  • Data: 2017-04-19 10:51:26
    Temat: Re: Konto dla spółdzielni
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-18 o 23:56, xbartx pisze:

    > Kilku znajomych założyło spółdzielnię i potrzebują założyć dla niej
    > konto. Przeglądałem ofertę kilku banków ale nie wiem do końca czego
    > szukać - tak jak dla działalności gospodarczej? NIP, KRS, REGON jest i
    > VAT mają płacić no ale są spółdzielnią.
    > Z ofert jakie przeglądnąłem to ciekawie wygląda DB, NestBank i Idea Bank
    > tylko nie wiem czy na wszystkie te oferty łapie się spółdzielnia. Może
    > ktoś rozjaśnić temat? Z góry dzięki.

    Kiedyś spotkałem informację, że prawo nie wymaga specjalnego rachunku
    dla działalności gospodarczej.
    To banki wprowadzają ograniczenia i w umowach dla rachunków dla osób
    prywatnych wpisują zastrzeżenia, że rachunek nie może być używany do
    działalności gospodarczej.
    Jeżeli to prawda to tylko w banku można się dowiedzieć, czy konkretny
    rachunek może być użyty tak jak się planuje.

    Szczegółów nie pomnę ale kiedyś były jaja z ZUSem. ZUS wymagał aby nie
    płacić z konta firmowego tylko z prywatnego, a bank wpłaty na ZUS
    uznawał za związane z działalnością gospodarczą.
    P.G.