  • 1. Data: 2003-12-06 09:26:25
    Temat: KTOŚ KORZYSTA Z MOJEJ KARTY !!!
    Od: "Rav_V3k" <g...@h...pl>

    Witam.
    Mam cholerny problem. Dziś rano (6.XII) otrzymałem z Inteligo sms, że ktoś
    wczoraj 5.XII o godzinie 21.36 zrealizował transakcję na 100 w bankomacie w
    Łodzi - a ja sam mieszkam w Krakowie i nie wyjeżdżałem wczoraj nigdzie.
    Zgłosiłem to natychmiast do konsultantki z infolinii - potwierdziła i
    dodała, że ktoś próbował zrealizować kwoty zaczynając od 900zł i próbując
    coraz mniejsze. Na szczęście wydałem większość kasy z tego konta :-) Na
    dodatek dziś rano ktoś próbował znowu wybrać kwotę 900zł i mniejsze w
    bankomacie w Łowiczu!!! Kartę zablokowałem, ale konsultantka nie
    odpowiedziała mi jak to jest możliwe - ja mam kartę w ręce, nikomu jej nigdy
    nie dawałem dłużej niż to wymaga transakcja w sklepie, siędzę w na
    imieninach w Krakowie, a ktoś wypłaca tą kartą kasę w Łodzi podając nawet
    PRAWIDŁOWY PIN !!!
    CO JEST DO CHOLERY ?????????
    JAK TO JEST W OGÓLE MOŻLIWE ????
    Konsultantka zapytała, czy chcę zamówić nową kartę, ale czy to ma w takim
    razie sens ??? NIKOMU jej nie udostępniłem, karty ani pinu, w Łodzi byłem z
    5 lat temu, a w Łowiczu nigdy ;-) Powiedziała, że jest możliwe fizyczne
    skopiowanie karty, jeśli bym ją komuś przekazał, albo przy transakcji
    internetowej, ALE TO BYŁ BANKOMAT!!!
    NAPISZCIE JAKIE MACIE POMYSŁY, JAK TO SIĘ STAŁO (LICZĘ NA POWAŻNE
    ODPOWIEDZI) I CZY JEST TO MOŻLIWE PRZY NASTĘPNEJ KARCIE ?!?!?!?

    --
    -----+[ P O Z D R A W I A M ]+-----
    -----+[Rafal' Wal'czyk]---[Rav_V3k]+-----

  • 2. Data: 2003-12-06 09:35:29
    Temat: Re: KTOŚ KORZYSTA Z MOJEJ KARTY !!!
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Rav_V3k" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
    > NAPISZCIE JAKIE MACIE POMYSŁY, JAK TO SIĘ STAŁO (LICZĘ NA POWAŻNE
    > ODPOWIEDZI) I CZY JEST TO MOŻLIWE PRZY NASTĘPNEJ KARCIE ?!?!?!?

    no niestety tak - jest to mozliwe, dlatego nie wolno spuszcac karty z oczu w
    czasie placenia nia
    jesli ktos usiluje wyjsc z karta na zaplecze,by cos tam cos tam, to prawie
    na 100% chce ja wlasnie skopiowac, kazdy wlasciciel posu wie, ze mu tego
    niewolno
    niedawno byla sprawa (niepoamietam chyba bielsko biala, czytalem w
    wyborczej), ze spryciarze zalozyli na bankomat jakas nakladke, ktora zamiast
    komunikowac sie z bankomatem, dokonywala jedynie zczytywania danych z karty,
    ktora w ciagu kilku minut byla produkowana i uzywana w innym bankomacie :-)
    osobiscie nie potrafie sobie tego urzadzenia wyobrazic (moze ktos wie wiecej
    ?) i zeby nie mozna go bylo zauwazyc - no ale jednak sie dalo.
    ps
    zamierzasz zglosic policji ?

  • 3. Data: 2003-12-06 10:13:43
    Temat: Odp: KTOŚ KORZYSTA Z MOJEJ KARTY !!!
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    We wroclawiu nad bankomatami montowali miniaturowe kamery w belce
    podswietlania z logami mc, visa, maestro, amex itp. dodatkowo montowali
    czytnik i mieli pozniej pin + karte ofiary - w koncu ich zlapali ale trwalo
    to kilka miesiecy; najbezpieczniej wyjmowac gotowke tylko w bankomatach
    wewnatrz bankow - tam raczej nic nie przerobia...

    z pewnoscia powinienes zglosic to na policje - czesc bankomatow rejestruje
    osoby wykonujace transakcje - byc moze uda sie policji zlapac tą osobe

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-06 10:23:09
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    > Konsultantka zapytała, czy chcę zamówić nową kartę, ale czy to ma w takim
    > razie sens ???

