    From: "Wojciech P." <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koniec wirtualnych bankow?
    Date: Sun, 3 Feb 2002 16:28:02 +0100

    Użytkownik "AMRA" napisał:
    > Skoro marmurki daja ~podobne oprocentowanie (roznica 20 zlotych moze
    > przyciagnac tylko malo zasobne porfele),

    Chyba nieco za wcześnie się wypowiadasz.
    RPP dopiero co obniżyła stopy, więc poczekaj chwilę, a wszędzie
    oprocentowanie spadnie (mniej lub bardziej, ale spadnie)

    > [...] produkt lepszy wyprze gorszy. A takim jest niewatpliwie w tej
    > chwili oferta mbanku itp.

    Niewątpliwie? Zależy jak patrzeć. Dla mnie oferta mBanku nadal
    jest nie tyle zadowalająca, co bezkonkurencyjna w zakresie moich
    potrzeb.

    > Nie ukrywajmy - 80% zysku przynosi 20% klientow - Pekao SA moze pozbyc
    > sie drobnicy a zostawic sobie tych klientow, na ktorych najwiecej zarabia

    Kazdy może robić co chce, ale nie wszystko co robi POWINIEN robić!!!
    Jakby Pekao SA było mądre, to nie pozbywałoby się tych 80% klientów,
    bo to jest szczyt braku rozsądku.
    Fakt, że zgodnie z regułą Pareto te dajmy na to 70-80% zysku przynosi
    20% klientów, ale to po prostu należy sięzająć bardziej tymi 20-ma
    procentami,
    a nie ignorować totalnie tamte pozostałe 80%.

    > A skoro 90% polaczen to modemowcy w Polsce, to zaczna sobie liczyc co i
    > gdzie im sie bardziej oplaca.

    Jeśli chodzi Ci o połączenia z e-bankami, to skąd czerpiesz te dane o
    tych 90% połączeń??? Bo mi osobiście wydaje się, że wygląda to
    zupełnie inaczej. Wielu klientów ebanków jest aktywnych zawodowo
    i łączą się z pracy, więc ich to nic nie kosztuje.

    > Zobaczymy jak to bedzie.
    >
    > I pewnie jednak znowu Pekao SA bedzie gora??? :)

    Znowu? Kiedy ostatnio było górą?
    Oni nigdy nie będą górą, a co najwyżej mniejszym złem od innych,
    gdyż nie można być górą mając klientów w głębokim poważaniu.

    Wojtek P.