  • 1. Data: 2003-10-18 11:03:18
    Temat: Kilka pytań o Inteligo
    Od: "runibt" <r...@g...pl>

    Witam.
    Mam parę pytań:
    1. Dlaczego w bankomatach PKO BP z funkcją depozytową nie mogę wpłacić
    pieniędzy na konto w Inteligo?
    2. W Euronecie mogę sprawdzić sobie stan konta i wydrukować wyciąg za
    darmo. Czy aby to zrobić trzeba wypłacić jakąś sumę z bankomatu, czy po
    wydrukowaniu, mogę zrezygnować z wypłaty. Chodzi mi o to czy mogę pójść do
    bankomatu, wsadzić kartę, wydrukować wyciąg i zażądać zwrotu karty z
    bankomatu, bez wypłaty jakiejś tam sumy.
    3. Czy mogę sprawdzić stan konta w bankomatach PKO BP?
    Dzięki za ewentualne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-10-18 11:09:42
    Temat: Re: Kilka pytań o Inteligo
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    runibt wrote:
    > 1. Dlaczego w bankomatach PKO BP z funkcją depozytową nie mogę wpłacić
    > pieniędzy na konto w Inteligo?

    Bo Inteligo nie jest jeszcze w pelni zintegrowane z PKO BP.

> [...]
    > pójść do bankomatu, wsadzić kartę, wydrukować wyciąg i zażądać zwrotu
    > karty z bankomatu, bez wypłaty jakiejś tam sumy.

    Mozesz - naciskaj klawisz anuluj czy jak tam jest :)

    > 3. Czy mogę sprawdzić stan konta w bankomatach PKO BP?

    Nie - sluza tylko do wyplaty kasy.

  • 3. Data: 2003-10-18 11:10:18
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    > Witam.
    > Mam parę pytań:
    > 1. Dlaczego w bankomatach PKO BP z funkcją depozytową nie mogę wpłacić
    > pieniędzy na konto w Inteligo?

    Bo jeszcze niezintegrowali w pełni systemu po przeprowadzcce z Bankgesellschaft
    Berlin PL (trwa to już rok!).

> [...]
    > bankomatu, wsadzić kartę, wydrukować wyciąg i zażądać zwrotu karty z
    > bankomatu, bez wypłaty jakiejś tam sumy.

    Tak! Nie musisz wypłacać pieniędzy, aby sprawdzić stan konta. Zdaje mi się, że
    po każdej operacji bankomat automatycznie wyrzuca kartę. A sprawdzenie stanu
    konta to jedna operacja. Jeżeli coś wybierzesz nie tak, to możesz zawsze wcisnać
    cancel/anuluj/zrezygnuj. Wtedy automatycznie wszystko jest przerywane.

    > 3. Czy mogę sprawdzić stan konta w bankomatach PKO BP?

    Nie. Patrz pkt. 1.

  • 4. Data: 2003-10-18 11:29:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "runibt" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam parę pytań:
    > 1. Dlaczego w bankomatach PKO BP z funkcją depozytową nie mogę wpłacić
    > pieniędzy na konto w Inteligo?

    Bo Inetligo nie wystapilo do PKO BP, zeby to zalatwic.
    Wbrew temu co pisza "sasiedzi" w tym watku tzw. "integracja systemow"
    pomiedzy Inteligo a PKO BP nie ma tu nic do rzeczy. Pomiedzy bankomatem a
    kontem, na ktore wplywaja wrzucane do depozytu banknoty jest interfejs
    bialkowy, ktory koperte otwiera, sprawdza zgodnosc zawartosci z deklaracja
    na kopercie, wklepuje do komputera numer konta, na ktory toto ostatecznie ma
    trafic itd. Jednym slowem wykonuje przelew wewnetrzny na docelowe konto.
    Poniewaz przelewy wewnetrzne do Inteligo sa tak samo bezplatne jak na inne
    konta osobiste w PKO BP wiec niem a ZADNYCH przeciwwskazan, zeby nie moglo
    to dzialac dla Inteligo.
    Powiem wiecej, gdybym mial konto Inteligo to poswiecilbym 20zl zeby
    sprawdzic moja teze, ze tak naprawde te wplaty SA MOZLIWE. Bo co zrobi PKO
    BP jesli ktos jednak taka koperte w\rzuci do bankomatu?

> [...]
    > bankomatu, wsadzić kartę, wydrukować wyciąg i zażądać zwrotu karty z
    > bankomatu, bez wypłaty jakiejś tam sumy.

    ZAWSZE mozesz uzyc przycisku CANCEL na bankomacie, ktory bezwarunkow
    przerywa obsluge i powoduje zwrot karty.