    Jak chcesz korzystać z tego konta to ma. Karta prawdopodobnie została gdzieś
    zeskanowana, PIN podpatrzony, ale to dotyczy starej, już przecież
    zablokowanej karty. Nowa będzie ok, oczywiście zakładając że przekręt nie
    jest kombinowany z samego banku lub na poczcie.
    Generalnie karta to pieniądz i trzeba go pilnować jak własnego portfela - to
    się nigdy nie zmieni!! Zakrywać zawsze wstukiwanie PIN-u, nie pozwalać na
    dłuższe przetrzymywanie itd. Na policję powinieneś to zgłosić, szczególnie
    że u Ciebie wygląda to na większą aferę, więc specjalni chłopcy się tym
    zajmą.

  • 5. Data: 2003-12-06 12:11:13
    Od: "L1962" <L...@v...net>

    "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > że u Ciebie wygląda to na większą aferę, więc specjalni chłopcy się tym

    Ja mysle, ze nie tylko wlasciciel ale sam bank powinien to natychmiast
    zglosic na policje. I to bezwzgeldnie !

  • 6. Data: 2003-12-06 13:16:30
    Od: "Karol Zwiruk" <p...@z...pl>

    Użytkownik "Rav_V3k" <g...@h...pl>

> [...]
    > NAPISZCIE JAKIE MACIE POMYSŁY, JAK TO SIĘ STAŁO (LICZĘ NA POWAŻNE
    > ODPOWIEDZI) I CZY JEST TO MOŻLIWE PRZY NASTĘPNEJ KARCIE ?!?!?!?

    witaj !
    proponuje przeczytanie tego artykułu:
    http://kartyonline.net/arty.php?id=47
    (w szczególności pkt 4 oraz pkt 5 - bo to mogło się Tobie przytrafić).

    Ostatni (wykryty) przypadek skimmingu w bankomacie miał miejsce w
    Warszawie - bankomat Kredyt Banku, sprawców jednak nie ujęto. Oczywiście
    ponieneś to zgłosić na policję, o ile bank jeszcze tego nie uczynił.

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 7. Data: 2003-12-06 14:38:42
    Od: "Mentos" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rav_V3k" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    Witam
    o jest jeden z powodów dla którego na karcie w inteligo mam ustawiony
    najnizszy limit wyplat, a wieksza kase trzymam na koncie do ktorego nie mam
    karty.
    Strata 100 zł tak nie boli jak 1000 czy wiecej

    Pozdrawiam:
    MENTOS
    mentos(at)gazeta.pl

  • 8. Data: 2003-12-06 15:10:26
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Rav_V3k" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
    > O CHOLERA... nie wiem na 100% czy to było to... na bankomacie od pewnego

    czyli nastepny :( - jakie to miasto ? miejsce

    > ps
    >
    > chyba tak... ale co oni z tym zrobią ?

    cokolwiek by nie zrobili - chyba warto stracic te 2 godziny na konieczne
    zeznania i opis

  • 9. Data: 2003-12-06 15:32:18
    Od: "Rav_V3k" <g...@h...pl>

    krab <_...@k...pl> pisze tak:

> [...]
    > na 100% chce ja wlasnie skopiowac, kazdy wlasciciel posu wie, ze mu tego

    W ZYCIU !!! nigdy nie spóściłem karty z oczu !!!

> [...]
    > ale jednak sie dalo.

    O CHOLERA... nie wiem na 100% czy to było to... na bankomacie od pewnego
    czasu pojawiła się na otworze do wkładania karty (płaski otwór - nic nie
    wystawało nad obudowę bankomatu) czarny plastikowy "uchwyt": szerokość
    otworu, grubość ze 4 cm i z 5 cm wysokości, niesymetryczne wycięcie na
    dopchnięcie karty, zielona dioda... byłem pewnien, że to jakiś nowy pomysł
    PKO... no właśnie... tylko pomysł NA CO ?? :)))
    ech... myślenie ma kolosalną przyszłość, wystarczyło przez 5 sekund się
    zastanowić z czego się żyje....

  • 10. Data: 2003-12-06 15:35:32
    Od: "Rav_V3k" <g...@h...pl>

    Mentos <m...@g...pl> pisze tak:

    > Witam
    > o jest jeden z powodów dla którego na karcie w inteligo mam ustawiony
    > najnizszy limit wyplat, a wieksza kase trzymam na koncie do ktorego nie
    > mam karty.

    Oczywiście. Konta mam skonfigurowane dokładnie tak samo :)

    --
    -----+[ P O Z D R A W I A M ]+-----