  • Data: 2006-03-22 14:21:59
    Temat: Re: Koniec kredytow w CHF ??
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy to przypadkiem nie Ty Jacku pisales, ze juz niedlugo ten frank to
    > 2zl
    > bedzie kosztowal?
    > A teraz co - zmiana trendow nagle? :-)

    Oczywiscie, ze to ja - pol roku temu zakladalem, ze z kredytow w CHF trzeba
    bedzie uciekac jak kurs spadnie do 2,20. Dwa miesiace temu zas stwierdzilem,
    ze trend sie odwraca i ze powoli trzeba zaczac myslec o przewalutowaniu sie
    na PLN. W planie bylo zainkasowanie 60-80 groszy zysku (kredyty zaciagane po
    2,80-3,00), ale w obliczu ewidentnego odwracania sie trendu mozna bylo
    smialo zadowolic sie mniejszym zyskiem i przewalutowac sie na Zlote po
    2,40. Zysk na takiej operacji w wysokosci 40-60 groszy byl nie do
    pogardzenia. To oczywiscie dotyczy aktywnych inwestorow. Jesli ktos jest
    pasywny i nie chce robic tego typu operacji, a zaciagnal kredyt wtedy gdy
    byly ku temu sygnaly (czyli wtedy gdy Frank kosztowal okolo 3 zlotych) moga
    ie zawracac sobie glowy obecnym oslabieniem Zlotego.

    Ale spokojnie. Przy kursie 2,55-2,60 zaciaganie kredytu w CHF znowu stanie
    sie atrakcyjne. Jak w zyciu - na wszystko jest czas. Jest czas siewu i czas
    zbiorow. Wazne, by nie siac, gdy ida zniwa ;-)

    Jacek Maliszewski