  • 31. Data: 2005-01-04 13:21:55
    Temat: Re: Klęska IKE
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > czarną

    > A od normalnych to Ci nie pobiorą? A jak już mu się uda dotrwać do
    > emerytury
    > to przynajmniej będzie do przodu :)

    A można wybrać tylko część pieniędzy (i zapłacić tylko część podatku) ?
    owp

  • 32. Data: 2005-01-04 13:33:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    owp <o...@p...onet.pl> wrote:
    > A można wybrać tylko część pieniędzy (i zapłacić tylko część podatku)
    > ? owp

    Nie. Ale mozesz zliwkidowac jedno IKE, a pozniej zalozyc juz kolejne. Ale
    podatek zaplacisz od tego pierwszego caly.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 33. Data: 2005-01-04 14:04:06
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Marcin Lubojański wrote:

    > Ale w ramach tego samego IKE też obowiązuje 1 rok "kwarantanny" na
    > zmianę rodzaju inwestycji?

    W Multibanku czy mBanku IKE z funduszami to po prostu cztery fundusze
    Skarbca (może dołączą inne fundusze, ale też muszą być Skarbca): Waga,
    Akcji, Gotówkowy i euroobligacji. Konwertujesz do woli (w Multibanku bez
    podatku, w mBanku - coś im ponoć nie wychodzi ;-) ). Jeżeli np. miałeś
    zamiar trzymać część pieniędzy w tych funduszach jako w zwykłym TFI, to nie
    robi ci różnicy czy to IKE czy nie. Podatek zawsze zdążysz zapłacić jeżeli
    zlikwidujesz IKE, a może doczekasz emerytury.

    Bogdan B.

  • 34. Data: 2005-01-04 17:38:38
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Bogdan B. <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Skarbca (może doł?cz? inne fundusze, ale też musz? być Skarbca): Waga,
    > Akcji, Gotówkowy i euroobligacji. Konwertujesz do woli (w Multibanku bez

    beda jeszcze w lutym parasolowe FI

  • 35. Data: 2005-01-05 08:19:02
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <crdvc4$6to$1@inews.gazeta.pl>, topjes wrote:

    > Jezu! Człowieku, ktrytykujesz gorliwie produkt, którego zupełnie nawet nie
    > znasz!
    > Po pierwsze - możesz dowolnie konwertować środki pomiędzy różnymi funduszami
    > IKE tego samego towarzystwa. Możesz sobie jednocześnie ustalać dowolny
    > koszyk.

    Przeczytalem podstawowe zalozenia i zrezygnowalem. Kuszace jest
    unikniecie opodatkowania ale jakos nikt nie zwraca uwagi na pulapki
    ktore wyplyna za 5-10-20 lat.

    Nie pamietam juz dokladnie ale polowa forsy musi byc wlozona nie
    pozniej niz 5 lat przed emerytura i jeszcze cos w tym stylu. W kazdym
    razie nie jestem w stanie powiedziec jak sie rozloza moje wplaty za 10
    lat ani kiedy pojde na emeryture.
    A jak tego nie dotrzymam - zaplace podatek. Wiec mam to w nosie, tak
    to ja moge wszedzie.
    Wole bawic sie sam swoja kasa.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 36. Data: 2005-01-05 10:55:56
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisał w wiadomości
    et.pl...

> [...]
    > lat ani kiedy pojde na emeryture.
    > A jak tego nie dotrzymam - zaplace podatek. Wiec mam to w nosie, tak

    dokladnie. Ludzie zrazili sie lokatami antybelkowymi, ktore teraz sa gorzej
    oprocentowane od zwyklych lokat nawet jak sie uwzgledni brak podatku. Jak
    teraz maja zaufac bankom ze identyczny numer nie zostanie zastosowany w
    przypadku IKE ? A znajac pazernosc bankow wiem ze dokladnie tak bedzie.

    D.

  • 37. Data: 2005-01-05 11:06:11
    Od: ps <p...@o...pl>

    "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> wrote in
    et.pl:

    > Nie pamietam juz dokladnie ale polowa forsy musi byc wlozona nie
    > pozniej niz 5 lat przed emerytura i jeszcze cos w tym stylu.

    musisz spelnic przynajmniej jeden z dwoch warunkow:

    a) dokonac wplat przynajmniej w 5 latach kalendarzowych
    b) wplacic przynajmniej polowe srodkow nie pozniej niz 5 lat przed
    wyplata

    czyli w praktyce wystarczy wplacac w 5 latach kalendarzowych, chocby po
    1pln, czyli jedynym warunkiem jest posiadanie ike przez 5 lat, a jesli
    nie masz jeszcze 50 lat to i tak ten warunek musisz spelnic,
    czyli niczego to nie ogranicza

    > A jak tego nie dotrzymam - zaplace podatek. Wiec mam to w nosie,
    > tak to ja moge wszedzie.
    > Wole bawic sie sam swoja kasa.

    ale jak dotrzymasz to nie zaplacisz podatku, a jesli chcesz sie bawic
    kasa to mozna zalozyc ike w biurze maklerskim

  • 38. Data: 2005-01-05 19:16:46
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    Tue, 4 Jan 2005 12:42:53 +0100, w <crdvfu$7g7$1@inews.gazeta.pl>,
    "topjes"
    <n...@d...rady> napisał(-a):

    > A jak już mu się uda dotrwać do emerytury
    > to przynajmniej będzie do przodu :)

    Bez jaj, oszczędzać po to, aby móc wybrać dopiero na emeryturze?
    To ja dziękuję za taki "produkt"... Ciekawe kto i komu ile posmarował,
    aby
    zwolnić te fundusze z podatku.

    -------

    Hm, oszczędzanie na emeryturę po to, żeby wybrać wcześniej, jest jakąś
    schizofrenią.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 39. Data: 2005-01-05 20:16:06
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 5 Jan 2005 20:16:46 +0100, w <crheri$h2d$1@inews.gazeta.pl>, Tomasz
    Waszczyński <w...@w...org> napisał(-a):

    > Hm, oszczędzanie na emeryturę po to, żeby wybrać wcześniej, jest jakąś
    > schizofrenią.

    W sumie racja ;)