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2003-10-18 11:45:21
    Od: "frr" <f...@p...fm>

> [...]
    > bankomatu, wsadzić kartę, wydrukować wyciąg i zażądać zwrotu karty z
    > bankomatu, bez wypłaty jakiejś tam sumy.

    po wydruku, bankomat pyta czy chcesz kontynuowac, jesli nie chcesz oddaje
    karte
    > 3. Czy mogę sprawdzić stan konta w bankomatach PKO BP?
    nie

  • 6. Data: 2003-10-18 11:48:45
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Bo Inetligo nie wystapilo do PKO BP, zeby to zalatwic.

    W inteligo i tak rządzi PKO BP SA. Więc nie za bardzo rozumiem powyższe.

    > Powiem wiecej, gdybym mial konto Inteligo to poswiecilbym 20zl zeby
    > sprawdzic moja teze, ze tak naprawde te wplaty SA MOZLIWE. Bo co zrobi PKO
    > BP jesli ktos jednak taka koperte w\rzuci do bankomatu?

    Bankomat nie udostępni Ci opcji depozyt, gdy wsadzisz kartę inteligo.

    > ZAWSZE mozesz uzyc przycisku CANCEL na bankomacie, ktory bezwarunkow
    > przerywa obsluge i powoduje zwrot karty.

    Tak. Tylko, że nie wiem co się tak uparliście na te calcelowanie - stan
    konta i historia to dwie osobne opcje w menu.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 7. Data: 2003-10-18 14:01:17
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > W inteligo i tak rządzi PKO BP SA. Więc nie za bardzo rozumiem powyższe.

    To masz problem.
    Mnie chodzilo o to, zeby pytajacy zrozumial...;-)

    PKO

    > Bankomat nie udostępni Ci opcji depozyt, gdy wsadzisz kartę inteligo.

    ;-)))
    To moze byc problem
    ;-))
    Az sie przejde sprawdzic z karta obcego banku...

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2003-10-18 14:02:15
    Od: "Yeti" <b...@p...onet.pl>

    1. Dlaczego w bankomatach PKO BP z funkcją depozytową nie mogę wpłacić
    pieniędzy na konto w Inteligo?

    Z prostego powodu: Inteligo jest bankiem (a w zasadzie marką, znakiem
    handlowym) szczególnym, nie zatrudnia tysięcy pracowników których zadaniem
    jest bezustanne przewalanie stosów papierów z jednej kupki na drugą.
    Wszystkich operacji dokonuje się zdalnie: internet, telefon, wap. Wszystko
    to powoduje znaczne oszczędności kosztów dla banku i dlatego stosuja bardzo
    konkurencyjne stawki za wszelkie usługi. Gdybyś wrzucał kopertę z kasą do
    bankomatu, to wymaga to zaangażowania kilku osób, które potem muszą to
    obrobić w banku: dwie które otwierają kopertę, liczą i sporządzają protokół,
    kasjerki, która musi przyjąć kasę i zapisać na odpowiednim koncie w pko bp,
    a potem trzeba jeszcze zrobić przelew na konto docelowe w inteligo. Dużo
    ludzi i roboty a to oznacza koszty. Jako klient pko bp możesz to robić ale
    opłaty za wszelkie operacje masz wyższe niż w inteligo, więc i tak w taki
    czy inny sposób płacisz za to.

    A zastanawioałeś się dlaczego w pko bp nie można otworzyć konta inteligo -
    niby przecież to jedna firma. Właśnie z tego samego powodu.

    A swoją drogą pracowałem kiedyś w bdm pko bp, który nawet nie jest
    wydzielony w spółkę zależną od banku. Jest po prostu częścią banku. I nasz
    oddział w którym mieliśmy siedzibę wystawiał centrali bdm co miesiąc faktury
    za wynajem jednego pokoju w ich oddziale, prąd ogrzewanie itd. A
    najśmieszniejsze jest to że nasz pokój był na końcu długiego korytarza i
    musieliśmy im płacić także czynsz za pewną część powierzchni korytarza, po
    której chodzili nasi klienci... I to nie jest żart. To PKO BP!!!

    Pzdr

    Pablo

  • 9. Data: 2003-10-18 14:26:34
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Yeti napisał:
> [...]
    > to powoduje znaczne oszczędności kosztów dla banku i dlatego stosuja bardzo
    > konkurencyjne stawki za wszelkie usługi.

    Hmmm, gdyby Inteligo bylo bardzo tanie lub wrecz darmowe, to to co
    napisales mialoby sens. Mam natomiast niejasne wrazenie, ze obecnie jest
    drozsze lub przynajmniej niewiele tansze od Millenium (po ostatniej
    zmianie TOiP). A millenium ma oddzialow od cholery, w ktorych przewala
    sie nieskonczone ilosci papierow (no ale depozytow w bankomatach jak nie
    mieli, tak nie maja ;-) ).

    Bartol

  • 10. Data: 2003-10-18 15:10:16
    Od: "Yeti" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmianie TOiP). A millenium ma oddzialow od cholery, w ktorych przewala
    > sie nieskonczone ilosci papierow (no ale depozytow w bankomatach jak nie

    Tańsze wobec klasycznego konta w PKO BP
    O to mi chodziło

    Pablo