  • 11. Data: 2002-06-04 10:35:59
    Temat: Re: Kradną w KB???
    Od: <m...@p...pl>

    > Jak Cie zmusili? ;) IMHO bank powinien miec mozliwosc korygowania blednych
    > ksiegowan, bez zbednych formalnosci. A potepowanie klienta, ktory zobaczyl
    > ze dostal kase w wyniku bledu i czysci szybko konto zeby nie oddac, powinno
    > byc napietnowane.
    >
    > Maciej

    Swojego czasu banki nie mialy stosownych zapisow w swoich regulaminach.
    Od dluzszego czasu co rusz widzi sie zmiane regulaminu prowadzenia kont
    polegajaca m.in. na dodaniu paragrafu ze "Bank moze korygowac bledne ksiegowania
    we wlasnym zakresie bez wiedzy/zgody Wlasciciela Rachunku.
    Druga mozliwosc to "...we wlasnym zakresie,powiadajamiajac o tym Wlasciciela
    konta"
    Ze zrozumialych wzgledow czestszym przypadkiem jest wariant nr 1 (krotka pilka
    :-)

    W placowkach PEKAO 'nowej generacji' - tych z kartonu :-) czesto Klienci (w
    mojej okolicy) dostaja na wyciagach cuda - mimo ze konto maja tam tylko do
    jednej rzeczy:'bo pracodawca wymaga konta w banku' - a ze PEKAO mamy na osiedlu
    to jest jak jest)

  • 12. Data: 2002-06-04 11:15:40
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    mialem kiedys konto w Niemczech, mialem stale zlecenie przelewu,
    mialem tez brak pozwolenia na debet.
    Kiedys nie mialem srodkow na koncie i przyszedl termin zlecenia
    a odbylo sie to tak:
    - moj bank wykonal przelew robiac debet w wysokosci ok 30 DM
    (niedozwolony) i pobral 8DM (za kare bo debet)
    - nastepnie cofnal ten przelew, pomniejszony o 5 DM, bo te 5DM
    odjal sobie za kare bank na ktorego konto zostal wykonany przelew i potem
    zostal cofniety
    - nastepne 8 DM odciagnal sobie ponownie moj bank za cofniecie przelewu

    pozdr

    blower

  • 13. Data: 2002-06-04 11:37:06
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "lukasz191" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na podstawie art. 405 i następne kodeksu cywilnego bank mogł zrobic z tymi
    > pieniedzmi co mu sie podoba.
    > Kwestią jest to czy zrobil to w sposób "elegancki".

    Przytoczmy wspomniany art. ( bo nie wszyscy tak jak Ty znaja kodeks cywilny
    na pamięć :-))) :

    Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskal korzysc majatkowa kosztem innej
    osoby, obowiazany jest do wydania korzysci w naturze, a gdyby to nie bylo
    mozliwe, do zwrotu jej wartosci.

    Właśnie - jest zobowiązany - i nikt tu nie wymienia że ma do tego prawo
    ktokolwiek inny niz ten, kto się bezpodstawnie wzbogacił - czyli właściciel
    konta ... Nietędy droga zatem .. następne artykuły tez nie precyzuja jakoby
    osoba trzecia mogła za niego to uregulować ... (chyba że .."Art. 407. Jezeli
    ten, kto bez podstawy prawnej uzyskal korzysc majatkowa kosztem innej osoby,
    rozporzadzil korzyscia na rzecz osoby trzeciej bezplatnie, obowiazek wydania
    korzysci przechodzi na te osobe trzecia. ) Ale tu nie ma miejsca ten
    przypadek....

    Konkluzja - ma obowiązek zwrócic - ale on, a nie bank za niego, o ile
    regulamin banku nie stanowi inaczej - tego jednak nie wiemy ...

  • 14. Data: 2002-06-04 20:05:20
    Od: "Tomek D" <t...@p...onet.pl>

    > do KB i poprosili o zwrot. A KB BEZ PYTANIA MNIE, po prostu wysłał im tą
    kwotę!!
    > Uwierzycie!!?? A gdzie nienaruszalność konta? A gdzie "pewne jak w banku"?
    > Pomijam , że do dziś nie jest rozstrzygnięta sprawa, kto ma zapłacić
    odsetki od
    > wykorzystanego debetu.

    Hi,
    Podobna sytuacja VWDirect -> Telepeako24 (2x realizacja dyspozycji z winy
    VW) zakończyła się grzecznym pytaniem via poczta wewnętrzna Telepeako24 o
    zgodę na obciążenie rachunku.
    A w VW też było 'tak jak powinno być w każdym banku' :-) przepraszamy,
    etc...

    TomekD