  • 1. Data: 2003-12-06 09:40:21
    Temat: Konto w banku szwajcarskim.
    Od: "Marek" <m...@a...waw.pl>

    Witam.

    Planuje otworzyc konto w ktoryms ze szwajcarskich bankow.
    Jako, ze proby otworzenia takiego przez Internet konczyly sie niepowodzeniem
    to postanowilem udac sie na miejsce osobiscie.
    Dlatego tez prosilbym o rade - po pierwsze gdzie sie wybrac: do Zurychu,
    Genewy, Berna? No i ktory bank wybrac.
    Moje wymagania to konto w USD, dostep przez Internet (stan konta, przelewy),
    jakas VISA (albo i dwie).
    Czy wszystkie banki bezproblemowo zaloza konto Polakowi?
    Jakie maja wymagania odnosnie:
    - dokumentow
    - wplat (przy otwarciu konta jest wymagana?)
    - cos jeszcze?

    No i ktory bank jest najkorzystniejszy pod wzgledem oplat za prowadzenia
    konta, oprocentowania.
    Zakladam, ze pracownicy na miejscu dysponuja jez. angielskim standardowo -
    bo chyba o polskim marzyc nie ma co? :)

    Za wszelka pomoc z gory dziekuje :)

  • 2. Data: 2003-12-06 13:18:28
    Temat: Re: Konto w banku szwajcarskim.
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jestem prawie na 100% procent pwny ze jest mozliwe otworzenie konta
    w Szwajcarii przez Internet.

    Jest to tzw Post Bank.

    PZDR
    Andrzej

  • 3. Data: 2003-12-06 13:33:36
    Od: "Marek" <m...@a...waw.pl>

    > Jestem prawie na 100% procent pwny ze jest mozliwe otworzenie konta
    > w Szwajcarii przez Internet.
    >
    > Jest to tzw Post Bank.

    Probowalem, wypelnilem formularz, lecz odpowiedzi nie dostalem, chociaz
    czekam z 3 tygodnie.

  • 4. Data: 2003-12-09 08:42:36
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "patek777" <p...@p...onet.pl> napisał:
    > Jestem prawie na 100% procent pwny ze jest mozliwe otworzenie konta
    > w Szwajcarii przez Internet.

    A ja jestem na 100% pewien, ze z zasady takiego konta nie otwieraja o ile
    nie
    masz zameldowania w Szwajcarii. Sprawdzone empirycznie.

    Pzdr,
    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 5. Data: 2003-12-09 09:46:38
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Marek" <m...@a...waw.pl> napisał:
    > Dlatego tez prosilbym o rade - po pierwsze gdzie sie wybrac: do Zurychu,
    > Genewy, Berna?

    Ze wzgledu na dosc szerokie rozpowszechnienie angielskiego, proponowalbym
    raczej czesc niemieckozjezyczna, zwlaszcza Zurich - jak juz tam bedziesz to
    wlez
    na wieze Grossmunster, mozna sie spocic, ale warto.. :)

    > Moje wymagania to konto w USD, dostep przez Internet (stan konta,
    przelewy),
    > jakas VISA (albo i dwie).

    Standardowa karta dawana do konta jest raczej cipowe Maestro z
    funkcja elektronicznej portmonetki ( ok 300 chf bez autoryzacji).

    Zapomnij, ze dostaniesz wypukla Vise bez min. prawa stalego pobytu
    (tzw permit C)! No chyba, ze zalozysz w tym banku lokate gwarancyjna...

    > Czy wszystkie banki bezproblemowo zaloza konto Polakowi?

    Regula jest to, ze trzeba miec zameldowanie, nie wystarczy sama
    fizyczna obecnosc na terenie Szwajcarii - banki starannie sprawdzaja
    to w Kreisbiurach. Oczywiscie jezeli przyjedziesz z walizka pieniedzy
    i bedziesz chcial zostawic im je w formie dlugoletniej lokaty to
    zameldowanie nie bedzie juz tak potrzebne. :)

    Jednym z wyjatkow jest Credit Suisse - ten nie przejmuje sie brakiem
    meldunku ale, jak na nasze warunki, ma nienajnizsze oplaty.

    > No i ktory bank jest najkorzystniejszy pod wzgledem oplat za prowadzenia
    > konta, oprocentowania.

    A sprawdz se sam.. :) Wiekszosc bankow ma strony rowniez w jezyku
    angielskim.

    W kantonie ZH najbardziej rozpowszechnione banki to wspomniany Credit
    Suisse,
    UBS, ZKB (Zurcher Kantonal Bank) i pocztowy Postfinance.

    Pzdr,
    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 6. Data: 2003-12-18 14:51:44
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia Tue, 9 Dec 2003 09:42:36 +0100, osobnik ukrywajacy sie
    pod pseudonimem "Michal Zapalowski" <n...@m...com> w
    wiadomosci <br42jm$94q$1@kujawiak.man.lodz.pl> napisal/a:

    >A ja jestem na 100% pewien, ze z zasady takiego konta nie otwieraja o ile
    >nie
    >masz zameldowania w Szwajcarii. Sprawdzone empirycznie.

    A to ciebie nie lubia widocznie. Jeszcze dzisiaj widzialem swoje konto
    w Post Banku. Mowisz, ze mi je od rana zamkneli, bo nigdy nie bylem
    zameldowany w Szwajcarii ?

    Procedure zalozenia konta opisalem w archiwum, google znajdzie..

    Przemek

  • 7. Data: 2003-12-18 16:55:19
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Ile płaci sie miesiecznie za utrzymanie takiego konta i jaka jest minimalna
    wpłata by je otworzyć.

    Pozdrawiam
    patek777

  • 8. Data: 2003-12-19 07:34:57
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia Thu, 18 Dec 2003 17:55:19 +0100, osobnik ukrywajacy sie
    pod pseudonimem "patek777" <p...@p...onet.pl> w wiadomosci
    <brsm5q$6b6$1@news.onet.pl> napisal/a:

    >Ile płaci sie miesiecznie za utrzymanie takiego konta i jaka jest minimalna
    >wpłata by je otworzyć.

    Roczna oplata 36 CHF, przelewy do Polski kosztowaly mnie 3 CHF(!) - to
    jesli chodzi o konto w CHF. Co do innych to juz musisz zajrzec na ich
    strone internetowa. Minimalnej wplaty nie bylo.

    Przemek

  • 9. Data: 2003-12-19 09:33:42
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Przemek Wrzesiński" <p...@n...gazeta.pl> napisał:
    > A to ciebie nie lubia widocznie. Jeszcze dzisiaj widzialem swoje konto
    > w Post Banku.

    1. Polecam kurs czytania ze zrozumieniem: wyraznie napisalem "Z ZASADY"
    nie otwieraja (za baba w okienku oraz ichnia infolinia), co nie wyklucza,
    ze niektorym sie udaje te zasady obejsc.

    2. w Szwajcarii nie ma czegos takiego jak Post Bank

    Pozdr,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 10. Data: 2003-12-19 09:59:17
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Michal Zapalowski"
    > 2. w Szwajcarii nie ma czegos takiego jak Post Bank

    https://www.postfinance.ch/FinancePortal/handle/evtM
    ain.do
    pewnie chodziło o PostFinance
    *** blad ***