eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKarty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala? › Re: Karty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala?
    From: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala?
    Date: Fri, 30 Mar 2007 10:16:56 +0200

    Karol Żwiruk napisał(a):

    > Rafale, informacja dotycząca sposobu autoryzacji (PIN czy podpis) jest
    > zawarta na karcie, (domyślasz sie zapewne że na pasku lub chipie z którym
    > terminal POS ma styczność). Natomiast faktem jest że terminal POS ma w tym
    > przypadku także wiele do powiedzenia. Jeżeli karta wymaga autoryzacji PINem
    > zać terminal nie posiada pin-pada to posiadacz karty zostanie poproszony o
    > złożenie podpisu na tzw. slipie.

    Nawet jak terminal posiada pinpad, to jeszcze o niczym nie świadczy -
    np. karta VE z mBanku nigdy mnie nie zapytała o PIN (co wynika z zapisu
    na pasku karty), natomiast karta VE z Fortisa działa z pinem, ale np. w
    terminalach Pekao jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby zawołało o pin,
    chociaż karty Maestro w tych samych terminalach autoryzują się z pinem.
    Tak że zależy to od 3 czynników:

    1. Zapis na karcie.
    2. Możliwości techniczne pinpada.
    3. Fantazja (czy też polityka) centrum rozliczeniowego, do którego
    należą terminale, a które sobie je konfiguruje po swojemu.

    > natomiast jeżeli Twoje pytanie dotyczyło w którym miejscu na pasku jest to
    > zapisane, to pewnie nie uzyskasz odpowiedzi :)

    Czemu nie - na pasku jest to zapisane w 3 kolejnych cyfrach (tzw.
    Service Code), zaraz za datą ważności.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_stripe_card#Fi
    nancial_cards

    Natomiast nie udało mi się wygooglać, która cyfra za co odpowiada
    (a skoro nie jest to informacja publiczna, to na wszelki wypadek nie
    będę dzielił się swoją wiedzą ;P).
    No ale to już łatwo ustalić chociażby porównując paski dwóch kart, z
    których jedna obsługuje pin, a druga nie. ;)

    ch.