  • 1. Data: 2002-06-04 07:39:42
    Temat: TPSA kontratakuje. Najciekawsze z poczta
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    mBank moze nie ta skala, ale gdyby tak sie z Inteligo dogadac... :)

    Zapowiedź tańszych międzynarodowych

    Telekomunikacja Polska SA liczy, że podpisana z Pocztą Polską umowa o
    obniżeniu opłat pobieranych za regulowanie rachunków telefonicznych w ciągu
    roku przyniesie operatorowi realne oszczędności. TP SA zamierza w lipcu
    obniżyć ceny połączeń międzynarodowych do wybranych krajów, zaś jeszcze w
    tym kwartale podejmie decyzję, kiedy wprowadzi rozliczenia rozmów w czasie
    rzeczywistym, a nie za impuls.

    Zgodnie z umową między Pocztą Polską i TP SA, od czerwca do sierpnia za
    rachunki telefoniczne płacone na poczcie nie będą pobierane opłaty. Od
    września opłata wyniesie 99 gr. Do 1 czerwca opłacenie rachunku na poczcie
    kosztowało minimum 3 zł, zaś za darmo można było go zapłacić w ok. 700
    Biurach Obsługi Klienta TP SA.

    Z badań przeprowadzonych na zlecenie telekomunikacyjnego operatora wynika,
    że znaczna część osób płacących za rachunki telefoniczne w BOK robiła to "z
    przyzwyczajenia", a nie po to, by zaoszczędzić. Do tej pory w BOK płaconych
    było ok. 50 proc. z 10,5 mln rachunków wystawianych co miesiąc przez TP SA.
    Kolejne 22 proc. regulowano w bankach, zaś resztę na pocztach.

    Znikną BOK

    TP SA twierdzi, że choć będzie dopłacała Poczcie część pieniędzy za obsługę
    faktur swoich abonentów, to najpóźniej po 12 miesiącach osiągnie z tego
    tytułu realne oszczędności. Powstaną one dlatego, że od września TP SA
    przestanie przyjmować opłaty za rachunki w BOK i będzie mogła zwolnić część
    osób, które się tym zajmowały. Nie wiadomo jednak, ile one wyniosą. W
    poniedziałek przedstawiciele spółki tłumaczyli dziennikarzom, że w kasach
    BOK pracują m.in. osoby pełniące także inne obowiązki w firmie. Ponadto
    część kasjerów uzyska propozycję przekwalifikowania się na pracowników
    telefonicznych centrów obsługi klienta, które z czasem zastąpią BOK i będą
    działały 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.

    - Chcemy, aby w przyszłości większość kontaktów klienta z firmą odbywała się
    przez telefon - mówił dziennikarzom Piotr Muszyński, dyrektor pionu kontaktu
    z klientem TP SA. W przyszłości firma przewiduje, że klient przez Internet
    będzie mógł na bieżąco śledzić billing swoich rozmów i wysokość rachunku.

    Kolejnym krokiem ma być likwidacja części z blisko 1000 BOK oraz zamiana
    pozostałych w punkty sprzedaży, w których poza możliwością kupienia usług
    grupy kapitałowej TP SA będzie można nabyć np. telefony, modemy czy faksy.
    Operator chce też uruchamiać takie punkty sprzedaży w hipermarketach. W
    sumie planuje, że w całym kraju będzie działało kilkaset, ale mniej niż 500
    punktów sprzedaży.

    Kiedy czas rzeczywisty

    Przedstawiciele TP SA poinformowali również, że od 1 lipca zostaną obniżone
    ceny połączeń międzynarodowych do części krajów oraz wprowadzone tańsze
    połączenia międzynarodowe w regionach przygranicznych.

    Rzecznik spółki Witold Rataj zastrzegł jednak, że nie zapadły jeszcze
    decyzje o skali obniżki, która jest elementem przygotowywania się TP SA od
    otwarcia od 1 stycznia 2003 r. rynku połączeń międzynarodowych na
    konkurencję. Rzecznik nie chciał też potwierdzić, czy wśród tych krajów będą
    Francja, Niemcy, USA i Wielka Brytania. - Szczegóły podamy za kilka dni -
    mówiono dziennikarzom.

