    From: KamilaC <k...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto we Francji
    Date: Mon, 07 Oct 2002 14:51:55 +0200

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Niestety obawiam się, że bez stałego zameldowania we Francji mogą ci nie
    > założyć konta.

    Raczej nie - beda zadac zaswiadczenia o zamieszkaniu - np. ksero aktu
    wynajmu, albo rachunku za prad albo za telefon na ciebie. Nawet jesli
    masz taki dowod zamieszkania, to moga odmowic zalozenia konta. Ale
    trzeba wtedy zadac odmowy na pismie - bo po dwoch odmowach trzeci bank
    MUSI sie zgodzic.

    PS Jeszcze garsc informacji - moga byc nieco nieswieze, bo sprzed jakis
    4 lat - konto biezace nie jest oprocentowane, ale za to nic nie
    kosztuje. Oplaty stale (prad, zlecenia stale) tez za darmo. Warto sobie
    zalozyc "Livret A" - czyli "epargne societaire", to takie subkonto
    oszczednosciowe, gdzie do pewnej kwoty (kiedys to bylo 100 000 FF) nie
    placi sie podatkow za odsetki. Albo CODEVI - to też coś w rodzaju
    oszczednosciowego subkonta (to z kolei bylo do 30 000 FF bez podatku).
    Jak ktos jedzie na dluzej, to fajna forma oszczedzania jest PEL (taka
    ichniejsza kasa mieszkaniowa), cos w rodzaju ksiazeczki systematycznego
    oszczedzania, niezle oprocentowana, a po pewnym okresie mozna dostac
    tanszy kredyt i premie od banku.

    KamilaC