  • 1. Data: 2002-10-02 10:59:19
    Temat: Konto we Francji
    Od: r...@p...onet.pl

    Czesc!
    Czy ktos z Was moglby mi doradzic, w ktorym francuskin banku najlepiej i/lub
    najlatwiej zalozyc konto?
    Chodzi mi o zwykly ROR.
    Ile trwa zakladanie, jaka dostane karte, jakie sa z grubsza prowizje, jakie
    trzeba przedlozyc dokumenty, etc.
    W archiwum nie moge sie doszukac zadnych konkretow...
    Dzieki za pomoc,
    Robert

  • 2. Data: 2002-10-02 19:17:35
    Temat: Re: Konto we Francji
    Od: "bss" <n...@o...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakie
    > trzeba przedlozyc dokumenty, etc.
    > W archiwum nie moge sie doszukac zadnych konkretow...

    Ja, mieszkajac we Francji i przez kilka lat po powrocie do kraju
    mialem RORa w Credit Mutuel. Zadnych prowizji nie zauwazylem.
    Natomiast zeby zalozyc konto, musialem wylegitymowac sie
    zaswiadczeniem od firmy (uniwerekm, tak firma hehe)
    ze zarabiam we Francji i zdaje sie xero z karty pobytu.

  • 3. Data: 2002-10-03 09:02:12
    Od: m...@p...onet.pl

    > Czesc!
    > Czy ktos z Was moglby mi doradzic, w ktorym francuskin banku najlepiej i/lub
    > najlatwiej zalozyc konto?

    Wybór jest duży:
    http://www.sbs-agro.ru/europe/france/banks/

    Nie zdążyłem prześledzić jeszcze wszystkich ofert.
    Z zaciekawieniem czytałem wczoraj ofertę typowo internetowego banku:
    http://www.banquedirecte.fr/

    Niestety obawiam się, że bez stałego zameldowania we Francji mogą ci nie
    założyć konta. Kliknij "Ouvrir un compte" a następnie "Questions /Reponses"
    następnie "Banque directe - comment ca marche ?" i w trzeciej grupie pytań mamy:

    Qui peut ouvrir un compte chez Banque Directe ?

    Banque Directe offre exclusivement des comptes aux particuliers.
    Banque Directe ouvre des comptes aux Français résidents ou non résidents et aux
    Etrangers ayant une résidence fiscale en France.

    z czego wynika, że trzeba mieć jakiś numer podatkowy francuski (residence
    fiscale). A szkoda bo demo tego banku wygląda zachęcająco:
    wybierz "Plan", "Visite guide du site" i "Acces au compte de demonstration".

    Widoczne są nawet aktywa akcji jeśli ktoś się interesuje giełdą.

    Z opłatami jest chyba mniej interesująco. Dostęp do TOiP: "Compte
    directe", "des tarifs".

    I jeszcze jedno: ten bank nie jest podłączony do SWIFTa

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 4. Data: 2002-10-03 10:00:45
    Od: m...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-10-05 03:33:10
    Od: "Majus74" <g...@p...onet.p>

    Witam,
    Czy bank Credit Mutuel daje mozliwosc przelewów po UE (moze Polski) przez
    Internet?
    Czy moge sledzic co sie dzieje na koncie przez Internet?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2002-10-07 12:51:55
    Od: KamilaC <k...@n...com>

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Niestety obawiam się, że bez stałego zameldowania we Francji mogą ci nie
    > założyć konta.

    Raczej nie - beda zadac zaswiadczenia o zamieszkaniu - np. ksero aktu
    wynajmu, albo rachunku za prad albo za telefon na ciebie. Nawet jesli
    masz taki dowod zamieszkania, to moga odmowic zalozenia konta. Ale
    trzeba wtedy zadac odmowy na pismie - bo po dwoch odmowach trzeci bank
    MUSI sie zgodzic.

    PS Jeszcze garsc informacji - moga byc nieco nieswieze, bo sprzed jakis
    4 lat - konto biezace nie jest oprocentowane, ale za to nic nie
    kosztuje. Oplaty stale (prad, zlecenia stale) tez za darmo. Warto sobie
    zalozyc "Livret A" - czyli "epargne societaire", to takie subkonto
    oszczednosciowe, gdzie do pewnej kwoty (kiedys to bylo 100 000 FF) nie
    placi sie podatkow za odsetki. Albo CODEVI - to też coś w rodzaju
    oszczednosciowego subkonta (to z kolei bylo do 30 000 FF bez podatku).
    Jak ktos jedzie na dluzej, to fajna forma oszczedzania jest PEL (taka
    ichniejsza kasa mieszkaniowa), cos w rodzaju ksiazeczki systematycznego
    oszczedzania, niezle oprocentowana, a po pewnym okresie mozna dostac
    tanszy kredyt i premie od banku.

    KamilaC