    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 1 Oct 2021 07:46:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kontroler biletów sprawdzi kartę płatniczą
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 października 2021 o 15:02:07 UTC+2 J.F napisał(a):

    > No wlasnie o to chodzi, a w dodatku - zastrzezenie nie mialo dla MP
    > znaczenia. I dla banku tez jakos nie :-)

    Jak nakupili przed zastrzeżeniem, a klient głupi, bo miał kartę w skarbonce, a nie w
    citku, to nie ma co się dziwić.
    Jeśli po zastrzeżeniu - reklamacja.

    > Mowisz o Google Pay, czy takze o bankowych apkach ?

    I to i to.

    > A co, jak sie telefon rozladuje?
    > We wroclawskich nowych tramwajach, to ladowarki sa, ale czy kontroler
    > ma kabelek? :-)

    A, to dobre, i to jeszcze akurat ten kabelek, który trzeba.
    Ostatnio była u nas koleżanka żony, nie wzięła ładowarki (w sumie nic dziwnego,
    przyjechała na średniowieczny festiwal) - a tu zonk, miała jakieś xiaomi z USB-C - a
    u nas tylko micro-USB. Poszły do galerii szukaćkabelki, w euro chcieli im wcisnąć za
    60zł - ale znalazły w carrefour za 20zł.
    A dziś w rossmanie widziałem zupgrade'owany komputer do wydruku zdjęć - patrzę, co mu
    tam z przodu wystaje - a to taki kabelek rozgałęziający się na trzy - micro-USB,
    USB-C i chyba lightning.

    Hmm, możnaby zrobić apkę symulującą rozładowanie się telefonu - brak reakcji na
    przyciski (żeby nie wyłączyć długim przytrzymaniem i znów nie włączyć), czarny ekran
    - a odblokowanie jakimś magicznym kodem, np. dotknij 3 razy tego rogu, potem klawisz
    volume up i jeszcze kółeczko narysuj.
    Coś takiego mogłoby się przydać na protestach na Białorusi.
    Oby nie miało okazji przydać się na protestach w Polsce...