  • 1. Data: 2007-04-13 13:56:55
    Temat: Kasa z GBR do Polski
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Brat własnie przesłał mi swoja Angielska karte VISA zebym w Polsce wyplacił
    zarobioną w Anglii kase. Ile na takiej operacji strace, w porównaniu z
    przewiezieniem funtów i wymiana w kantorze?
    Sa jakies inne, tansze sposoby przeslania pieniedzy?

    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare

  • 2. Data: 2007-04-13 16:35:24
    Temat: Re: Kasa z GBR do Polski
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Budzik wrote:
> [...]
    > przewiezieniem funtów i wymiana w kantorze?
    > Sa jakies inne, tansze sposoby przeslania pieniedzy?

    Otworzyć *konto walutowe w Polsce. Przelać na nie pieniądze. Wypłacić i
    szukać dobrego kursu wymiany.

    * Konto walutowe ma w swojej ofercie dużo banków (ing, bzwbk, multi,
    citi etc), prowadzenie za darmo, ale brak albo strasznie słabo
    oprocentowane.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 3. Data: 2007-04-13 16:51:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@h...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Otworzyć *konto walutowe w Polsce. Przelać na nie pieniądze. Wypłacić
    > i szukać dobrego kursu wymiany.

    a za przyjecie przelewu z zagranicy nie trzeba jakos dodatkowo placic?

    > * Konto walutowe ma w swojej ofercie dużo banków (ing, bzwbk, multi,
    > citi etc), prowadzenie za darmo, ale brak albo strasznie słabo
    > oprocentowane.

    a mbank? albo lucas?

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

  • 4. Data: 2007-04-14 09:49:07
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    "Budzik" ...
    > Witam

    - GBR ? - nie ma takiego kraju
    - "Angielska karta VISA" - a co to za cudo ?
    - "Ile na takiej operacji strace" - to zalezy

    > Sa jakies inne, tansze sposoby przeslania pieniedzy?

    - zwykly przelew na polskie konto - oplaty do 30 funtow
    - firmy posredniczace - np. 1stContactLtd - oplata - 4-5 funtow
    - standardowa debetowka z UK - wyciaganie z bankomatu w PL - oplaty okolo
    1,5%
    - dobra debetowka z UK (HSBC) - oplaty 0% - ale kurs taki sobie

    --
    T.F.

  • 5. Data: 2007-04-14 12:34:02
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    www.paypal.pl ? o_0 Osobiste konto, wypłata powyżej 500zł za darmo,
    przewalutowanie Cię nie ominie (chyba że masz konto walutowe w banku
    polskim), ale za przelew nie zapłacisz nic.

  • 6. Data: 2007-04-14 18:36:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@u...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > - GBR ? - nie ma takiego kraju

    Wielka Brytania?

    > - "Angielska karta VISA" - a co to za cudo ?

    karta VISA wydana przez angielski bank?

    > - "Ile na takiej operacji strace" - to zalezy

    oczywiscie pytam o wariant optymalny.

    > - zwykly przelew na polskie konto - oplaty do 30 funtow

    duzo.

    > - firmy posredniczace - np. 1stContactLtd - oplata - 4-5 funtow

    hmm, do przezycia - jak to działa?

    > - standardowa debetowka z UK - wyciaganie z bankomatu w PL - oplaty
    > okolo 1,5%

    czyli od 2.000 funtów jakies 30 funtów? Drogo.
    I jak rozumiem wyplace zlotówki. czyli dodatkowo trace na kursie, który
    jest w bankach gorszy niz w kantorach?

    > - dobra debetowka z UK (HSBC) - oplaty 0% - ale kurs taki sobie

    zakładam ze raczej jakas prestizowa karta nie wchodzi w rachube.

    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
    a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer

  • 7. Data: 2007-04-14 18:51:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > www.paypal.pl ? o_0 Osobiste konto, wypłata powyżej 500zł za darmo,
    > przewalutowanie Cię nie ominie

    ok, a ile strae pomiedzy przewalutowaniem przy wyplacie a
    "przewalutowaniem" w kantorze?

    > (chyba że masz konto walutowe w banku
    > polskim), ale za przelew nie zapłacisz nic.

    a jezeli zaloze, to czy place za przelew tylko w Anglii, czy równiez w
    Polsce za przyjecie przelewu na konto walutowe?

    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 8. Data: 2007-04-15 19:45:21
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Budzik wrote:

    > a mbank? albo lucas?

    Nie wiem popatrz do oferty. Podsumowując wątek to wydaje mi się, że masz
    dwa wyjścia. Jeżeli przelew z Anglii będziesz mógł zrobić tanio lub
    bardzo tanio, to załóż konto walutowe w banku do którego masz w PL
    najbliżej. Jeżeli nie to spróbuj jakiegoś systemu przekazywania
    pieniędzy, jak wspomniany wcześniej paypal lub o wiele lepszy,
    bezpieczniejszy i tańszy IMO moneybookers.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 9. Data: 2007-04-17 18:27:25
    Od: "Andrzej" <2...@v...pl>

    A ja uważam że najtaniej jest w www.moneybookers.com/app/?rid=2595005

    Wpłacasz po kosztach do angielskiego banku na miejscu potem wydajesz dyspozycje do
    przelania na konto w Polsce. Nie zależnie jaka kwota to chyba do Polski jest 1,80
    euro (albo 2,50 nie chce mi się teraz sprawdzać ale różni się dla kont w różnych
    krajach)
    Sam tak korzystam i jest super. Kurs też bardzo dobry zawsze.

    Z resztą można sobie tam poczytać i po polsku

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2007-04-17 20:58:26
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > bezpieczniejszy i tańszy IMO moneybookers.
    Tez mi sie tak zdaje. Dzis Moneybookres liczyl funta po 5,5643 a NBP
    5,6430. Za przelew zaplacilem 1,2 Funta . A co najwazniejsze przelewy z
    Moneybookers mozna robic na karte Visa :) Duzo ladniej wyglada pozycja
    zwrot towaru :)

    Robert