    - W ciągu dwóch, trzech miesięcy zarząd spółki podejmie decyzję w sprawie
    wprowadzenia rozliczeń rozmów w czasie rzeczywistym - mówił Bogusław Biszof,
    dyrektor pionu komunikacji korporacyjnej TP SA, odpowiadając na pytanie, czy
    ostatnia decyzja Netii o wprowadzeniu rozliczeń w czasie rzeczywistym dla
    części klientów wymusi podobny ruch ze strony TP SA. - Od strony technicznej
    będziemy gotowi na przełomie III i IV kwartału - dodał dyr. Muszyński.

    --
    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-06-04 07:40:38
    Temat: Re: TPSA kontratakuje. Najciekawsze z poczta
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > mBank moze nie ta skala, ale gdyby tak sie z Inteligo dogadac... :)

    A tak naprawde, to o co Ci chodzi? Zeby wplaty za telefon przyjmowac w
    okienkach Inteligo?
    :-)

    M.

  • 3. Data: 2002-06-04 07:51:39
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > A tak naprawde, to o co Ci chodzi? Zeby wplaty za telefon przyjmowac w
    > okienkach Inteligo?

    nieeeee.
    Zobacz jak wirtualne banki zyskjalyby, gdyby mozna bylo wykorzystac okienka
    pocztowe, moze niektore sklepy, no po prostu juz jakas istniejaca,
    rozwinieta siec placowek.
    W tym momencie placisz 3zl i cekasz ok tygodnia na poczcie, a coraz wiecej
    bankow nie daje robic przelewow do innych bankow - jesli nie jestes
    klientem....

  • 4. Data: 2002-06-04 13:03:57
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    "z
    > przyzwyczajenia", a nie po to, by zaoszczędzić.

    Ale piernicza. Ludzie dla przyjemnosci i z przyzywczajenia staja pod BOKami
    tepsy w 2 godzinnych kolejkach ;-/

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2002-06-04 17:01:14
    Od: "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl>

    Jarosław Popiel <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale piernicza. Ludzie dla przyjemnosci i z przyzywczajenia staja pod
    > BOKami tepsy w 2 godzinnych kolejkach ;-/

    Nie smiej sie, bo wlasnie tak jest! Wiele osob nie ma co zrobic z czasem
    i traktuje to jako okazje do spotkan z ludzmi.

  • 6. Data: 2002-06-04 17:09:12
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie smiej sie, bo wlasnie tak jest! Wiele osob nie ma co zrobic z czasem
    > i traktuje to jako okazje do spotkan z ludzmi.

    Raczej nie, przy emeryturze ok 500 PLN placac rachunki w kasach firm mozna
    zyskac ok 12 PLN. powiedzmy: tepsa, gaz, prad, czynsz.
    Takich ludzi nie stac na rachunek bankowy aby oplacac przelewem.
    A srednia wieku jest rozna - od malych szkrabow wyslanych przez rodzicow,
    poprzez studentow az po staruszkow.

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-06-05 08:31:24
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie, przy emeryturze ok 500 PLN placac rachunki w kasach firm mozna
    > zyskac ok 12 PLN. powiedzmy: tepsa, gaz, prad, czynsz.

    To za co oni zyja jak poplaca te wszystkie rachunki?

    Karol

  • 8. Data: 2002-06-05 08:51:31
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Karol wrote:
    > Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To za co oni zyja jak poplaca te wszystkie rachunki?

    No wlasnie to jest dobre pytanie. Bardzo dobre pytanie w opiekunczym
    panstwie jakim jest Polska. Pokazuje dokladnie kim sie opiekuje panstwo,
    panstwowy ZUS i panstwowi urzednicy.

    reik.

  • 9. Data: 2002-06-05 19:24:00
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > To za co oni zyja jak poplaca te wszystkie rachunki?

    to sie nie nazywa zycie tylko wegetacja

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2002-06-08 23:00:03
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > "z
    >
    > Ale piernicza. Ludzie dla przyjemnosci i z przyzywczajenia staja pod

    A nie przyszlo Wam do glowy, ze sa osoby ktore oplacaja swoje rachunki
    telefoniczne i placa karta kredytowa w BOK-u. No na poczcie sie nie da, wiec
    ida do BOK-u. Oczywiscie w wiekszosci sa to starsi ludzie i Ci stoja w
    kolejkach, ale sa tez i tacy ktorzy reguluja w ten sposob platnosci za
    pomoca kk. No moze jak wprowadza phone order (podobnie jak w Plus GSM)
    bedzie wygodniej dla osob placacych kartami kredytowymi.

    Pozdrawiam
    LS