  • Data: 2002-01-13 23:57:50
    Temat: Re: Kilka pytań o Inteligo
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" <m...@i...pl>
    napisał w wiadomości
    news:3C421133.B7EDC616@interia.pl...

    > A czy sila szyfrowania zalezy tylko od
    przegladarki czy moze tez od
    > systemu operacyjnego ?

    IMO, w przypadku wyrobów M$ i głębokiej integracji
    przeglądarki z systemem pytanie jest chyba
    retoryczne, pop prostu nie da sie tego rozdzielić
    (przynajmniej łatwo). Ale moje doświadzenie,
    wskazuje że chyba decydująca rola należy do
    przeglądarki. Mając W98SE i IE5,5 musiałem
    zainstalować Netszakpę-Sylabę (spolszczona
    wersja), testy wykazały 40 Bit, zamieniłem na
    anlojęzyczna Netszkape 4.08 (najnowsza przed wer.
    8) i było OK = 128Bit.

    > Czy jesli juz jestem polaczony z serwerem
    inteligo to oznacza ze sila
    > szyfrowania tego polaczenia to 128 bit ?

    To chyba zależy też od tego na ile pozwala serwer
    konkretnego banku. Np. jestem przekonany że w
    przypadku BZWBK można polączyc się z siłą 40 (czy
    56) Bit jaki 128. Inteligo chyba umożliwia tylko
    połączenie SSL 128 bit. Tak samo mBank

    Tutaj można dokonać dodatkowego sprawdzenia
    (pojawi sie komunikat o nieaktualnym certyfikacie
    strony, chyb aim sie niechce aktualizować :)
    https://www.fortify.net/sslcheck.html

    Do poczytania:
    http://www.ebanki.pl/technika/ssl.html

    Sark