  • Data: 2016-04-29 20:12:44
    Temat: Re: Kolejny wyrok - mBank musi oddać
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Smiem twierdzic, ze nie - o ile nie bedzie mial kanalu lacznosci z
    > banku.

    Ależ będzie miał, oczywiście. Jednokierunkową.

    > Bo to moze byc w praktyce lepsze rozwiazanie niz QR-kod czy inne
    > podobne rozwiazania.
    > Niewrazliwe na oswietlenie, male ekrany itp.

    QR kod działa w praktyce bezproblemowo. Także w przypadku małego ekranu,
    tych danych tam nie musi być nie wiadomo ile (bank na ekranie 4,3" jest
    IMHO praktycznie nieużywalny, ale kod QR nie jest tu żadnym problemem).

    Jeśli już w obecnych czasach bank proponuje nowe rozwiązanie, to powinno
    to być rozwiązanie bezpieczne i wygodne. Zwłaszcza że można to zrobić
    bez problemu.

    > Chodzilo mi o to, ze dane z banku do tokena moga byc przekazane przez
    > USB.

    Ta koncepcja mi się nie podoba :-)

    > Zamierzam tak przekazac to samo co QR kodem - czyli i on moze byc
    > niebezpieczny.

    Nie, skaner QR kodu jest prosty, stosy np. WiFi, GSM, TCP/IP itd. takie
    nie są.

    > Tzn zakladam nieslusznie ze bank wie co sie dzieje w jego urzadzeniu -
    > ale to dotyczy tak samo dzialania USB, jak i dekodowania i obslugi QR
    > kodu :-)

    USB ma jeszcze tę dodatkową wadę, że zmusza użytkownika do ufania
    bankowemu tokenowi. Skąd wiadomo, jako co się ten USB przedstawi, i co
    każe zainstalować. Kamera tego nie zrobi.

    Poza tym tablety, kioski bez dostępu do USB itd.

    > kradziez tokena i podstawienie falszywego bank tez powinien
    > przewidziec czy wystarczy zapis, ze klient jest zobowiazany
    > przechowywac w bezpiecznym miejscu, tzn co najmniej w sejfie klasy 7 ?
    > :-)

    Kradzież - PIN przy starcie tokena.
    Fałszywy bank - podpis cyfrowy komunikatu dla tokena.
    Wszystko powinien przewidzieć.
    --
    Krzysztof Hałasa