie. w zeszłej epoce, kupowano za pomocą kart dobra
    materialne, które trafiały w ręce realnej osoby. stąd "odzyskanie"
    skradzonej kwoty było.. może nie łatwe, ale możliwe. teraz jak kupisz
    bitcoiny, albo wartość niematerialną, połączoną z kontem w grze
    komputerowej....? Jak to namierzysz? Stąd od niedawna przy większych
    kwotach (chyba pow 50zł) trzeba podać (przynajmniej ja muszę) kod smsowy.

    ToMasz